Total de visualitzacions de pàgina:

23.5.25


 

BILLY JOEL - MIAMI 2017 (SEEN THE LIGHTS GO OUT ON BROADWAY)


Publicada: 19 de maig de 1976

Àlbum: Turnstiles


“Miami 2017 (Seen the Lights Go Out on Broadway)” és una cançó dramàtica i imaginativa de Billy Joel, publicada com a pista final del seu àlbum de 1976, “Turnstiles”. Escrita durant una època de gran crisi financera i social a la ciutat de Nova York, la peça presenta una visió apocalíptica del col·lapse de la ciutat, narrada des de la perspectiva d’un avi jubilat a Miami l’any 2017, que explica als seus nets com va caure Nova York. La cançó també va obrir el seu àlbum en directe de 1981, “Songs in the Attic”, una recopilació que va ajudar a reintroduir algunes de les seves cançons menys conegudes a un públic més ampli.


Joel va concebre la cançó com una mena de ciència-ficció musical mentre vivia a Los Angeles el 1975, en un moment en què Nova York es trobava a la vora de la fallida i patia un augment de la criminalitat. Desencisat pel menyspreu que molts californians—especialment antics novaiorquesos—mostraven envers la ciutat, Joel va decidir tornar a casa seva i canalitzar la seva lleialtat i frustració en aquest relat fictici. El títol, “Miami 2017”, fa referència al fet que molts novaiorquesos es retiren a Florida, convertint-la en un escenari natural per a les reflexions del narrador.


La cançó imagina el caos que consumeix Nova York: la línia de gratacels s’ensorra, es desfermen incendis, i icones culturals com Broadway o els Yankees desapareixen. Malgrat ser ficció, reflecteix temors reals i dramatitza un tipus de col·lapse econòmic i civil que semblava plausible en aquella època, especialment després que el president Gerald Ford es negués a rescatar econòmicament la ciutat, com va recollir el famós titular del Daily News: “FORD TO CITY: DROP DEAD” (“Ford a la ciutat: Que es mori”).


Amb el temps, “Miami 2017” ha adquirit una repercussió emocional més profunda, especialment després dels atemptats de l’11 de setembre de 2001. Joel la va interpretar al Concert for New York City, un esdeveniment benèfic per als serveis d’emergència i les víctimes, on també va tocar “New York State of Mind”. Durant la seva actuació, va col·locar el casc d’un bomber caigut damunt del piano, com a símbol d’homenatge i dol. Allò que havia estat una fantasia es va tornar inquietantment proper a la realitat.


Joel ha tornat a interpretar aquesta cançó en moments clau de la història recent de Nova York, incloent-hi després de l’huracà Sandy el 2012 i al concert benèfic 12-12-12. En algunes d’aquestes ocasions, modifica o actualitza la lletra en directe per reflectir esdeveniments contemporanis.






BILLY JOEL - MIAMI 2017 (SEEN THE LIGHTS GO OUT ON BROADWAY)


Released: May 19, 1976

Album: Turnstiles


“Miami 2017 (Seen the Lights Go Out on Broadway)” is a dramatic and imaginative song by Billy Joel, first released as the final track on his 1976 album “Turnstiles”. Written during a time of deep financial and social turmoil in New York City, the song paints an apocalyptic vision of the city’s collapse, told from the perspective of an elderly narrator in the year 2017 recounting the fall of New York to his grandchildren from retirement in Miami. “Miami 2017” was also featured as the opening track on his 1981 live album “Songs in the Attic”, a compilation that reintroduced some of his lesser-known earlier songs to a broader audience. 


Joel conceived the song as a piece of science fiction while he was living in Los Angeles in 1975, a period when New York was facing bankruptcy and rising crime. Disheartened by the disdain many Californians—especially former New Yorkers—expressed toward the city, Joel decided to return home, channeling his loyalty and frustration into this fictional tale. The title, “Miami 2017,” was chosen because many New Yorkers retire in Florida, making it a natural setting for the narrator’s reflections.


The song imagines chaos engulfing New York: the skyline crumbling, fires raging, and the cultural icons of the city—Broadway, the Yankees, and more—falling into ruin. Although this scenario was fiction, it was inspired by real fears and dramatized the kind of economic and civil collapse that seemed plausible at the time, especially following President Gerald Ford’s refusal to federally bail out New York, as captured by the infamous Daily News headline: “FORD TO CITY: DROP DEAD.”


Over time, “Miami 2017” took on deeper emotional resonance, especially following the September 11, 2001 attacks. Joel performed the song at The Concert for New York City, a benefit for first responders and victims, where he also played “New York State of Mind.” During this performance, he placed a fallen firefighter’s helmet on his piano, symbolizing both tribute and grief. The song’s once-fictional scenario now felt hauntingly close to reality.


Joel has returned to this song repeatedly at key moments in New York’s history, including during the aftermath of Hurricane Sandy in 2012 and at the 12-12-12 benefit concert for Sandy relief. At times, he updates or tweaks the lyrics in live performances to reflect current events.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada