Total de visualitzacions de pàgina:

8.5.25


GARY NUMAN - CARS


Publicada: 21 d’agost de 1979

Regne Unit: núm. 1 (1 setmana)


“Cars” és el single debut en solitari de Gary Numan, extret del seu àlbum “The Pleasure Principle” de 1979. La cançó es va convertir en un gran èxit, encapçalant les llistes a diversos països i consolidant Numan com un pioner del synth-pop.


La lletra reflexiona sobre com les persones utilitzen la tecnologia i les possessions materials per aïllar-se dels altres. Numan, que més endavant revelaria que té síndrome d’Asperger, sempre havia tingut dificultats socials i va trobar la inspiració per a la cançó després d’un incident de ràbia al volant, on va percebre el seu cotxe com una mena de closca protectora dins la societat moderna. Irònicament, malgrat el seu missatge anti-materialista, “Cars” va ser utilitzada en anuncis de Nissan, Oldsmobile i fins i tot en una publicitat de DieHard, on Numan tocava la cançó amb 24 clàxons de cotxe alimentats per una sola bateria.


El seu nom artístic prové d’una empresa de fontaneria (Neumann Kitchen Appliances); Numan buscava un cognom de dues síl·labes que sonés millor que el seu veritable cognom, Webb.


El videoclip de “Cars” es va convertir en un clàssic de MTV quan la cadena es va llançar el 1981, cosa que va ajudar a augmentar la popularitat de la cançó als Estats Units.






GARY NUMAN - CARS


Released: August 21, 1979

UK: #1 (1 wk)


“Cars” is the debut solo single by Gary Numan, released from his 1979 album The Pleasure Principle. It became a major hit, topping charts in several countries and establishing Numan as a pioneer of synth-pop.


The song explores how people use technology and material possessions to isolate themselves from human interaction. Numan, who later revealed he has Asperger syndrome, struggled with social interactions and found inspiration for the song after a road rage incident where he viewed his car as a protective shell in modern society. Despite its anti-materialistic message, the song was used in commercials for Nissan and Oldsmobile, and in a DieHard ad featuring Numan playing the song on 24 car horns powered by one battery.


Numan adopted his stage name from a plumbing company (Neumann Kitchen Appliances) after searching for a cooler-sounding two-syllable surname than his real name, Webb.


The music video became a staple on MTV when it launched in 1981, helping the song gain popularity in the United States.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada