Total de visualitzacions de pàgina:

9.1.24

 



PAUL McCARTNEY & WINGS - LIVE AND LET DIE


Publicació: 1 de juny de 1973

Llistes: Regne Unit: #9 EUA: #2


"Live and Let Die" es va publicar com a cançó principal de la pel·lícula de James Bond de 1973 amb el mateix nom. Composada per Paul McCartney i Linda McCartney, va marcar una col·laboració amb l'antic productor dels Beatles, George Martin. La cançó, enregistrada per Wings durant les sessions de “Red Rose Speedway” a l'octubre de 1972, és la primera cançó de rock que obre una pel·lícula de James Bond. McCartney va ser abordat pels productors de la pel·lícula per crear la cançó abans de finalitzar el guió.


La creació de "Live and Let Die" per part de Paul McCartney és una història captivadora, marcada per la espontaneïtat i la seva creativitat brillant. Després de rebre una còpia de la novel·la de James Bond, McCartney es va immergir en la història, completant la lectura en un sol dissabte. El dia següent, seia al piano i, en tan sols 10 minuts, va crear la icònica cançó. 


La perspicàcia de McCartney per transformar la frase coneguda "viure i deixar viure" en la més provocadora "viure i deixar morir" revela la seva habilitat intel·ligent i intuitiva per escriure cançons. Aquesta transició reflecteix no només la seva destresa musical sinó també la seva capacitat per capturar l'essència del tema de Bond d'una manera que ressona amb la narrativa.


La història dels rànquings de "Live and Let Die" afegeix una dimensió intrigant al seu èxit. Passar tres setmanes consecutives al número 2 mentre cançons diferents ocupaven el primer lloc cada setmana és un fet poc comú al Billboard Hot 100. El recorregut de la cançó a través d'aquestes setmanes, amb "The Morning After" de Maureen McGovern, "Touch Me in the Morning" de Diana Ross i "Brother Louie" dels Stories alternant-se al número 1, crea un capítol distintiu en la història dels rànquings.


Les interpretacions en directe de "Live and Let Die" per part de Wings es van millorar amb flashos i un espectacle de llum làser durant la pausa instrumental, creant una experiència visual impressionant. McCartney ha mantingut aquesta tradició en les seves gires en solitari, incorporant sovint pirotècnia a la interpretació de la cançó. Es destaca que "Live and Let Die" té la distinció de ser l'única cançó que apareix a tots els àlbums en viu de McCartney (excepte a Unplugged pel seu format acústic).


"Live and Let Die" va trigar a incloure’s en un àlbum de McCartney, fent la seva primera aparició a la compilació “Wings Greatest” el 1978. Posteriorment, va trobar el seu lloc en diverses altres recopilacions, incloent-hi “All the Best!” (1987), “Wingspan: Hits and History” (2001), “Pure McCartney” (2016), i com a pista de bonificació en una reedició de “Red Rose Speedway” el 2018.







PAUL McCARTNEY & WINGS - LIVE AND LET DIE


Released : June 1, 1973

Charted:  UK: #9  US: #2  


"Live and Let Die" serves as the theme song for the 1973 James Bond film of the same name. Composed by Paul McCartney and Linda McCartney, it marked a collaboration with former Beatles producer George Martin. The song, recorded by Wings during the Red Rose Speedway sessions in October 1972, stands as the first rock track to open a James Bond movie. McCartney was approached to create the song by the film's producers before the screenplay was finalized.


Paul McCartney's creation of "Live and Let Die" is a captivating tale, marked by spontaneity and creative brilliance. After receiving a copy of the James Bond novel, McCartney immersed himself in the story, completing the read in a single Saturday. The very next day, he sat at the piano and, within a mere 10 minutes, crafted the iconic song. The rapid and impromptu nature of its composition adds a layer of intrigue to the creative process.


McCartney's insight into transforming the familiar phrase "live and let live" into the more provocative "live and let die" reveals his clever and intuitive approach to songwriting. This transition reflects not only his musical prowess but also his ability to capture the essence of the Bond theme in a way that resonates with the narrative.


The unique chart history of "Live and Let Die" adds an intriguing dimension to its success. Spending three consecutive weeks at #2 while different songs held the #1 spot each week is a rare feat in the Billboard Hot 100. The song's journey through these weeks, with "The Morning After" by Maureen McGovern, "Touch Me in the Morning" by Diana Ross, and "Brother Louie" by the Stories taking turns at #1, creates a distinctive chapter in chart history.


Wings' live performances of "Live and Let Die" were enhanced with flashpots and a laser light show during the instrumental break, creating a visually stunning experience. McCartney has carried this tradition into his solo tours, frequently incorporating pyrotechnics into the performance of the song. Notably, "Live and Let Die" holds the distinction of being the only song to appear on all of McCartney's live albums (except for the acoustic-based Unplugged).


"Live and Let Die" had a delayed inclusion in a McCartney album, making its debut on the Wings Greatest compilation in 1978. Subsequently, it found its place on several other collections, including All the Best! (1987), Wingspan: Hits and History (2001), Pure McCartney (2016), and as a restored bonus track on a reissue of Red Rose Speedway in 2018.























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada