DEPECHE MODE - ENJOY THE SILENCE
Publicació: 5 de febrer de 1990
Llistes: Regne Unit: #6 EUA: #8
"Enjoy the Silence" és una cançó publicada com a segon senzill del setè àlbum d'estudi de la banda "Violator". El senzill té la certificació d'Or als EUA i Alemanya, i va guanyar el millor senzill britànic als Brit Awards de 1991.
La cançó explora el concepte de trobar consol en el silenci, abraçant moments de solitud en un món caòtic. La lletra explica la història d'algú que busca la tranquil·litat fugint del soroll i les distraccions de la vida quotidiana. Fomenta una connexió més profunda amb un mateix i amb el món que l'envolta animant els oients a apreciar moments de tranquil·litat i introspecció. La lletra també il·lustra la idea que les paraules poden ser violentes i difícils d'entendre, mentre que el silenci pot proporcionar un lloc de tranquil·litat, pau i comprensió. En definitiva, aquesta és una cançó sobre el poder del silenci i la seva importància per reflectir i apreciar la bellesa de la vida.
La lletra commovedora era inicialment per a una cançó lenta, una mena de balada. No obstant això, Alan Wilder va tenir la idea d'accelerar-la i fer-la més disco al que Gore s'oposava. Va sentir que contradeia la serenitat i l'estètica de la lletra, però va acceptar quan va escoltar la nova versió.
Ampliament considerada com la seva millor gravació, "Enjoy The Silence" va començar la seva vida com una maqueta casolana simplista gravada per Martin Gore només amb un òrgan i la seva veu principal tremolosa. No va ser fins que la banda la va portar a l'estudi amb el productor Flood i Daniel Miller que la idea es va donar a conèixer per transformar-la completament, en un tema de discoteca; segons Flood, Gore estava lluny d'estar convençut que funcionaria. Flood recorda que la banda va gravar en un estudi al mig del no-res en algun lloc de Dinamarca amb només camps i mosques per a companyia. El seu últim objecte, un sintetitzador modular Roland, es va instal·lar degudament a l'estudi i la nova versió va començar a prendre forma. Un groove disco clàssic es va agafar sense tenir en compte com a punt de partida per a la metamorfosi, i d'aquell elegant banc de sintetitzadors va sorgir una línia de baix i una atmosfera airejada que va fer clic gairebé immediatament. En declaracions el 1998, Gore va dir: "Aquesta va ser l'única vegada a l'estudi en què pensàvem que teníem un senzill d'èxit.
DEPECHE MODE - ENJOY THE SILENCE
Released : February 5, 1990
Charted: UK: #6 US: #8
"Enjoy the Silence" is a song released as the second single from the band 1990 seventh studio album, “Violator”. The single is certified Gold in the US and Germany, and won Best British Single at the 1991 Brit Awards.
The song explores the concept of finding solace in silence, embracing moments of solitude in a chaotic world. The lyrics tell the story of someone who seeks tranquility by escaping the noise and distractions of daily life. It encourages a deeper connection with oneself and the surrounding world by encouraging listeners to appreciate moments of quiet and introspection. The lyrics also illustrate the idea that words can be violent and hard to comprehend, while silence can provide a place of tranquility, peace and understanding. Ultimately, this is a song about the power of silence and its importance to reflect and appreciate the beauty of life.
The stripped-back, poignant lyrics were initially going to be sung over a slow track, a ballad of sorts. However, Alan Wilder had the idea to speed it up and make it more disco which Gore was opposed to. He felt it contradicted the serenity and aesthetic of the lyrics, but he came around once he’d heard the new version.
Widely regarded as their finest recorded moment, “Enjoy The Silence” began its life as a simplistic, downcast home demo, recorded by Martin Gore with just a pump organ and his trembling lead vocal. It wasn’t until the band took it into the studio with producer Flood and Daniel Miller presiding that the rather radical idea was floated around to transform it completely, into an uptempo disco track; according to Flood, Gore was far from convinced that it would work. Flood remembers the band recording in a studio in the middle of nowhere somewhere in Denmark with only fields and flies for company. His latest gizmo, a Roland modular synth, was duly installed in the studio and the new direction began to take shape. A classic disco groove was heedlessly nabbed as a starting point for the metamorphosis, and from out of that snazzy bank of synths came a bassline and some airy atmospherics that clicked almost immediately. Speaking in 1998, Gore said: “This was the only time ever in the studio when we thought we had a hit single.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada