THE POLICE - SPIRITS IN THE MATERIAL WORLD
Llançament: 4 de desembre de 1981
Llistes: EUA: #11 | Regne Unit: #12
“Spirits in the Material World” és el tercer simgle de l’àlbum de The Police de 1981, “Ghost in the Machine”. Escrita per Sting, la cançó va assolir la posició 12 al Regne Unit i l’11 als EUA a principis de 1982.
L’àlbum “Ghost in the Machine” va significar un canvi per a The Police, amb un ús destacat de teclats i saxòfons per primera vegada. La cançó d’obertura, “Spirits in the Material World”, combina teclats amb els riffs de guitarra inspirats en el reggae d’Andy Summers, anunciant una nova direcció sonora per a la banda. Aquest projecte també va ser el primer a comptar amb l’enginyer i co-productor Hugh Padgham, conegut pels sons innovadors de bateria amb Peter Gabriel i Phil Collins. Padgham va implementar una tècnica de gravació única als estudis AIR, situant els membres de la banda en sales separades: Summers al principal estudi, Sting a la sala de control amb el baix connectat directament a la taula de mescles, i Stewart Copeland al menjador amb la bateria. Això va permetre obtenir un so amb més sensació de “directe,” un enfocament que es va repetir al següent àlbum del grup.
“Spirits in the Material World” explora la tensió entre la retòrica política i la necessitat d’una comprensió espiritual més profunda. Sting la va descriure com una crítica a la corrupció política i als fracassos de les institucions humanes, acompanyada de lletres introspectives i una disposició musical inquietant però dinàmica. La cançó combina ritmes de reggae animats amb temes més profunds i reflexius, marcant l’evolució de The Police cap a un territori més sofisticat i políticament compromès.
La cançó es caracteritza per un so dominat pel sintetitzador, amb Sting component-la en un teclat Casio durant un viatge en camió, la seva primera experiència amb aquest instrument. Inicialment, Sting volia excloure completament la guitarra, prioritzant el riff en tonalitat menor del sintetitzador per crear un ambient inquietant. Això va provocar tensió amb el guitarrista Andy Summers, i finalment es va arribar a un compromís on es van gravar tots dos instruments, tot i que el sintetitzador dominava la mescla final. Durant les actuacions en directe, Summers tocava la part principal amb la guitarra, mentre que el sintetitzador proporcionava els acords de fons. El bateria Stewart Copeland va descriure aquesta cançó com una de les més difícils de tocar a causa de l’absència d’un ritme clarament marcat.
“Spirits in the Material World” s’inspira en les idees del filòsof hongarès Arthur Koestler, especialment en el seu llibre The Ghost in the Machine, que també va donar nom a l’àlbum de The Police. Koestler creia que les forces externes, com els governs i les corporacions, podien suprimir l’esperit humà i el pensament superior. El títol de la cançó utilitza la paraula “material” per referir-se tant al món físic com al materialisme, criticant-ne la seva predominança sobre la il·luminació espiritual.
El 1995, es va llançar una versió reggae de la cançó, amb Pato Banton i Sting, per a la banda sonora d’Ace Ventura: When Nature Calls, que va arribar al número 36 al Regne Unit.
THE POLICE - SPIRITS IN THE MATERIAL WORLD
Released: December 4, 1981
Charts: US: #11 UK: #12
“Spirits in the Material World” is the third single of The Police’s 1981 album “Ghost in the Machine”. Written by Sting, the song reached No. 12 in the UK and No. 11 in the US by early 1982.
The “Ghost in the Machine” album marked a significant shift for The Police, featuring heavy use of keyboards and saxophone for the first time. Opening with “Spirits in the Material World,” the track blends keyboards with Andy Summers’ reggae-inspired guitar licks, signaling a new sonic direction. The band also switched to engineer/co-producer Hugh Padgham, renowned for his innovative drum sounds with Peter Gabriel and Phil Collins. Padgham introduced a unique recording technique at AIR Studios, placing the band members in separate rooms—Summers in the main studio, Sting in the control room with his bass directly plugged into the desk, and Stewart Copeland in the dining room with his drums—to achieve a “live” feel. This approach was carried over to their next album as well.
“Spirits in the Material World” delves into the tension between political rhetoric and the need for broader spiritual understanding. Sting described it as a critique of political corruption and the failures of human institutions, underscored by introspective lyrics and an eerie yet dynamic musical arrangement. The track pairs upbeat reggae rhythms with deeper, introspective themes, marking The Police’s evolution into more sophisticated and politically charged territory.
This track features a synthesizer-driven sound, with Sting composing the song on a Casio keyboard during a truck ride—his first experience with the instrument. Sting initially wanted to exclude guitar entirely, favoring the synthesizer’s minor-key riff to create a disquieting tone. This caused tension with guitarist Andy Summers, leading to a compromise where both instruments were recorded, though the synth dominated the mix. In live performances, Summers played the lead part on guitar while the synthesizer provided background chords. Drummer Stewart Copeland has described the song as his most difficult to play due to its lack of a clear downbeat.
“Spirits in the Material World” draws inspiration from Hungarian philosopher Arthur Koestler’s ideas, particularly those in his book The Ghost in the Machine, which also lent its name to the Police’s album. Koestler believed that external forces, such as governments and corporations, could suppress human spirit and higher thinking. The song’s title uses the word “material” to refer both to the physical world and to materialism, critiquing its dominance over spiritual enlightenment.
A reggae version, featuring Pato Banton and Sting, was released in 1995 for the “Ace Ventura: When Nature Calls” soundtrack, reaching #36 in the UK.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada