Total de visualitzacions de pàgina:

11.9.25


EVELYN KING - LOVE COME DOWN 


Publicació: juliol de 1982

Llistes: Regne Unit: #7 · EUA: #17


A l’estiu de 1982, el so del R&B estava canviant. Els anys daurats del disco havien passat, però els clubs encara bategaven amb la fam d’una música de ball capaç de connectar el funk dels setanta amb el ritme elegant i ple de sintetitzadors dels vuitanta. En aquest espai va aparèixer Evelyn “Champagne” King amb “Love Come Down”, un tema que no només va revitalitzar la seva carrera, sinó que també es convertiria en un himne definitori del R&B post-disco.


Escrita i produïda per Kashif Saleem, aleshores un talent emergent acabat de sortir de B.T. Express, la cançó es construïa sobre una línia de baix hipnòtica, textures brillants de teclat i un ritme marcat per caixa de ritmes que sonava futurista i alhora ple de soul. Sobre aquest llit sonor resplendent, King hi desplegava una veu poderosa i alegre, equilibrant força i diversió amb aquella convicció capaç de convertir una cançó d’amor en una declaració total per a la pista de ball.


Publicada com a single principal del seu cinquè àlbum, “Get Loose”, “Love Come Down” va triomfar de seguida. Va arribar al número 1 tant de la llista Billboard Black Singles com de la Hot Dance/Disco, i va escalar fins al #17 al Billboard Hot 100. El seu atractiu va anar més enllà dels EUA: al Regne Unit va arribar al #7, on es va convertir en un clàssic de club.


Ja en el moment de la seva sortida, la crítica en va reconèixer l’energia. Brian Chin de Billboard en va elogiar el “fort ganxo de Kashif” i la “veu tallant de King”. Cash Box en va destacar les “textures de teclat ultra suaus i elegants” i la seva “màxima ballabilitat”. Dècades després, crítics com Justin M. Kantor d’AllMusic i Ivy Nelson de Pitchfork han mantingut el seu prestigi, descrivint-la com a “romàntica i celestial” i fins i tot com “la declaració definitiva del R&B post-disco”.


La peça també va confirmar l’arribada de Kashif com un dels grans compositors i productors de la dècada. Les seves innovacions—línies de baix sintetitzades, capes de teclats i produccions polides però plenes de soul—aviat marcarien èxits per a Whitney Houston, George Benson, Melba Moore i molts més.


“Love Come Down” va resultar tan contagiosa que va transcendir gèneres i èpoques: el 1983, el cantant jamaicà Barry Biggs en va fer una versió en clau de reggae que va triomfar als Països Baixos, i el 1994 la vocalista britànica de dance Alison Limerick la va reviure per a una nova generació, aconseguint entrar al Top 40 britànic. El seu ritme també ha estat samplejat i referenciat en innombrables temes de R&B i house, mantenint-la viva a les pistes de ball durant dècades. Més que una simple cançó de club, “Love Come Down” va saber capturar un moment cultural: la transició del disco al R&B modern.





EVELYN KING - LOVE COME DOWN 


Released: July 1982

Charts:  UK: #7  US: #17 


By the summer of 1982, the sound of R&B was changing. Disco’s golden years had faded, but the clubs still pulsed with a hunger for dance music that could bridge the funk of the ’70s with the sleek, synthesizer-driven groove of the ’80s. Into that space arrived Evelyn “Champagne” King with “Love Come Down,” a track that not only revitalized her career but also became a defining anthem of post-disco R&B. 


Written and produced by Kashif Saleem, then a rising talent freshly departed from B.T. Express, the song was built on a hypnotic bassline, sparkling keyboard textures, and a drum machine-driven rhythm that felt futuristic yet soulful. Over this shimmering bed of sound, King delivered a commanding, joyous vocal, balancing power and playfulness with the kind of conviction that turned a love song into a full-on dancefloor declaration.


Released as the lead single from King’s fifth album, “Get Loose”, “Love Come Down” quickly caught fire. It topped both the Billboard Black Singles and Hot Dance/Disco charts and climbed to #17 on the Billboard Hot 100. Its appeal stretched beyond the US—it soared to #7 in the UK, where it became a lasting club favorite.


Upon release, critics immediately recognized the record’s energy. Billboard’s Brian Chin praised its “strong Kashif hook” and King’s “cutting vocal performance.” Cash Box highlighted its “ultra-smooth, sleek keyboard textures” and “maximum danceability.” Decades later, critics like AllMusic’s Justin M. Kantor and Pitchfork’s Ivy Nelson have upheld its reputation, describing it as “romantic and celestial” and even “the defining statement of post-disco R&B.”


The track also confirmed Kashif’s arrival as a premier songwriter and producer of the decade. His innovations—synth bass grooves, layered keys, and polished yet soulful production—would soon shape hits for Whitney Houston, George Benson, Melba Moore, and more.


“Love Come Down” proved so infectious it transcended genres and eras: In 1983 Jamaican singer Barry Biggs scored a reggae hit with his cover, which reached the Top 5 in the Netherlands. In 1994 British dance vocalist Alison Limerick revived the song for a new generation, landing a UK Top 40 hit. Its groove has also been sampled and echoed in countless R&B and house tracks, maintaining its presence on dancefloors across decades. More than just a club track, “Love Come Down” captured a cultural moment: the transition from disco to modern R&B. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada