LUTHER VANDROSS - NEVER TOO MUCH
Publicada: octubre de 1981
Llistes: Regne Unit: #44 EUA: #33
L’any 1981, Luther Vandross va fer un salt valent des de l’ombra de la indústria musical fins al centre de l’escenari amb el seu single de debut “Never Too Much”. Escrit, compost, produït i interpretat íntegrament per Vandross, el tema era una declaració — no només d’amor, sinó d’independència artística. Va pujar al número 1 de la llista R&B de Billboard als EUA, va arribar al número 4 de la Dance Club Songs i es va colar al Hot 100 en el número 33. Al Regne Unit va arribar fins al número 44.
La cançó és absolutament Vandross: veus sedoses, arranjaments exuberants i lletres que transmeten una devoció desfermada per un amor tan intens que altera el dia a dia — inclosa la feina. Destaca que Vandross mai no especifica el gènere de l’estimat/estimada, permetent que la cançó es mantingui universal.
Abans d’aquest gran pas, Vandross era una de les veus de suport més buscades de la indústria, prestant el seu talent a David Bowie, Diana Ross i, sobretot, Roberta Flack, que es va convertir en una mentora crucial. Flack el va instar a no acomodar-se massa en el paper secundari i a fer el pas cap al protagonisme. Empès pel seu consell, Vandross va gravar maquetes de “Never Too Much” i “Sugar and Spice”, que finalment van atreure l’atenció dels executius d’Epic Records, Larkin Arnold i Jerome Gasper.
Només un any abans, Vandross havia començat a guanyar reconeixement com a vocalista convidat del grup d’estudi italoamericà Change, interpretant els èxits de 1980 “The Glow of Love” i “Searching”. Aquella exposició va preparar el terreny per al seu debut en solitari, i l’àlbum “Never Too Much” va acabar venent més de dos milions de còpies, obtenint nominacions als Grammy com a Millor Artista Novell i Millor Interpretació Vocal R&B Masculina el 1982.
El videoclip del single, que mostrava Vandross en un estudi de gravació, capturava l’essència d’un home finalment en el seu element — creant la seva pròpia música, amb les seves pròpies paraules, segons les seves pròpies regles. El 1989, una versió remesclada va tornar a entrar a les llistes del Regne Unit, arribant al número 13.
LUTHER VANDROSS - NEVER TOO MUCH
Released: October 1981
Charts: UK: #44 US: #33
In 1981, Luther Vandross made a bold leap from the shadows of the music industry into center stage with his debut single “Never Too Much”. Written, composed, produced, and performed entirely by Vandross, the track was a declaration—not just of love, but of artistic independence. It soared to No. 1 on the US Billboard R&B chart, reached No. 4 on the Dance Club Songs tally, and cracked the Hot 100 at No. 33. In the UK it peaked at No. 44.
The song is absolutely Vandross: silky vocals, lush arrangements, and lyrics that convey an unrestrained devotion to a love so consuming it disrupts the everyday—work included. Notably, Vandross never specifies the gender of the beloved, allowing the song to remain universal.
Before this breakthrough, Vandross was one of the industry’s most sought-after background vocalists, lending his voice to David Bowie, Diana Ross, and most notably Roberta Flack, who became a crucial mentor. Flack urged him to stop getting too comfortable in the supporting role and step into the spotlight. Spurred by her encouragement, Vandross recorded demos for “Never Too Much” and “Sugar and Spice”, eventually catching the attention of Epic Records executives Larkin Arnold and Jerome Gasper.
Just a year earlier, Vandross had begun gaining recognition as the guest vocalist for the Italian-American studio group Change, delivering the 1980 hits “The Glow of Love” and “Searching.” That exposure set the stage for his solo debut, and “Never Too Much”, the album, went on to sell over two million copies, earning Vandross Grammy nominations for Best New Artist and Best R&B Vocal Performance, Male in 1982.
The single’s music video, featuring Vandross in a recording studio, captured the essence of a man finally in his element—crafting his own music, in his own words, on his own terms. In 1989, a remixed version returned to the UK charts, peaking at No. 13.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada