BILLY JOEL - PRELUDE / ANGRY YOUNG MAN
Publicada: 19 de maig de 1976
Àlbum: Turnstiles
“Prelude/Angry Young Man” és una de les peces més vibrants i introspectives de Billy Joel, apareixent com a sisè tema del seu àlbum “Turnstiles” de 1976. Tot i que mai va ser llançada com a single, s’ha convertit en una de les favorites dels concerts en directe, amb versions destacades en àlbums com “KОНЦЕРТ”, “2000 Years: The Millennium Concert”, “12 Gardens Live” i “Live at Shea Stadium: The Concert”. També té un paper destacat al musical de Broadway “Movin’ Out”, basat en les cançons de Joel.
La peça comença amb una secció instrumental trepidant titulada “Prelude”, que condueix directament cap a la cançó principal, “Angry Young Man”. Aquest preludi, dominat per una ràfega de piano percussiu i veloç, s’inspira en el patró de bateria de la cançó surf “Wipe Out” de 1963. Joel va adaptar aquest ritme al piano amb una energia frenètica, convertint-lo en un dels seus trets distintius als concerts. A més, a nivell tècnic, ajudava els tècnics de so a ajustar la mescla abans que comencessin les veus.
La lletra narra la història d’un jove idealista i enfurismat que es manté atrapat en la seva indignació com si fos un emblema d’autenticitat. El personatge està inspirat en una persona real: l’antic mànager de gira de Joel, un veterà del Vietnam que tenia dificultats per adaptar-se a la vida civil. Quan Joel el va acomiadar per problemes persistents, l’home el va acusar de ser un traïdor, comparant-lo amb Ponç Pilat. Aquesta situació va impactar Joel profundament i es va convertir en la llavor creativa per a la cançó.
A mesura que avança el tema, Joel contrasta la veu del jove enrabiat amb una veu més madura i reflexiva, oferint una mirada personal sobre el pas del temps i el desengany: “I believe I’ve passed the age of consciousness and righteous rage… / And life went on no matter who was wrong or right” (Crec que he passat l'edat de la consciència i la ràbia justa... / I la vida va continuar sense importar qui estava equivocat o tenia raó). Aquest fragment simbolitza la transició de la ràbia juvenil cap a una maduresa emocional que valora la resiliència més que la indignació. En última instància, la cançó explora la tensió entre idealisme i realitat, una temàtica recurrent en l’obra de Joel, tot amb una força musical que la fa inoblidable.
Tot i no haver arribat mai a les llistes d’èxits, “Prelude/Angry Young Man” és considerada una joia del repertori de Billy Joel, tant pel seu virtuosisme com pel seu profund significat.
BILLY JOEL - PRELUDE / ANGRY YOUNG MAN
Released: May 19, 1976
Album: Turnstiles
“Prelude/Angry Young Man” is a dynamic and introspective song by Billy Joel, featured as the sixth track on his 1976 album “Turnstiles”. The composition begins with a high-energy instrumental segment titled “Prelude”, which leads into the main song, “Angry Young Man”. Though never released as a single, it has become one of Joel’s most popular live staples, appearing on numerous live albums including “KОНЦЕРТ”, “2000 Years: The Millennium Concert”, “12 Gardens Live”, and “Live at Shea Stadium: The Concert”. It also features prominently in the Broadway musical “Movin’ Out”.
The song tells the story of a defiant, idealistic youth who clings to his anger and discontent like a badge of honor. The character is based on a real person from Joel’s life—his former road manager, a Vietnam War veteran who struggled to reintegrate into society and maintain professional relationships. When Joel let him go due to persistent issues, the man accused Joel of betrayal, likening him to Pontius Pilate. This comparison inspired Joel to reflect on the man’s self-perception and served as the lyrical basis for the character of the “angry young man.”
The opening “Prelude” is a furious, rhythmic piano solo inspired by the drum pattern from the 1963 surf-rock hit “Wipe Out”. Joel, known for his percussive piano style, adapted this drumbeat to the piano, making the intro one of the most instantly recognizable and exhilarating parts of his concerts. It also served a practical purpose in live performances, allowing the sound engineer to fine-tune the mix before the vocals began.
Lyrically, the song complements the youthful fervor of righteous indignation with the more seasoned, reflective voice of maturity. In a key bridge section, Joel steps out of the angry young man’s persona to speak from his own experience, acknowledging the futility of extreme idealism and the value of resilience and emotional balance as he matured: “I believe I’ve passed the age of consciousness and righteous rage… / And life went on no matter who was wrong or right.” This contrast illustrates Joel’s personal growth and changing worldview after years of facing personal and professional struggles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada