Total de visualitzacions de pàgina:

3.12.25


BIG COUNTRY – FIELDS OF FIRE / IN A BIG COUNTRY


FIELDS OF FIRE

Publicada: 18 de febrer de 1983

Llistes: Regne Unit: #10  Estats Units: #52


IN A BIG COUNTRY

Publicada: 20 de maig de 1983

Llistes: Regne Unit: #17  Estats Units: #17


L’any 1983, mentre el post-punk es transformava en alguna cosa més gran i més cinematogràfica, Big Country van aparèixer amb un so que semblava alhora fresc i antic — part ambició rock, part batec celta. Els seus dos primers grans èxits, “Fields of Fire (400 Miles)” i “In a Big Country”, van establir el to d’una banda la identitat de la qual estava construïda sobre la resiliència, l’orgull, i unes guitarres que semblaven cantar com cornamuses sobre els turons ondulats de les Highlands. Encara que només una d’aquestes cançons va aconseguir trencar realment a Amèrica, juntes es mantenen com els pilars bessons de l’herència de Big Country: una inquieta i veloç, l’altra desafiant i estimulant.


“Fields of Fire” va ser la primera irrupció de Big Country a les llistes britàniques, i encara sona com una declaració d’intencions. Tot allò que més tard definiria la banda — la veu sincera de Stuart Adamson, les guitarres espurnejants de Bruce Watson, la secció rítmica galopant — esclata endavant amb una sensació de moviment que encaixa amb els seus orígens.


Adamson la va descriure com “una selecció d’imatges… pensaments en un viatge en tren”, i així funciona: instantànies cinematogràfiques que passen ràpidament per la finestra a tota velocitat. La tornada, construïda al voltant de la distància entre Edimburg i Londres — “Four hundred miles / without a word until you smile” — converteix un desplaçament literal en alguna cosa mítica. El productor Steve Lillywhite va portar la cançó encara més lluny, pujant tota l’afinació de la banda un pas complet per situar Adamson en un registre vocal més urgent. El resultat? Una peça que sembla inclinar-se cap endavant constantment, com la locomotora del propi tren.


El videoclip — amb la banda viatjant en tren, entrant en un camp de batalla surrealista de la Primera Guerra Mundial i topant amb el folklore escocès — captura aquesta sensació onírica d’història i viatge que col·lideixen. Als Estats Units, MTV gairebé no va fer cas del vídeo, cosa que va impedir que la cançó repetís el seu èxit britànic.


Si “Fields of Fire” és moviment, “In a Big Country” és arribada — la banda entrant en el seu territori més icònic. Construïda sobre el seu característic so de “guitarra cornamusa”, la cançó esclata des del primer segon, plena d’harmònics brillants, tambors marcials i el jubilós “Sha!” d’Adamson. No és simplement enèrgica; és vitalista.


Adamson en va descriure el tema com “tenir esperança… un sentit d’un mateix en temps difícils”, i el productor Steve Lillywhite va canalitzar aquell esperit magistralment. Va retardar la tornada, va elevar el pont d’Adamson una octava, i va afegir el ja llegendari solo de guitarra que converteix les cordes elèctriques en una crida de reunió de les Highlands.


El seu missatge — mantén-te viu, mantén-te fidel a tu mateix, fins i tot quan el món tremoli — va sonar desafiant a principis dels anys vuitanta. No és estrany que, quan Lillywhite va escoltar la demo per primera vegada, segons sembla es posés a plorar.


“In a Big Country” va esdevenir l’únic èxit significatiu de la banda als Estats Units, gràcies sobretot a la seva impactant presència a MTV. El vídeo — quatre membres de la banda en una peculiar recerca de tresor, repetidament superats per una dona misteriosa — era divertit i aventurer. A Amèrica, es va convertir en un element fix de la rotació primerenca de MTV, ajudant la peça a pujar fins al número 17.


Plegades, “Fields of Fire” i “In a Big Country” mostren una banda que opera amb absoluta convicció. Poques formacions han fet música rock que sonés tan arrelada en un lloc. Cançons que convertien la identitat escocesa en rock obert a qualsevol que sabés com apreciar-lo.






BIG COUNTRY - FIELDS OF FIRE / IN A BIG COUNTRY


FIELDS OF FIRE

Released: February 18, 1983

Charts: UK: #10  US: #52 


IN A BIG COUNTRY

Released: May 20, 1983

Charts: UK: #17  US: #17 


In 1983, as post-punk morphed into something grander and more cinematic, Big Country arrived with a sound that felt both fresh and ancient—part rock ambition, part Celtic heartbeat. Their first two major hits, “Fields of Fire (400 Miles)” and “In a Big Country,” set the tone for a band whose identity was built on resilience, pride, and guitars that seemed to sing like bagpipes over rolling Highland hills. Though only one of these songs truly broke America, together they stand as the twin pillars of Big Country’s legacy: one restless and racing, the other defiant and uplifting.


“Fields of Fire” was Big Country’s first chart breakthrough in the UK, and it still sounds like a mission statement. Everything that would later define the band—Stuart Adamson’s earnest voice, Bruce Watson’s chiming guitars, the galloping rhythm section—comes bursting forward with a sense of movement that matches its origins.


Adamson called it “a selection of images… thoughts on a train journey,” and that’s how it plays: cinematic snapshots rushing past the window at full speed. The chorus, built around the distance between Edinburgh and London—“Four hundred miles / without a word until you smile”—turns a literal commute into something mythic. Producer Steve Lillywhite pushed the song even further, raising the band’s tuning an entire step to lift Adamson into a more urgent vocal range. The result? A track that seems to lean forward, constantly, like the engine of the train itself.


The music video—with the band riding a train, stepping into a surreal First World War battlefield, and colliding with Scottish folklore—captures that dreamlike sense of history and travel colliding. In the US, MTV barely noticed the video, which kept the song from replicating its UK success. 


If “Fields of Fire” is movement, “In a Big Country” is arrival—the band crossing into their most iconic territory. Built on their trademark “bagpipe guitar” sound, the song explodes from the first second, all bright harmonics, martial drums, and Adamson’s jubilant “Sha!” It’s not simply energetic; it’s life-affirming.


Adamson described the theme as “having hope… a sense of self in times of trouble,” and producer Steve Lillywhite harnessed that spirit masterfully. He pushed the chorus back, raised Adamson’s bridge an octave, and added the now-legendary guitar break that turns electric strings into a Highland rallying call. 


Its message—stay alive, stay yourself, even when the world shakes—felt defiant in the early ’80s, and it still does. It’s no wonder that when Lillywhite first heard the demo, he was reportedly moved to tears.


“In a Big Country” became the band’s only significant US hit, thanks largely to its stunning MTV presence. The video—four bandmates on a quirky treasure hunt, repeatedly bested by a mysterious woman—was playful, adventurous, and instantly memorable. In America, it became a staple of early MTV rotation, helping the track soar to #17.


Taken together, “Fields of Fire” and “In a Big Country” showcase a band operating with absolute conviction. Few groups have ever made rock music that sounded so rooted in place. Songs that turned the Scottish identity into rock open to anyone who knows how to appreciate it.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada