Total de visualitzacions de pàgina:

15.12.25


TOM TOM CLUB – WORDY RAPPINGHOOD


Publicació: juny de 1981

Llistes: Regne Unit: núm. 7 · EUA: núm. 102


Tom Tom Club van publicar “Wordy Rappinghood” el 1981, construïda per la secció rítmica de Talking Heads, Tina Weymouth i Chris Frantz. La cançó es desplaçava entre la new wave, el funk, el pop i el rap primerenc en un moment en què aquestes fronteres encara es discutien més que no pas es travessaven. Enregistrada als Compass Point Studios de les Bahames sota la mirada atenta del fundador d’Island Records, Chris Blackwell, “Wordy Rappinghood” va ser el primer que Tom Tom Club van enregistrar mai. L’aposta va funcionar immediatament. Lleugera, enginyosa i guiada pel ritme, la cançó es va convertir en un èxit inesperat al Regne Unit, arribant al número 7 —superant els senzills de Talking Heads del mateix període i anunciant que Weymouth i Frantz eren molt més que el motor rítmic de la banda de Byrne.


El tema és enganyosament simple: un baix animat, una bateria funk relaxada i un rebot melòdic contagiós, gairebé com d’una joguina. Sobre aquesta base, Weymouth ofereix el seu “rap” parlat i cantarejat —menys sermó de carrer que joc de paraules d’escola d’art. S’assembla poc al hip-hop cru de festes de barri que emergia simultàniament a Nova York, però això no és el punt clau. “Wordy Rappinghood” no intenta imitar el hip-hop; celebra el ritme i el llenguatge com a eines lúdiques, no com a gèneres rígids.


Inevitablement, la cançó va aparèixer sota l’ombra de “Rapture” de Blondie, una altra aproximació al rap des de l’escena artística blanca del centre urbà. Tots dos temes van despertar escepticisme —especialment entre el públic del CBGB— però en gran part van ser ben rebuts per la mateixa comunitat hip-hop. En una època en què el rap encara es definia més pels DJs i els beats que no pas per la tècnica vocal, el que importava era la intenció i l’originalitat. De manera crucial, a diferència de molt del hip-hop primerenc basat en bucles, “Wordy Rappinghood” utilitzava música completament original, un fet que li va valer respecte en lloc de desestimació.


També hi ha una subtilesa política en el seu to. Mentre Talking Heads sovint s’apropaven a la cultura amb ironia i tensió, Tom Tom Club irradien inclusivitat i alegria. “Wordy Rappinghood” no posa posat; convida. Suggerix un futur on els gèneres poden barrejar-se lliurement, on les pistes de ball importen tant com els manifestos.


Amb la perspectiva del temps, la cançó sembla profètica. Va obrir la porta a “Genius of Love”, una de les peces més samplejades de la història, i va ajudar a legitimar la idea que el pop, el funk i el hip-hop podien coexistir sense diluir-se mútuament.





TOM TOM CLUB - WORDY RAPPINGHOOD


Released: June, 1981

Charts: UK: #7  US: #102


Tom Tom Club released “Wordy Rappinghood” in 1981, built by Talking Heads’ rhythm section Tina Weymouth and Chris Frantz. The song slipped playfully between new wave, funk, pop, and early rap at a moment when those borders were still being argued over rather than crossed. Recorded at Compass Point Studios in the Bahamas under the watchful eye of Island Records founder Chris Blackwell, “Wordy Rappinghood” was the very first thing Tom Tom Club ever committed to tape. The gamble paid off immediately. Light, witty, and rhythm-driven, the song became a surprise hit in the UK, peaking at No. 7—outperforming Talking Heads’ own singles at the time and announcing that Weymouth and Frantz were more than just the engine room of Byrne’s band.


The track is deceptively simple: buoyant bass, relaxed funk drums, and an infectious, almost toy-like melodic bounce. Over this foundation, Weymouth delivers her spoken, sing-song “rap”—less street sermon than art-school wordplay. It bears little resemblance to the raw, block-party hip-hop emerging simultaneously in New York, but that misses the point. “Wordy Rappinghood” isn’t trying to mirror hip-hop; it’s celebrating rhythm and language as playful tools, not rigid genres.


Inevitably, the song arrived in the shadow of Blondie’s “Rapture,” another white, downtown-art-scene flirtation with rap. Both tracks drew skepticism—especially from the CBGB crowd—but were largely welcomed by the hip-hop community itself. In an era when rap was still defined more by DJs and beats than vocal technique, what mattered was intent and originality. Crucially, unlike much early hip-hop built on loops, “Wordy Rappinghood” used entirely original music, a fact that earned it respect rather than dismissal.


There’s also a political subtlety in its tone. Where Talking Heads often approached culture with irony and tension, Tom Tom Club radiates inclusiveness and joy. “Wordy Rappinghood” doesn’t posture; it invites. It suggests a future where genres can mingle freely, where dance floors matter as much as manifestos.


In hindsight, the song feels prophetic. It opened the door to “Genius of Love”, one of the most sampled tracks in history, and helped legitimize the idea that pop, funk, and hip-hop could coexist without diluting each other. 






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada