KLARK KENT - DON’T CARE
Llançament: Juliol de 1978
Llistes: Regne Unit: #48
Stewart Copeland va escriure originalment “Don’t Care” per a The Police, però Sting no es va sentir còmode amb la lletra i va refusar interpretar-la. Convençut del seu potencial, Copeland va decidir gravar-la ell mateix sota el pseudònim de Klark Kent per evitar conflictes amb el creixent perfil de la banda. Va tocar tots els instruments i va proporcionar la veu per al tema, que va ser llançat com a single per A&M l’any 1978, arribant al lloc 48 de la llista britànica.
Quan el van convidar a actuar a Top of the Pops, Copeland va aparèixer amb un grup que incloïa Sting, Andy Summers i altres, tots amb màscares per amagar les seves identitats, però problemes tècnics amb la màscara, que feia ininteligible la seva veu, i la seva aparença inquietant, van portar Copeland a substituir-la per maquillatge intens i ulleres de sol, revelant parcialment la seva veritable identitat.
L’èxit de “Don’t Care” va animar Stewart Copeland a continuar amb el projecte Klark Kent, que va donar lloc a tres singles més: “Too Kool to Kalypso,” “Away from Home” i “Ritch in a Ditch”, amb vídeos promocionals per als dos primers. Aquests esforços van culminar amb l’àlbum “Klark Kent”, el primer àlbum en solitari de qualsevol membre de The Police. Llançat el 1980, incloïa vuit temes, inclòs “Don’t Care,” que ja havia entrat al Top 50 britànic dos anys abans. L’àlbum es va publicar inicialment com un EP de 10 polzades en vinil verd, i posteriorment es va re-llançar com un vinil negre de 12 polzades amb una funda redissenyada en gris i negre.
Quan es va publicar l’àlbum Klark Kent, The Police es trobaven en el punt àlgid del seu èxit, després del llançament de “Zenyatta Mondatta”. L’àlbum va atraure una gran atenció mediàtica, amb una especulació generalitzada que Klark Kent era en realitat Stewart Copeland treballant sota un pseudònim. Inicialment, Copeland va negar la seva implicació, afirmant que Klark Kent era un amic a qui havia ajudat amb el projecte. En una divertida broma, durant una entrevista televisiva a Austràlia el 1981, Copeland va descriure Klark Kent com un jove instructor de ballet hongarès entrenat per la CIA. Finalment, va admetre que Klark Kent era el seu projecte en solitari.
KLARK KENT - DON’T CARE
Released: July 1978
Charts: UK: #48
Stewart Copeland originally wrote “Don’t Care” for The Police, but Sting struggled to connect with the lyrics and declined to perform it. Believing in the song’s potential, Copeland decided to record it himself under the pseudonym “Klark Kent” to avoid conflicting with The Police’s rising profile. He played all instruments and provided vocals for the track, which was released as a single by A&M in 1978, reaching #48 on the UK Singles Chart.
When invited to perform on Top of the Pops, Copeland appeared with a group, including Sting, Andy Summers, and others, all wearing masks to conceal their identities. However, technical issues with the mask muffling his voice and its unsettling appearance led Copeland to switch to heavy makeup and sunglasses, partially revealing his true identity.
The success of “Don’t Care” encouraged Stewart Copeland to continue his Klark Kent project, leading to the release of three additional singles: “Too Kool to Kalypso,” “Away from Home,” and “Ritch in a Ditch,” with promotional videos created for the first two. These efforts culminated in the “Klark Kent” album, marking the first solo album by any member of The Police. Released in 1980, it featured eight tracks, including “Don’t Care,” which had previously charted in the UK Top 50 two years before. The album was initially issued as a 10-inch EP on green vinyl and later re-released as a 12-inch black vinyl with a redesigned grey and black sleeve.
When the “Klark Kent” album was released, The Police were at the height of their success following the release of “Zenyatta Mondatta”. The album drew significant media attention, with widespread speculation that Klark Kent was Stewart Copeland working under a pseudonym. Initially, Copeland denied his involvement, claiming that Klark Kent was a friend he had assisted with the project. In a playful twist during a 1981 Australian TV interview, Copeland described Kent as a young Hungarian ballet instructor trained by the CIA. Eventually, he admitted that Klark Kent was his solo project.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada