THE MAMAS AND THE PAPAS - MONDAY, MONDAY
Estrena: març de 1966
Llistes: EUA: #1 (3 setmanes) Regne Unit: #3
“Monday, Monday” és una cançó escrita per John Phillips amb veu principal de Denny Doherty, inspirada en la sensació universal de desànim que acompanya el final del cap de setmana. La cançó, amb lletres que reflecteixen els “Monday blues,” va ser enregistrada amb músics de sessió de la Wrecking Crew i es va convertir en l’únic número 1 de The Mamas & the Papas als Estats Units, on va liderar el Billboard Hot 100 durant tres setmanes el 1966. També va assolir el número 3 al Regne Unit. El tema va valer al grup un Grammy el 1967 per la Millor interpretació contemporània (R&R) de grup, vocal o instrumental, i va ser inclòs al Grammy Hall of Fame el 2008.
Aquest va ser el tercer senzill del grup. Després del fracàs inicial de “Go Where You Wanna Go” i l’èxit massiu de “California Dreamin’”, les emissores de ràdio van començar a emetre “Monday, Monday” abans del seu llançament oficial, augmentant les expectatives i ajudant-la a escalar ràpidament a la primera posició. Va ser la primera cançó amb un dia de la setmana al títol que va assolir el número 1 als Estats Units, i segueix sent l’única amb “Monday” que ho ha fet. Altres temes sobre dilluns, com “Manic Monday” de les Bangles o “Rainy Days and Mondays” de The Carpenters, van arribar com a màxim al número 2.
Tot i el seu èxit, inicialment els membres del grup no estaven convençuts de la cançó. Denny Doherty l’havia descartat per ser una peça simple sobre el “treballador de cada dia” i es va sorprendre pel seu èxit. Tant Mama Cass com Michelle Phillips tampoc la van apreciar inicialment, i fins i tot John Phillips va admetre que no sabia ben bé què volia dir. La gravació va coincidir amb moments de tensió personal dins del grup, incloent-hi l’afair de Doherty amb Michelle Phillips i la lluita amb la beguda de Doherty.
Els músics de sessió de Los Angeles que van treballar a la pista incloïen Larry Knechtel als teclats, Joe Osborn al baix, Hal Blaine a la bateria i P.F. Sloan a la guitarra. Sloan, que només tenia 20 anys, va descriure la sessió com “màgica” i va acreditar-se com l’autor del suggeriment del riff de bateria de Blaine, inspirat pel seu treball anterior amb The Grass Roots.
THE MAMAS AND THE PAPAS - MONDAY, MONDAY
Released: March 1966
Charts: US: #1 (3 weeks) UK: #3
“Monday, Monday” is a song written by John Phillips, featuring lead vocals by Denny Doherty. Phillips composed it after being encouraged by Doherty to create new material. Inspired by the universal feeling of dread at the end of the weekend, the song captures the “Monday blues.” Recorded with backing music by members of the Wrecking Crew, it became the Mamas & the Papas’ only #1 hit on the U.S. Billboard Hot 100. The song earned the group a Grammy Award for Best Contemporary (R&R) Group Performance, Vocal or Instrumental on March 2, 1967, and was inducted into the Grammy Hall of Fame in 2008.
“Monday, Monday” was The Mamas & the Papas’ third single. After their first release, “Go Where You Wanna Go,” failed, “California Dreamin’” became a massive success, leading radio stations to play “Monday, Monday” before its official release. Anticipation helped it rise quickly to #1 on the Billboard Hot 100, making it the first chart-topping song with a day of the week in the title and the only one with “Monday.” Other “Monday” hits, like “Manic Monday” by the Bangles and “Rainy Days and Mondays” by the Carpenters, peaked at #2.
Denny Doherty initially dismissed it as a simple song about the working man and was surprised by its success. Mama Cass and Michelle Phillips also disliked the song, and John Phillips, its writer, admitted he didn’t know what it meant. The song’s creation coincided with personal struggles within the group, including Doherty’s heavy drinking while dealing with his affair with Michelle Phillips. This tension, along with Laura Nyro’s anxiety about performing live after being invited to the Monterey Pop Festival by Phillips, contributed to the somber mood surrounding the event.
The Mamas & the Papas used top-tier Los Angeles studio musicians for “Monday, Monday.”Larry Knechtel played keyboards, Joe Osborn handled bass, Hal Blaine was on drums, and P.F. Sloan played guitar. Sloan, just 20 at the time, described the recording as a “magical session” and credited himself for suggesting the drum riff to Blaine, inspired by his earlier work with the Grass Roots. Sloan also used a tremolo effect on his guitar part, which he later overdubbed.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada