THE POLICE - KING OF PAIN
Llançament: Agost de 1983
Llistes: Estats Units: #3, Regne Unit: #17
“King of Pain”, una de les cançons més emblemàtiques de l’últim àlbum de The Police, “Synchronicity”, va ser escrita per Sting com una reflexió sobre el seu turment emocional després de separar-se de la seva esposa. Composada a Jamaica, a la finca Goldeneye d’Ian Fleming, la cançó utilitza símbols vius de dolor per expressar l’angoixa interior. Llançada com a quart senzill al Regne Unit i segon en altres països, va rebre elogis generalitzats, especialment per la seva lletra commovedora, i sovint és considerada una de les peces destacades de l’àlbum. Va assolir el número 3 al Billboard Hot 100 dels EUA l’octubre de 1983 i va liderar la llista Top Tracks de Billboard durant cinc setmanes. Al Regne Unit, va arribar al lloc 17 a principis de 1984, convertint-se en l’últim senzill del grup a entrar al Top 20 britànic.
“King of Pain” és una cançó profundament personal escrita per Sting en un moment de gran conflicte emocional després de la seva separació de Frances Tomelty i enmig de les tensions creixents dins de The Police. En comptes d’evitar el seu patiment, Sting el va canalitzar directament, proclamant-se metafòricament com el “King of Pain” (Rei del Dolor).
La inspiració va sorgir durant una estada reflexiva a Jamaica, mentre Sting observava l’activitat de les taques solars al capvespre. Va compartir el pensament amb la seva futura esposa, Trudie Styler, dient: “There’s a little black spot on the sun today” (Hi ha una petita taca negra al sol avui). Quan ella va respondre amb paciència, Sting va afegir: “That’s my soul up there” (Aquesta és la meva ànima allà dalt). A partir d’aquí, va crear símbols de dolor i els va vincular a la seva ànima. El resultat és una peça plena d’imatges inquietants, com una papallona atrapada en una teranyina o una taca negra al sol, que representen la pena que sentia en aquell moment. “King of Pain” transmet alhora vulnerabilitat i resiliència.
El distintiu instrument de percussió que sona al llarg de “King of Pain” és un xilòfon tocat pel bateria Stewart Copeland. Tot i que Sting va compondre la cançó inicialment amb un teclat Casio, la banda va decidir donar-li un toc més orgànic transferint els acords metàl·lics del teclat al xilòfon. En les actuacions en directe, Copeland solia tocar el xilòfon durant la introducció abans de passar a la seva bateria. Aquest treball amb mallots és similar al que va fer a “Wrapped Around Your Finger,” on també va destacar en diversos instruments de percussió en els concerts.
THE POLICE - KING OF PAIN
Released: August 1983
Charts: US: #3 UK: #17
“King of Pain,” a track from The Police’s final album, “Synchronicity”, was written by Sting as a reflection on the emotional turmoil following his separation from his wife. Written in Jamaica at Ian Fleming’s Goldeneye estate, the song uses vivid symbols of pain to express inner anguish. Released as the album’s fourth single in the UK and second in other countries, the track was widely acclaimed, particularly for its poignant lyrics, and is often cited as a standout on the album. It peaked at No. 3 on the US Billboard Hot 100 in October 1983 and topped the Billboard Top Tracks chart for five weeks. In the UK, it reached No. 17 in early 1984, marking the band’s final UK Top 20 hit.
“King of Pain” is a deeply personal song by Sting, written during a period of emotional turmoil following his separation from his first wife, Frances Tomelty, and amid tensions within The Police. Instead of avoiding his distress, Sting channels it directly, metaphorically crowning himself the “King of Pain.”
The inspiration came during a reflective moment in Jamaica, as Sting observed sunspot activity at sunset. Sharing the thought with his future wife, Trudie Styler, he remarked, “There’s a little black spot on the sun today.” When she responded with tolerant patience, Sting added, “That’s my soul up there”. Sting said: “I conjured up symbols of pain and related them to my soul.” The result is a poignant track filled with haunting imagery, from a butterfly caught in a spider’s web to a black spot on the sun, embodying the pervasive sorrow he felt at the time. “King of Pain” captures both vulnerability and resilience.
The distinctive mallet instrument heard throughout “King of Pain” is a xylophone played by drummer Stewart Copeland. Originally composed by Sting on a Casio keyboard, the band decided to give the song a more organic feel by transferring the clinky keyboard chords to a xylophone. When performed live, Copeland would play the xylophone for the song’s intro before transitioning to his drum kit. This mallet work is similar to his performance on “Wrapped Around Your Finger,” which also featured Copeland showcasing his skills on various percussion instruments during live shows.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada