THE POLICE - SYNCHRONICITY II
Llançament: 28 d’octubre de 1983
Llistes: EUA: #16 | Regne Unit: #17
“Synchronicity II” és el tercer senzill de l’àlbum “Synchronicity” de The Police, publicat el 1983. Escrita per Sting, la cançó va obtenir un notable èxit comercial, assolint el número 17 a les llistes britàniques i el número 16 al Billboard Hot 100 dels Estats Units al desembre de 1983. La cara B del single inclou la pista no inclosa a l’àlbum, “Once Upon a Daydream”.
La cançó s’inspira en la teoria de la sincronicitat de Carl Jung, que proposa que esdeveniments aparentment no relacionats poden estar significativament connectats. “Synchronicity II” explora dues narratives paral·leles: d’una banda, la devastació ambiental, representada per l’aparició d’un monstre mutant en un llac contaminat, i, de l’altra, la vida opressiva d’un home atrapat en la monotonia i la desesperació del seu dia a dia.
Sting va escriure aquesta peça, com gran part de l’àlbum “Synchronicity”, mentre s’allotjava a la finca Golden Eye d’Ian Fleming, a Jamaica. Influenciat per les idees de Jung, Sting va voler dramatitzar la coincidència significativa i alhora crear una peça enèrgica i dinàmica. La cançó també reflexiona sobre la guerra de les Malvines i el deteriorament ambiental, abordant temes com la futilitat, la connexió humana i la decadència. Sting la va descriure com una exploració filosòfica i, al mateix temps, com un “himne contundent”.
“Synchronicity II” comença amb un so de feedback produït per la guitarra d’Andy Summers, que va aconseguir aquest efecte experimentant amb l’amplificador a ple volum, posicionant-se prop d’ell i tocant sense escoltar el resultat a través dels auriculars. Quan va escoltar la gravació, va quedar encantat amb el resultat. Summers, conegut pel seu enfocament innovador, sovint utilitzava una gran varietat d’efectes per crear sons únics amb la seva guitarra, molts dels quals sovint es confonien amb sintetitzadors en les gravacions de The Police.
El videoclip, dirigit per Kevin Godley i Lol Creme, és una producció impressionant i visualment impactant. Mostra els membres de la banda actuant sobre torres d’aproximadament 7,5 metres, cadascuna dissenyada per reflectir l’instrument del músic. L’escenari, que semblava un abocador futurista, es va veure sacsejat per un incendi sota la torre de Stewart Copeland durant el rodatge, un moment que els directors van continuar filmant per capturar la dramàtica escena.
Godley va explicar que el concepte buscava crear un ambient intens i ple de caos visual, amb vent, deixalles i una energia visceral que s’ajustava a la potència de la cançó. L’ús innovador del sistema de càmeres Hot Head va aportar angles dinàmics al rodatge. A més de les actuacions al plató, es van incloure escenes filmades a Escòcia per enriquir la narrativa global del videoclip.
THE POLICE - SYNCHRONICITY II
Released: October 28, 1983
Charts: US: #16 UK: #17
“Synchronicity II” is the third single from The Police’s 1983 album “Synchronicity”. Written by Sting, the song achieved notable chart success, reaching No. 17 on the UK Singles Chart and No. 16 on the US Billboard Hot 100 in December 1983. The single’s B-side features the non-album track “Once Upon a Daydream.”
“Synchronicity II” draws inspiration from Carl Jung’s theory of synchronicity, which suggests that seemingly unrelated events are meaningfully connected. The song connects two parallel narratives: the environmental devastation symbolized by a mutant monster emerging from a polluted loch, and the internal turmoil of “Daddy,” a man trapped in a despairing, monotonous life.
Sting wrote the song, along with most of the Synchronicity album, while staying at Ian Fleming’s Golden Eye estate in Jamaica. Influenced by Jung’s ideas, Sting aimed to dramatize meaningful coincidence while crafting a high-energy, dynamic track. Reflecting on the Falklands War and his own surroundings, he explored themes of futility, connection, and environmental decay. Sting described the song as both a philosophical exploration and a “rocking” anthem.
“Synchronicity II” opens with a distinctive squeal of feedback from guitarist Andy Summers. Summers achieved this sound by experimenting with his amp cranked up, standing near it, and playing without hearing the output in his headphones. Upon playback, he was thrilled with the results. Known for his innovative approach, Summers often used a variety of effects to produce unique sounds on his guitar, many of which were mistaken for synthesizers in Police recordings.
The music video was directed by Kevin Godley and Lol Creme. The video was a grand, visually striking production featuring each band member performing on 25-foot-high towers, constructed to reflect their instruments. The set resembled a futuristic garbage dump, and during filming, a fire broke out under Stewart Copeland’s tower, which the directors continued to film to capture the dramatic moment.
Godley explained that the concept involved creating an intense, windblown environment with debris and visual chaos, matching the song’s visceral energy and momentum. The innovative use of a Hot Head camera mount added dynamic angles to the shoot. While the studio performance was the core of the video, additional footage, including scenes shot in Scotland, contributed to the overall narrative.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada