Total de visualitzacions de pàgina:

21.8.25


GEORGE BENSON - GIVE ME THE NIGHT


Publicada: juny de 1980

Llistes: Regne Unit: #7   EUA: #4


El juny de 1980, George Benson va sortir dels clubs de jazz plens de fum i va entrar a les llistes pop d’una manera com mai abans ho havia fet. “Give Me the Night”, el single principal del seu divuitè àlbum d’estudi amb el mateix nom, era una barreja elegant i sofisticada d’habilitat jazzística, poliment R&B i sensibilitat pop — i es va convertir en el major èxit de la seva carrera.


La peça va ser fruit d’un equip creatiu d’estrelles. El productor Quincy Jones, acabat de posar-se al capdavant del seu segell Qwest Records, s’havia fixat en Benson després d’haver modelat “Off the Wall” de Michael Jackson. Va cridar el compositor Rod Temperton — l’arquitecte de “Rock with You” i “Thriller” de Jackson — perquè creés alguna cosa feta a mida per a l’estil urbà de Benson. El resultat va ser una cançó que lliscava entre gèneres amb la mateixa gràcia sense esforç que Benson aportava als seus solos de guitarra.


La lletra de Temperton pintava un retrat refinat d’una nit de sortida: bon vi, música en directe, ball i potser, només potser, un toc de romanticisme abans que la nit s’acabés. La veu càlida i fluida de Benson surava sobre una pista meticulosament arranjada per alguns dels músics més destacats de l’època: Herbie Hancock al piano elèctric, Lee Ritenour intercanviant línies de guitarra amb el mateix Benson, Abraham Laboriel al baix, Michael Boddicker als sintetitzadors i l’inimitable Paulinho Da Costa a la percussió. L’scat i les veus de suport de Patti Austin hi afegien brillantor, mentre que Quincy Jones — sempre l’arquitecte — reimaginava la part de guitarra de Benson, dispersant-la per tota la mescla per aconseguir el màxim impacte.


La gravació de la cançó es va materialitzar amb una rapidesa inusual. Després d’un mes a l’estudi acabant l’àlbum, Benson estava a punt de marxar. Jones el va aturar, insistint que gravessin una cançó més. En un sol dia, “Give Me the Night” va néixer. El públic va coincidir amb la intuïció de Jones. El senzill va encapçalar la llista Soul de Billboard dels EUA durant tres setmanes, va pujar fins al número 4 al Hot 100, va arribar al número 2 a la llista Disco i al número 7 al Regne Unit. Benson es va endur el Premi Grammy de 1980 a la millor interpretació vocal R&B masculina. Per a un guitarrista que havia començat a tocar amb vuit anys i s’havia fet un nom com a músic de sessió de CTI Records, això era més que un èxit: era un pas decisiu cap al reconeixement cultural.


El videoclip de la cançó mostrava Benson en un estat d’ànim divertit i poc convencional. Filmat al passeig marítim de Venice Beach a la posta de sol, el mostrava actuant amb la seva banda — i, per insistència seva, amb patins. Contra el consell del seu mànager, Benson es va cordar els patins i va tocar la guitarra al mateix temps.





GEORGE BENSON - GIVE ME THE NIGHT


Released: June 1980

Charts:  UK: #7    US: #4 


In June 1980, George Benson stepped out of the smoky jazz clubs and onto the pop charts in a way he never had before. “Give Me the Night”, the lead single from his 18th studio album of the same name, was a sleek, sophisticated blend of jazz chops, R&B polish, and pop sensibility — and it became the biggest hit of his career.


The track was the brainchild of an all-star creative lineup. Producer Quincy Jones, newly at the helm of his Qwest Records imprint, had his eye on Benson after shaping Michael Jackson’s “Off the Wall”. He called in songwriter Rod Temperton — the architect of Jackson’s “Rock with You” and “Thriller” — to craft something tailored to Benson’s urbane style. The result was a song that glided between genres with the same effortless grace Benson brought to his guitar solos.


Temperton’s lyrics painted a refined portrait of an evening out: fine wine, live music, dancing, and maybe, just maybe, a touch of romance before the night was through. Benson’s warm, fluid vocals floated over a meticulously arranged track built by some of the era’s most accomplished musicians: Herbie Hancock on electric piano, Lee Ritenour trading guitar lines with Benson himself, Abraham Laboriel on bass, Michael Boddicker on synthesizer, and the inimitable Paulinho Da Costa on percussion. Patti Austin’s scat and backing vocals added sparkle, while Quincy Jones — ever the architect — reimagined Benson’s guitar part, scattering it throughout the mix for maximum impact.


The song’s recording came together with unusual speed. After a month in the studio wrapping the album, Benson was ready to leave. Jones stopped him, insisting they cut one more track. In a single day, “Give Me the Night” was born. The public agreed with Jones’s instincts. The single topped the US Billboard Soul chart for three weeks, climbed to #4 on the Hot 100, hit #2 on the Disco chart, and reached #7 in the UK. Benson took home the 1980 Grammy Award for Best R&B Vocal Performance, Male. For a guitarist who had started playing at age eight and made his name as a CTI Records session player, this was more than a hit — it was a cultural crossover.


The song’s music video captured Benson in a playful, unconventional mood. Filmed on the Venice Beach Boardwalk at sunset, it featured him performing with his band — and, at his insistence, on roller skates. Against his manager’s advice, Benson strapped on the skates and played guitar at the same time.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada