Total de visualitzacions de pàgina:

10.11.24

 


DARYL HALL & JOHN OATES - PRIVATE EYES


Estrena: agost de 1981

Llistes: EUA: #1 (2 setmanes)  Regne Unit: #32


"Private Eyes" és un senzill i la cançó que dona títol a l'àlbum de 1981 del mateix nom. La cançó es va convertir en el seu tercer número u, liderant la llista Billboard Hot 100 durant dues setmanes el novembre de 1981. Va ser el segon número u del duet als anys vuitanta, després de "Kiss on My List". Després que "Private Eyes" mantingués el primer lloc, va ser reemplaçada per "Physical" d'Olivia Newton-John, que posteriorment va ser superada per una altra cançó de Hall & Oates, "I Can't Go for That (No Can Do)". La cançó té un ritme similar a "Kiss on My List" i compta amb una tornada amb sons de mans picant, fet que la converteix en una de les preferides per a la participació del públic durant els concerts en directe. Va ser una de les primeres cançons del duet que va rebre rotació constant a MTV.


"Private Eyes" va ser coescrita per Warren Pash, Janna Allen i Daryl Hall. Hall va explicar que la cançó va ser desenvolupada en gran part per Janna Allen i Pash, amb la seva aportació en l'arranjament i en alguns canvis en els acords. La lletra va ser escrita per Hall i Sara Allen (germana de Janna). Hall es referia a la cançó com una "cançó familiar", donada la col·laboració entre ell i les germanes Allen.


"Private Eyes" va tenir el seu origen en la pel·lícula de 1980 amb el mateix nom, protagonitzada per Don Knotts i Tim Conway. Warren Pash va començar a treballar en una cançó titulada "I Need You To Need Me", però no li va agradar. Després de veure un cartell de la pel·lícula, va canviar el títol a "Private Eyes" i va col·laborar amb Janna Allen, que en aquell moment buscava material per a la seva carrera en solitari. Junts van desenvolupar la cançó en un petit espai d'assaig, però Janna va decidir que no era adequada per a ella i va pensar que seria perfecta per a Hall & Oates. Així doncs, la va passar a Daryl Hall, qui, amb la seva nòvia Sara Allen, la va transformar en un èxit per al duet.


La presència escènica de Daryl Hall sovint eclipsava John Oates, fet que va inspirar un esquetx memorable a "Saturday Night Live", on un actor que interpretava Oates reclamava còmicament el mèrit pels aplaudiments de la cançó. Tot i això, Oates, que va coescriure molts dels seus èxits, es mostrava satisfet amb el seu paper, reconeixent que la personalitat extravagant de Hall contribuïa significativament a la dinàmica del duet. En una entrevista de 2011, Oates va destacar que la seva capacitat de respectar les fortaleses de l'altre ha estat clau per a la seva duradora associació.


La cançó compara els desafiaments de l'amor amb la feina dels detectius, i el videoclip musical mostra Daryl Hall i John Oates vestits com a investigadors privats del cinema negre, amb gavardines i barrets “trilby”. En aquest vídeo es va mostrar per primera vegada la seva banda de suport, que incloïa el guitarrista G. E. Smith i el saxofonista/teclista Charles DeChant. Malgrat les seves reserves sobre el fet que els videoclips poguessin restar importància al seu so, Hall & Oates van reconèixer la seva importància per al màrqueting, especialment amb l'auge de MTV.


Per crear un vídeo ràpid i econòmic, van contractar el director Jay Dubin, que compartia la seva manca d'interès per les produccions elaborades. Dubin va recordar com van rodar el vídeo de manera espontània a l'estudi Electric Ladyland, sense cap pla formal, utilitzant els recursos disponibles. Tot el procés va durar només unes poques hores, resultant en una peça promocional senzilla però efectiva.








DARYL HALL & JOHN OATES - PRIVATE EYES


Released: August 1981

Charts: US: #1 (2 weeks)  UK: #32 


"Private Eyes" is a single and the title track of the 1981 album of the same name. The song became their third number-one hit, topping the Billboard Hot 100 for two weeks in November 1981. It was the duo's second number-one hit of the 1980s, following "Kiss on My List." After "Private Eyes" held the top spot, it was replaced by Olivia Newton-John's "Physical," which was then succeeded by Hall & Oates' own "I Can't Go for That (No Can Do)."The single features a similar rhythm to Hall & Oates' earlier hit "Kiss on My List," with a distinctive handclap chorus that has made it a favorite for audience participation at live shows. It was one of the duo's first tracks to receive heavy rotation on MTV. 


"Private Eyes" was co-written by Warren Pash, Janna Allen, and Daryl Hall. Hall explained that the song was largely developed by Janna Allen and Pash, with Hall contributing to the arrangement and altering the chords. The lyrics were written by Hall and Sara Allen (Janna's sister). Hall referred to the track as a "family song," given the collaboration between himself and the Allen sisters.


"Private Eyes" originated from the 1980 movie of the same name, starring Don Knots and Tim Conway. Warren Pash initially worked on a song titled "I Need You To Need Me" but disliked it. After seeing a billboard for the movie, he changed the title to "Private Eyes" and collaborated with Janna Allen, who was looking for material for her solo career. They developed the song in a modest rehearsal space, but Janna later decided it wasn't suitable for her and instead thought it would be perfect for Hall & Oates. She passed it to Daryl Hall, who, along with his girlfriend Sara Allen, transformed it into a hit for the duo.


Daryl Hall's more prominent stage presence often overshadowed John Oates, leading to a memorable "Saturday Night Live" sketch where an actor portraying Oates humorously claimed credit for the song's hand claps. Despite this, Oates, who co-wrote many of their hits, expressed contentment with his role, recognizing that Hall's flamboyant personality contributes significantly to their dynamic. In a 2011 interview, Oates noted that their ability to respect each other's strengths has been key to their enduring partnership.


The song likens the challenges of romance to the work of detectives, with its music video featuring Daryl Hall and John Oates dressed as classic film-noir private investigators in trench coats and trilby hats. This video marked the first appearance of their backup band, including guitarist G. E. Smith and saxophonist/keyboardist Charles DeChant. Despite their reservations about music videos detracting from their sound, Hall & Oates recognized their importance for marketing, especially with the rise of MTV. 


To create a quick and budget-friendly video, they enlisted director Jay Dubin, who shared their disinterest in elaborate video productions. Dubin recalled how they shot the video spontaneously at Electric Ladyland studio, with no formal plan, utilizing whatever resources were available. The entire process took just a couple of hours, resulting in a straightforward yet effective promotional piece.
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada