Total de visualitzacions de pàgina:

25.11.24


KATY PERRY - CALIFORNIA GURLS


Llançada: 7 de maig de 2010

Llistes: EUA: #1 (6 setmanes)  Regne Unit: #1 (2 setmanes)


“California Gurls” és un simgle de pop disco i funk-pop de Katy Perry amb la col·laboració de Snoop Dogg, llançat com a cançó principal de l’àlbum “Teenage Dream” del 2010. Coescrita per Perry, Snoop Dogg, Bonnie McKee i els productors Dr. Luke, Benny Blanco i Max Martin, va ser concebuda com una rèplica de la Costa Oest a l’himne de Nova York “Empire State of Mind” de Jay-Z i Alicia Keys. Amb un ritme mig i una barreja de new wave i electropop, la lletra celebra Califòrnia i rendeix tribut a l’estat natal dels artistes.


“California Gurls” va ser la resposta optimista de Katy Perry per Califòrnia, inspirada després d’escoltar el tema de Jay-Z dedicat a Nova York. Després de veure com els seus amics celebraven la cançó a una festa a Los Angeles, Perry va decidir crear un himne divertit i estiuenc que capturés l’essència de Califòrnia, amb palmeres, sol i un ambient despreocupat, que fes sentir a l’oient com si volgués viatjar a l’estat. Inspirant-se en artistes com Prince i en la música house dels anys 90, Perry buscava una perspectiva fresca i femenina de Califòrnia.


Per trobar un raper per al tema, Perry va investigar sobre el rap de la Costa Oest a la Viquipèdia, triant finalment Snoop Dogg com el col·laborador ideal. Perry va explicar que Snoop era “la cirereta del pastís” per a la seva cançó dedicada a Califòrnia. Per atraure la seva atenció, va incloure referències al seu èxit “Gin and Juice” com a “Snoop Bait” (atractiu per a Snoop). Després de contactar-lo a través del segell discogràfic compartit, EMI, Snoop va acceptar col·laborar. Perry més tard va descriure Snoop com una  “autèntica reialesa del rap de la Costa Oest”.


El vídeo musical, dirigit per Mathew Cullen, reimagina Califòrnia com un món màgic anomenat “Candyfornia”, inspirat en el joc de taula Candy Land. En el vídeo, Perry, caracteritzada com una reina de les llaminadures, intenta salvar les noies californianes del personatge “Sugar Daddy” de Snoop Dogg. La idea era una interpretació divertida i capritxosa dels elements icònics de Califòrnia. Perry va combinar el seu amor per la temàtica de llaminadures amb influències de la cultura japonesa i la nostàlgia infantil.


El cofundador dels Beach Boys, Brian Wilson, va expressar la seva admiració per “California Gurls”, considerant-la un homenatge divertit al seu clàssic “California Girls”. Wilson va explicar al Los Angeles Times que li agradava l’estil vocal clar i enèrgic de Perry i que trobava la melodia enganxosa. També va valorar el fet que Snoop Dogg fes referència a la lletra original, dient que se sentia afalagat pel gest i desitjant èxit a Perry i Snoop amb la cançó.






KATY PERRY - CALIFORNIA GURLS


Released: May 7, 2010

Charts:  US: #1 (6 weeks)  UK: #1 (2 weeks)


"California Gurls" is a disco-pop and funk-pop single by Katy Perry featuring Snoop Dogg, released as the lead track from her 2010 album “Teenage Dream”. Co-written by Perry, Snoop Dogg, Bonnie McKee, and producers Dr. Luke, Benny Blanco, and Max Martin, the song was intended as a West Coast counterpart to Jay-Z and Alicia Keys' "Empire State of Mind." With mid-tempo beats and a blend of new wave and electropop, its lyrics celebrate California and pay tribute to the artists' home state.


"California Gurls" was Katy Perry’s upbeat tribute to California, inspired as a response to Jay-Z's "Empire State of Mind." Perry decided to write a fun, summery anthem that embodied the essence of California after observing friends celebrating New York's tribute at a party in Los Angeles. She wanted to capture the iconic elements of California—palm trees, sunshine, and a carefree vibe—to make listeners feel like booking a trip to the state. Drawing inspiration from artists like Prince and 1990s house music, Perry aimed to create a fresh California anthem, especially from a female perspective.


To choose a rapper for the song, Katy Perry researched West Coast rap on Wikipedia, ultimately picking Snoop Dogg as the ideal collaborator. Perry explained to Canadian radio that Snoop stood out as "the best, cherry on top" for her California-themed track. To appeal to him, she included references to his iconic hit "Gin and Juice" as "Snoop Bait." After approaching him through their shared record label, EMI, Snoop agreed to the collaboration. Perry later described Snoop as “proper West Coast rap royalty” and noted his genuine, laid-back style, adding that he even speaks in rhymes outside of recording.


The music video directed by Mathew Cullen, reimagines California as a whimsical world called "Candyfornia," inspired by the board game Candy Land. In the video, Perry, styled as a candy queen, attempts to save California girls from Snoop Dogg's "Sugar Daddy" character. The concept was Perry's playful twist on California's iconic fun, taking it to a fantasy setting filled with sweets and nostalgic elements, including a melting popsicle character she requested. Perry drew on her love for cute, confectionary themes and Japanese culture, blending childhood nostalgia with a modern, playful twist.


Beach Boys co-founder Brian Wilson expressed admiration for Katy Perry's "California Gurls," seeing it as a fun homage to his own classic "California Girls." He told the Los Angeles Times that he enjoyed Perry's clear and energetic vocal style and found the melody infectious. Wilson also appreciated Snoop Dogg’s reference to their original lyrics, saying he felt flattered by the nod and wished Perry and Snoop success with the song.
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada