Total de visualitzacions de pàgina:

27.1.25


HOWARD JONES - NEW SONG


Llançament: 19 d’agost de 1983

Llistes d’èxits: EUA: #27  Regne Unit: #3


El single debut de Howard Jones, “New Song”, es va publicar l’agost de 1983 i es va convertir en un gran èxit, assolint el número 3 a les llistes britàniques i mantenint-se 20 setmanes al top 75. Al Regne Unit, el single presentava la lletra de la cançó impresa en espiral a l’etiqueta de la cara A, mentre que els crèdits es trobaven a la cara B. Publicada als Estats Units a principis de 1984, va arribar al número 27 del Billboard Hot 100. “New Song” també es va incloure en el seu àlbum debut, “Human’s Lib”.


“New Song” és un himne que anima els oients a perseguir els seus somnis i superar les barreres mentals, independentment de les opinions socials o dels dubtes propis. Jones descriu la cançó com el seu manifest per explicar per què va entrar al negoci musical, amb l’objectiu d’inspirar altres persones i deixar de banda les pors. Escrita mentre treballava en una fàbrica i feia concerts a la nit, la cançó reflecteix la seva creença que amb determinació i coratge, és possible assolir les pròpies aspiracions.


La lletra, que Jones descriu com a “pura filosofia,” subratlla la importància de veure els dos costats d’un argument i d’alliberar-se de les limitacions mentals que frenen les persones. Tot i que la melodia alegre i estil pop va atraure molts oients, Jones reconeix que només alguns van captar els matisos filosòfics més profunds. Aquesta divisió va generar una relació de “o t’agrada o no” amb la seva música, una característica que Jones veu com a reflex de la seva identitat artística única.


El videoclip comença amb Howard Jones treballant com a conserge en una fàbrica de conserves. Quan arriba el propietari, Jones es treu l’uniforme, inspirant els seus companys de feina amb la seva cançó i animant-los a unir-se a ell. Un dels companys, maquillat amb estil teatral en blanc i negre, comença a ballar, i junts motiven els empleats, inclòs el cap, a abandonar les seves tasques i pujar al cotxe de luxe del propietari.


El duo visita diversos llocs, escampant el seu missatge de llibertat i positivitat. Actuen davant els passatgers de l’estació de metro de Holborn, convencen un netejavidres perquè faci una pausa i, finalment, interrompen una aula plena d’estudiants esvalotats. Tant els alumnes com el professor els segueixen fora, on juguen a l’herba, simbolitzant l’alliberament de les restriccions socials i l’acceptació de l’alegria i la creativitat.






HOWARD JONES - NEW SONG


Released: August 19, 1983

Charts:  US: #27   UK: #3 


Howard Jones’ debut single, “New Song,” was released in August 1983 and became a major hit, reaching #3 on the UK Singles Chart and spending 20 weeks in the top 75. The UK seven-inch single featured the song’s lyrics printed in a spiral on the A-side label, with credits on the B-side. Released in the United States in early 1984, the song peaked at #27 on the Billboard Hot 100. “New Song” later appeared on Jones’ debut album, “Human’s Lib”, marking the beginning of his successful music career.


“New Song” is a motivational anthem that encourages listeners to pursue their dreams and overcome mental barriers, regardless of societal opinions or doubts. Jones describes the track as his “manifesto” for why he entered the music business, aiming to inspire others to embrace their potential and let go of fear. Written while working in a factory and performing gigs at night, the song embodies his belief that with determination and courage, it’s possible to achieve one’s aspirations.


The lyrics, which Jones describes as “pure philosophy,” emphasize seeing both sides of an argument and shedding mental constraints that hold people back. While the upbeat, pop-style song appealed to many, Jones acknowledges that only certain listeners grasped its deeper philosophical undertones. This divide created a love-it-or-leave-it relationship with his music, which Jones embraces as a reflection of his unique artistic identity.


The music video begins with Howard Jones working as a caretaker at a pickle plant. As the owner arrives, Jones sheds his uniform, inspiring his coworkers by singing and encouraging them to join him. One coworker, wearing black-and-white theatrical makeup, begins dancing, and together they rally the employees, including the boss, to abandon their tasks and pile into the boss’s luxury car.


The duo proceeds to various locations, spreading their message of freedom and positivity. They perform for patrons at Holborn Underground Station, convince a window cleaner to take a break from his work, and finally interrupt a classroom of unruly students, who, along with their teacher, follow Jones and the dancer outside to play on the grass, symbolizing liberation from societal constraints and the embrace of joy and creativity.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada