Total de visualitzacions de pàgina:

7.9.24


 

OTIS REDDING -  (SITTIN’ ON) THE DOCK OF THE BAY


Estrena: 8 de gener de 1968

Llistes: EUA: #1 (4 setmanes)   Regne Unit: #3


"(Sittin' On) The Dock of the Bay" és una cançó co-escrita pel cantant de soul Otis Redding i el guitarrista Steve Cropper. Tragícament, Redding va morir en un accident d'avió el 10 de desembre de 1967, només tres dies després de gravar la cançó i un mes abans de la seva publicació el 8 de gener de 1968. En el moment de la seva mort, Redding era una estrella emergent a punt d'aconseguir l'èxit mainstream. La cançó es va convertir en el seu major èxit i té la distinció de ser el primer single número 1 pòstum als EUA. També va arribar al número 3 a la llista de singles del Regne Unit.


Otis Redding va gravar "(Sittin' On) The Dock of the Bay" amb Booker T. & the MG's, la famosa banda de suport de Stax Records, que també va tocar amb altres artistes de Stax com Wilson Pickett, Sam & Dave i Albert King. La banda va saber de la mort de Redding mentre estaven atrapats en un aeroport d'Indiana a causa de la neu. En tornar a Memphis, Steve Cropper es va enfrontar a la difícil tasca de mesclar la cançó per a la seva publicació. La situació va ser particularment difícil emocionalment per a Cropper, ja que el cos de Redding encara no havia estat recuperat quan va completar la mescla. Malgrat la pressió emocional i les pressions de la discogràfica per acabar ràpidament la cançó, Cropper va aconseguir acabar-la, reflexionant sobre l'experiència com una de les més dures que havia viscut. Steve Cropper també va produir l'àlbum que inclou la cançó publicat després de la mort de Redding.


En una entrevista de 1990, Cropper va explicar que Redding, conegut per la seva abundància d'idees, es va inspirar en la seva estada en una casa flotant a Sausalito, Califòrnia, reproduint la imatge de veure els vaixells arribar i marxar. Cropper va aclarir que Redding sovint no escrivia sobre ell mateix, però la lletra de Cropper per cançons com "Mr. Pitiful" i "Sad Song Fa-Fa" reflectien aspectes de la vida del cantant. "Dock of the Bay" era una cançó personal sobre el viatge de Redding des de Geòrgia fins a San Francisco, capturant les seves experiències i reflexions.


L'estada d'Otis Redding en una casa flotant a Sausalito va ser un regal de Bill Graham, que gestionava el Fillmore West Auditorium. Redding va fer tres espectacles al lloc del 20 al 22 de desembre de 1966. Graham va oferir a Redding l'elecció entre allotjar-se en un hotel o en una casa flotant propera, i Redding, que gaudia de l'exterior, va optar per la casa flotant.


Els efectes de so de platja, com les ones i les gavines, es van afegir després de la gravació. Steve Cropper va explicar que la idea va sorgir de les bromes de Redding a l'estudi, on imitava gavines mentre feia el pallasso. Inspirat per això, Cropper va obtenir sons de gavines i ones d'una biblioteca de bandes sonores a Pepper Records i va crear un loop de cinta per barrejar amb la pista. Els efectes es van integrar durant el procés de mescla en un sistema de 6 pistes, amb els sons de gavines i ones gravats en pistes separades. Cropper també va sobregravar riffs de guitarra alts per complementar la imatge de les gavines, amb l'objectiu de crear una sensació atmosfèrica i melancòlica en lloc d'imitant directament els sons.


El famós xiulet al final de la cançó va ser una addició improvisada que no estava inicialment planificada. Steve Cropper i l'enginyer de Stax Ronnie Capone van decidir mantenir-la després d'escoltar-la durant la gravació. Cropper va assenyalar que Otis Redding, conegut per la seva excepcional improvisació, va quedar inicialment desconcertat pel tempo i l'ambient de la cançó, el que el va portar a xiular com una opció espontània. Cropper i Capone van quedar meravellats pel xiulet i van acordar immediatament incloure'l, trobant-lo una manera adequada i memorable de concloure la cançó.






OTIS REDDING -  (SITTIN’ ON) THE DOCK OF THE BAY


Released: January 8, 1968

Charts:  US: #1 (4 weeks)  UK: #3 


"(Sittin' On) The Dock of the Bay" is a song co-written by soul singer Otis Redding and guitarist Steve Cropper. Tragically, Redding died in a plane crash on December 10, 1967, just three days after recording the song and a month before its release on January 8, 1968. At the time of his death, Redding was a rising star on the verge of mainstream success. The song became Redding's biggest hit and holds the distinction of being the first posthumous #1 single in the U.S. It also reached #3 on the UK Singles Chart. 


Otis Redding recorded "(Sittin' On) The Dock of the Bay" with Booker T. & the MG's, the renowned house band for Stax Records, who also played with other Stax artists like Wilson Pickett, Sam & Dave, and Albert King. The band learned of Redding's death while stuck in an Indiana airport due to snow. Upon returning to Memphis, Steve Cropper faced the challenging task of mixing the song for release. The situation was particularly difficult for Cropper, as Redding's body had not yet been recovered when he completed the mix. Despite the emotional strain and pressure from the record company to rush the song's completion, Cropper managed to finish it, reflecting on the experience as one of the toughest he had ever faced. Steve Cropper also produced the album that includes this track after Redding's death. 


In a 1990 interview, Cropper explained that Redding, known for his abundance of ideas, was inspired by his stay at a boathouse in Sausalito, California, which led to the imagery of watching ships come in and roll away. Cropper elaborated that Redding often did not write about himself, but Cropper's lyrics for songs like "Mr. Pitiful" and "Sad Song Fa-Fa" reflected aspects of Redding's life. "Dock of the Bay" was a personal song about Redding's journey from Georgia to San Francisco, capturing his experiences and reflections.


Otis Redding's stay at a boathouse in Sausalito was facilitated by Bill Graham, who managed the Fillmore West Auditorium. Redding performed three shows at the venue from December 20-22, 1966. Graham offered Redding a choice between staying at a hotel or a boathouse nearby, and Redding, who enjoyed the outdoors, opted for the boathouse. 


The beach sound effects such as waves and seagulls, were added after the recording. Steve Cropper explained that the idea stemmed from Otis Redding's playful studio antics, where he mimicked seagulls while clowning around. Inspired by this, Cropper sourced seagull and wave sounds from a soundtrack library at Pepper Records and created a tape loop to mix in with the track. The effects were integrated during the mixing process on a 6-track setup, with the seagull and wave sounds recorded on separate tracks. Cropper also overdubbed high guitar licks to complement the seagull imagery, aiming to evoke a moody, atmospheric feel rather than directly imitating the sounds.


The iconic whistling at the end of the song was an impromptu addition that was not initially planned. Steve Cropper and Stax engineer Ronnie Capone decided to keep it after hearing it during the recording. Cropper noted that Otis Redding, known for his exceptional ad-libbing, was initially stumped by the song's tempo and mood, leading him to whistle as a spontaneous addition. Cropper and Capone were inspired by the whistling and immediately agreed to include it, finding it to be a fitting and memorable way to conclude the song.















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada