U2 - THE FLY
Estrena: 21 d'octubre de 1991
Llistes: EUA: #61 Regne Unit: #1 (1 setmana)
"The Fly" va suposar una gran evolució per a U2, introduint un so més experimental i abrasiu en comparació amb la seva feina anterior. Publicada com a senzill principal del seu àlbum “Achtung Baby”, el 21 d'octubre de 1991, la cançó incorporava elements com ritmes ballables de hip-hop, textures industrials, vocals distorsionades i un complex solo de guitarra. Malgrat el seu desviament del so anterior, "The Fly" va aconseguir èxit comercial, convertint-se en el segon single número u de U2 al Regne Unit.
"The Fly" va servir com a plataforma per a Bono durant el Zoo TV Tour, on es va transformar en un personatge que encarnava el prototip de rockstar vestit de cuir. Conegut per les seves grans ulleres de sol envoltants i la seva forta presència escènica, Bono va adoptar aquest personatge com una barreja de dadaisme, provocació artística i un bufó shakesperià. En les seves memòries “Surrender”, Bono va descriure el rol com a alliberador, permetent-li deixar enrere la imatge seriosa del seu personatge anterior i explorar una identitat més irreverent i diferent.
Parts del videoclip de "The Fly" es van filmar a Dublín a mitjans de setembre de 1991 sota la direcció de Jon Klein i Ritchie Smyth. Posteriorment, es va gravar material addicional a Londres unes setmanes més tard. Aquest vídeo promocional va ser el debut del personatge The Fly i va mostrar el "nou aspecte" de U2 associat amb la seva reinvenció durant l'era “Achtung Baby”.
U2 - THE FLY
Released: October 21, 1991
Charts: US: #61 UK: #1 (1 week)
"The Fly" marked a significant departure for U2, introducing a more experimental and abrasive sound compared to their previous work. Released as the lead single from their 1991 album Achtung Baby on October 21, 1991, the song incorporated elements such as danceable hip-hop beats, industrial textures, distorted vocals, and an intricate guitar solo. Despite its departure from their earlier sound, "The Fly" achieved commercial success, becoming U2's second number-one single in the UK.
"The Fly" served as a platform for Bono's persona during the Zoo TV Tour, where he transformed into a character embodying a stereotypical leather-clad rock star. Known for his large wrap-around sunglasses and confident stage presence, Bono embraced this persona as a blend of Dadaism, artistic provocation, and a Shakespearean fool. In his memoir Surrender, Bono described the role as liberating, allowing him to shed the earnest image of his previous persona and explore a more irreverent and contrarian identity.
Parts of the "The Fly" music video were filmed in Dublin in mid-September 1991 under the direction of Jon Klein and Ritchie Smyth. Subsequently, additional footage was shot in London a few weeks later. This promotional video marked the debut of The Fly character and showcased U2's "new look" associated with their reinvention during the “Achtung Baby” era.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada