Total de visualitzacions de pàgina:

27.9.24



 THE KINKS - ALL DAY AND ALL OF THE NIGHT

Estrena: 23 d'octubre de 1964

Llistes: Regne Unit: #2   EUA: #7


"All Day and All of the Night", llançada el 1964, va aconseguir un èxit significatiu com a single. Va arribar al número 2 a les llistes de Record Retailer al Regne Unit i al número 7 al Billboard Hot 100 als Estats Units el 1965. També va ser inclosa a l'EP Kinksize Hits al Regne Unit i al segon àlbum americà dels Kinks, "Kinks-Size" (1965). El cantant Ray Davies va descriure la cançó com "neuròtica", reflectint temes d'obsessió i possessivitat en les relacions.


"All Day and All of the Night" va ser concebuda com a seguiment del seu èxit "You Really Got Me". Sota la pressió de la seva discogràfica per produir un altre èxit ràpidament, la banda va crear una cançó amb un so d’acords potents similars, que va tornar a ser exitosa. Ambdues cançons comparteixen similituds en el seu ritme, estructura, veus de fons, progressions i solos de guitarra. El tema va ser produït per Shel Talmy, el manager de la banda, que també va produir les primeres obres de The Who. El seu estil de producció destacava per un so fort i dinàmic, que es va convertir en un distintiu de les primeres gravacions dels Kinks.


Ray Davies va negar vehementment el persistent rumor que Jimmy Page tocava la guitarra en les primeres cançons dels Kinks, incloent "All Day and All of the Night". En una entrevista, Davies va recordar un incident específic durant la sessió d'enregistrament de la cançó. La banda tenia un horari ajustat, gravant al matí ràpidament abans d'un concert més tard aquell dia. Jimmy Page, que treballava en un altre estudi en aquell moment, va passar a escoltar el solo de guitarra de Dave Davies. Segons Ray Davies, Page va riure davant del solo, però més tard va afirmar que havia tocat a la pista.


Ray Davies va rebutjar la afirmació de Page, afirmant que el solo va ser interpretat per Dave Davies, el guitarrista principal de la banda. Davies va expressar la seva frustració amb la afirmació de Page i es va referir a ell en termes forts, afirmant: "Així que penso que és un idiota, i pot llençar totes les malediccions que vulgui sobre mi perquè sé que tinc raó i ell està equivocat."


"All Day and All of the Night" va ser objecte de comparacions amb "Hello, I Love You" de The Doors, provocant discussions sobre les similituds en les seves estructures musicals. Ray Davies va mencionar el desig del seu editor de dur a terme accions legals per les similituds, però va decidir no procedir. Dave Davies va expressar irritació per la percebuda falta de reconeixement respecte a aquestes similituds. Robby Krieger de The Doors va negar les acusacions de robatori musical atribuint en canvi l'ambient de la cançó a "Sunshine of Your Love" de Cream.





THE KINKS - ALL DAY AND ALL OF THE NIGHT


Released: October 23, 1964

Charted:  UK: #2   US: #7 


"All Day and All of the Night" released in 1964, achieved significant success as a single. It reached No. 2 on the Record Retailer chart in the UK and No. 7 on the Billboard Hot 100 chart in the US in 1965. The song was also featured on the Kinksize Hits EP in the UK and on the Kinks' second American album, “Kinks-Size” (1965). Lead singer Ray Davies described the song as "neurotic," reflecting themes of obsession and possessiveness in relationships.


"All Day and All of the Night" was crafted as a follow-up to their breakthrough hit, "You Really Got Me." Under pressure from their record company to produce another hit quickly, the band created a song with a similar power chord-driven sound, which proved successful once again. Both songs share similarities in their beat, structure, background vocals, progressions, and guitar solos. The track was produced by Shel Talmy, the band's manager, who also produced The Who's early work. Talmy's production style emphasized a loud and dynamic sound, which became a hallmark of The Kinks' early recordings. 


Ray Davies vehemently denied the persistent rumor that Jimmy Page played guitar on The Kinks' early songs, including "All Day and All of the Night." In an interview Davies recalled a specific incident during the recording session for the song. The band had a tight schedule, recording early in the morning before a gig later that day. Jimmy Page, who was working in another studio at the time, dropped by to listen to Dave Davies' guitar solo. According to Ray Davies, Page laughed and snickered at the solo, but later claimed he had played on the track. 


Ray Davies dismissed Page's claim, asserting that the solo was performed by Dave Davies, the band's lead guitarist. Davies expressed frustration with Page's assertion and referred to him in strong terms, stating, "So I think he's an asshole, and he can put all the curses he wants on me because I know I'm right and he's wrong." 


"All Day and All of the Night" drew comparisons to The Doors' "Hello, I Love You," prompting discussions about similarities in their musical structures. Ray Davies mentioned his publisher's desire to pursue legal action over the similarities but opted not to proceed. Dave Davies expressed irritation over the perceived lack of acknowledgment regarding these similarities. Robby Krieger of The Doors denied allegations of musical theft in the liner notes of the Doors Box Set, attributing the song's vibe instead to Cream's "Sunshine of Your Love."


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada