Total de visualitzacions de pàgina:

9.11.23


 

DARYL HALL & JOHN OATES - SHE’S GONE

Publicació: novembre de 1973

Llistes: EUA: #7 Regne Unit: #42


"She's Gone" és una cançó escrita i interpretada originalment pel duo nord-americà Daryl Hall i John Oates. La balada soul s'inclou al seu àlbum de 1973, "Abandoned Luncheonette". Hall & Oates van escriure això mentre es consolaven mútuament amb els desamors. Daryl s'acabava de divorciar de la seva dona Bryna Lublin, i una cita de Cap d'Any havia acabat amb una relació de John.


Moltes cançons de Hall & Oates van ser escrites principalment per un membre del duo, però aquesta cançó va ser una col·laboració al 50%. Hall va explicar que Oates va idear la tornada i la va polir amb la guitarra acústica. Hall va pensar que sonava com la cançó "Wild world" de Cat Stevens, així que amb el seu teclat va reelaborar el ritme. A partir d'aquí, va ser qüestió de trobar la progressió i la lletra. "Ens vam asseure junts i la primera frase que va sortir va ser: 'Everybody's high on consolation (Tothom està ben consol)'", va dir Hall. "Va ser una d'aquelles coses en què les frases fluïen soles, i ho aprofitavem. Per a mi, aquesta és la cançó definitiva de Daryl i John, perquè era molt col·laborativa i explicava molta part de les nostres experiències i vides".


John va explicar: "Vam començar com a compositors. Tant Daryl com jo tenim una gran varietat de gustos musicals. El fet que la música que feiem podria haver caigut en una categoria determinada no vol dir que no en fossim conscients, i m'interessaven altres tipus de música. Quan Hall i Oates es van unir, vaig aportar un enfocament folk-i tradicional nord-americà, i era una cosa de la qual Daryl ni tan sols era conscient. I Daryl va aportar molt més del costat del R&B urbà. I quan els vam barrejar, finalment vam crear un so propi".


Aquesta és una de les cançons preferides de Hall & Oates. Daryl Hall va dir a Entertainment Weekly al 2009: "És molt autobiogràfica. El que vam escriure era real, tot i que tractava sobre dues situacions diferents. I és molt característica amb el nostre estil: una melodia creixent i una progressió d'acords edificant, però sobre una temàtica molt trista". Aquesta cançó ha estat un pilar habitual a les llistes de cançons dels concerts del duo des que la van gravar, una peça per a la que no passa el temps. Al DVD de Hall & Oates 2015 Live In Dublin, Hall presenta la cançó dient: "És honesta, és real, sembla la primera vegada que la toquem".


Aquesta cançó es va publicar per primera vegada com a senzill el febrer de 1974, però es va quedar en el número 60. Més tard aquell any, Tavares la va gravar i, tot i que la seva versió només va arribar al número 50, va ser número 1 a les llistes de R&B. Després que Hall & Oates obtinguessin un bon èxit amb "Sara Smile", Atlantic Records va llançar una versió editada de la cançó que va arribar al número 7 el 1976.


Hall & Oates van crear un vídeo musical per a aquesta cançó el 1973, un dels primers d'un grup nord-americà. Dirigida per la germana d'Oates, Diane, que estudiava cinema a la Temple University, la van rodar en una cadena de televisió de Filadèlfia perquè pogués publicar-se en un programa de dansa local. El clip és absurd i inescrutable, amb Oates amb un esmòquing sense mànigues i un noi amb un vestit de diable que els ajuda a retratar una interpretació literal de les línies, "I'd pay the devil to replace her (Pagaria al diable per substituir-la)". El clip no es va emetre mai, però Oates el va publicar més tard a YouTube.



DARYL HALL & JOHN OATES - SHE’S GONE


Released: November 1973

Charted:  US: #7  UK: #42 


"She's Gone" is a song written and originally performed by the American duo Daryl Hall and John Oates. The soul ballad is included on their 1973 album, “Abandoned Luncheonette”. Hall & Oates wrote this while they were consoling each other over heartbreaks. Daryl had just divorced from his wife Bryna Lublin, and a New Year's Eve date had stood up John.


Many Hall & Oates songs were written primarily by one member of the duo, but this song was an equal collaboration. Hall explained that Oates came up with the chorus, which he wrote on acoustic guitar. Hall thought it sounded like the Cat Stevens song "Wild world” so he went to his Wurlitzer keyboard and reworked the groove. From there, it was a matter of finding the progression and coming up with the lyrics. "We sat down together, and the first line that came out was, 'Everybody's high on consolation'" said Hall. "It was one of those things where the lines just flowed out, and we were banging it back and forth. To me that is the ultimate Daryl and John song, because that was so collaborative, and so much a part of both of our experiences and lives thrown together". 


John said: "We started out as songwriters. And both Daryl and myself, individually and collectively, have a wide variety of musical tastes. Just because the music we made may have fallen into a certain category doesn't mean we weren't aware of and interested in other kinds of music. When Hall & Oates got together, I brought a traditional American folk-y approach, and it was something Daryl wasn't really even aware of. And Daryl brought a lot more of the urban R&B side. And when we blended those together, we eventually created a sound".


This is one of the duo's favorite Hall & Oates songs. Daryl Hall told Entertainment Weekly(October 16, 2009): "It's very autobiographical. What we wrote about was real, even though it was two different situations. And it's very thematic with us: this soaring melody and uplifting chord progression, but about a very sad thing". This has been a mainstay of the duo's setlists since they recorded it, bet it never gets old for them. On Hall & Oates 2015 Live In Dublin DVD, Hall introduces the song by saying, "It's honest, it's real, it feels like the first time every time we play it".


This song first was released as a single in February 1974, but stalled at #60. Later that year, Tavares recorded the song, and while their version only made #50, it was a #1 R&B hit. After Hall & Oates scored a hit with "Sara Smile", Atlantic Records released an edited version of the song which made #7 in 1976.


Hall & Oates created a music video for this song in 1973 - one of the first ever by an American act. Directed by Oates' sister Diane, who was studying film at Temple University, they shot it at a Philadelphia TV station so it could run on a local dance show. The clip is absurd and inscrutable, complete with Oates in a sleeveless tuxedo and a guy in a devil suit helping them portray a literal interpretation of the lines, "I'd pay the devil to replace her". The clip never aired, but Oates later posted it on YouTube.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada