Total de visualitzacions de pàgina:

18.11.23


 

DIANA ROSS - UPSIDE DOWN

Publicació: 18 de juny de 1980

Llistes: Regne Unit: #2    EUA: #1 (4 setmanes)


Per al seu àlbum d'estudi "Diana", la diva va fer un canvi amb l'ajuda dels cofundadors de Chic Nile Rodgers i Bernard Edwards després d'escoltar el grup actuar en un concert. Diu la llegenda que després de conversar amb Rodgers i Edwards, Diana Ross suposadament volia "Upside down” (capgirar) la seva carrera i "Have Fun (Again)" (passar-s’ho bé de nou). Tant si això és cert com si no, l'LP de vuit temes no és més que una celebració de la llibertat artística i conté les cançons "Upside Down" i "Have Fun (Again)". Casualitat?


"Upside Down" va ser el single principal de l'àlbum i va resultar ser un gran èxit mundial per a Ross, aconseguint el numero 1 en quinze països. Amb la guitarra rítmica habitual de Rodgers i aquella línia de baix divertida que només Edwards podia oferir, la veu de Ross es va col·locar fermament al capdavant de l'èxit discogràfic. Donada la qualitat tan evident en aquesta cançó i a tot l'àlbum, és difícil de creure que la primera vegada que Rodgers i Edwards van treballar amb una gran estrella va ser amb Ross i aquest disc.


En una entrevista del 2011, Nile Rodgers va dir: "Diana Ross va ser la primera gran estrella amb la qual vam treballar i ens ho vam prendre molt seriosament". Rodgers i Edwards la van entrevistar durant diversos dies. "Aquesta va ser la primera vegada a la seva vida que algú es preocupava per qui era; què era, tothom l'havia tractat abans com nosaltres havíem tractat les Sister Sledge, anaven i li deien 'Canta això'. Amb ella vam prendre un enfocament més personal. 


Les llegendes que envolten aquest àlbum són moltes i variades, amb rabietes de diva i un xocs amb la producció que suposadament va fer que Ross es sentis disconforme amb el so amb que Rodgers i Edwards van tractar la seva veu, que, segons ella, quedava eclipsada pels instruments lluny del concepte original que havien previst. Això va culminar amb Ross trucant al seu enginyer de Motown Records, Russ Terrana, per remesclar l'àlbum a l'últim moment. Rodgers i Edwards estaven inicialment furiosos i van considerar eliminar el seu crèdit a la producció del disc. Finalment no ho van fer, i van decidir acceptat la edició, ja que el so Chic que van utilitzar va seguir sent molt influent en la cançó i a tot l'àlbum. El 2001 i el 2003 es van publicar versions de luxe de l'àlbum i a tots dos estaven incloses les mescles originals de Rodgers & Edwards.



DIANA ROSS - UPSIDE DOWN


Released : June 18, 1980

Charted:  UK: #2   US: #1 (4 weeks)


For her studio album “Diana”, she switched things up by enlisting the help of Chic co-founders Nile Rodgers and Bernard Edwards after hearing the group perform at a gig. Legend has it that in conversation with Rodgers and Edwards, Ms. Ross supposedly wanted to “turn her career upside down and have fun again.” Whether this is true or not, the eight track LP is nothing short of a celebration of artistic freedom and does happen to contain the tracks “Upside Down” and “Have Fun (Again)”.


“Upside Down” was also the album’s lead single and proved to be a massive smash for Ross, hitting the number one spot around the world in fifteen countries. With Rodgers’ signature guitar and that funked-up bassline that only Edwards could deliver, Ross’ vocals were placed firmly at the front of the flawless disco hit. Given the quality of craftsmanship that is so apparent on this track and throughout the entire album, it’s hard to believe that Rodgers and Edwards’ first time working with a big star came in the form of Ross and this album.


In a 2011 interview, Nile Rodgers said "Diana Ross was the first big star we ever worked with and we took it very seriously." Rodgers and Edwards interviewed her for several days. "This was the first time in her life somebody cared about who she was; what she was, everyone previously had treated her the way we had treated Sister Sledge, they got her in and said 'Sing this'. We took a more personal approach.


The legend surrounding this album are many and varied with diva-esque tantrums and a clash of vision that resulted in Ross supposedly feeling blind sighted and her sound dwarfed in comparison to Rodgers and Edwards’ original concept. This culminated in Ross calling in her long-time engineer from Motown Records, Russ Terrana, to remix the album at the last minute. Rodgers and Edwards were initially furious, and considered having their production credit removed. They eventually decided to leave the track unedited, as the sound they used for Chic remained heavily influential on the album. In 2001 and 2003 a deluxe version of the album was released with both including the album’s original mixes by Rodgers & Edwards.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada