Total de visualitzacions de pàgina:

3.3.24


 

BLONDIE - CALL ME


Publicació: 29 de gener de 1980

Llistes: Regne Unit: #1 (1 setmana)   EUA: #1 (6 setmanes)


"Call Me" és la cançó principal de la pel·lícula American Gigolo de 1980. Va ser produïda i escrita per Giorgio Moroder, amb lletra de Debbie Harry. Moroder inicialment va imaginar la cançó per a Stevie Nicks, la cantant de Fleetwood Mac, però quan Nicks va declinar l'oferta, va obrir pas a l’icònica interpretació de Debbie Harry.


Només ser llançada com a single als Estats Units a principis de 1980, "Call Me" va dominar les llistes, assegurant-se el primer lloc a la llista Billboard Hot 100 durant sis setmanes consecutives. Amb aquest assoliment “Call me” es va convertir en l’èxit més gran de Blondie i el seu segon número u. La cançó també va tenir un èxit significatiu a nivell internacional, arribant a la primera posició al Regne Unit i al Canadà.


"Call Me" tracta sobre la vida vista des de la perspectiva d'una prostituta, adaptada de manera adequada per a la pel·lícula American Gigolo, on destaca una escena que mostra la professió del personatge principal. Giorgio Moroder I Debbie Harry van col·laborar per escriure la cançó, i aquest treball de Harry a "Call Me" li va suposar ser la primera dona en la història de les llistes britàniques en haver escrit tres cançons que van arribar al número u.


La col·laboració de Giorgio Moroder amb Blondie no va estar exempta de problemes, com va revelar a la revista Billboard. L'experiència d'enregistrar la cançó amb la banda va deixar Moroder desil·lusionat amb el treball amb bandes de rock en general. Recordant les dificultats trobades durant el procés d'enregistrament, Moroder va assenyalar els conflictes i tensions persistents que van sorgir entre els membres de la banda. Moroder tenia la intenció de seguir treballant amb Blondie en un nou àlbum, però la discordia entre els músics va anar més enllà de l'estudi d'enregistrament. Els conflictes personals van persistir, arribant a un punt de ruptura quan les tensions van esclatar entre el guitarrista i el teclista durant una sessió a l'estudi. Afrontat a la discordia contínua, Moroder va prendre la decisió de posar fi a la seva implicació en el projecte, optant per retirar-se enlloc de gestionar més conflictes.






BLONDIE - CALL ME


Released: January 29, 1980

Charted:  UK: #1 (1 week)   US: #1 (6 weeks) 


"Call Me" is the theme song for the 1980 film American Gigolo. The song was produced and composed by Giorgio Moroder, with lyrics by Blondie's lead vocalist Debbie Harry. Moroder initially envisioned Fleetwood Mac’s singer Stevie Nicks to lend her vocals to the track. However, Nicks declined the offer, paving the way for Debbie Harry's iconic performance on the song. 


Upon its release as a single in the United States in early 1980, "Call Me" dominated the charts, claiming the top spot on the Billboard Hot 100 chart for six consecutive weeks. This achievement marked Blondie's biggest single and their second number one hit. The song also achieved significant success internationally, reaching the number one position in the UK and Canada.


"Call Me" delves into the theme of a prostitute's perspective, fittingly crafted for the film American Gigolo, where it underscores a scene depicting the lead character's profession. Giorgio Moroder collaborated with Blondie's lead vocalist, Debbie Harry, in penning the song. Harry's contribution to "Call Me" marked her as the first woman in British chart history to have written three number one hits.


Giorgio Moroder's collaboration with Blondie on "Call Me" was not without its challenges, as he revealed to Billboard magazine. The experience of recording the song with the band left Moroder disillusioned with working with rock bands in general. Recalling the difficulties encountered during the recording process, Moroder noted the persistent conflicts and tensions that arose among band members.


In fact, the discord among the musicians extended beyond the recording studio, as Moroder intended to continue working with Blondie on a subsequent album. However, the interpersonal conflicts persisted, reaching a breaking point when tensions flared between the guitarist and keyboard player during a studio session. Faced with ongoing discord, Moroder made the decision to terminate his involvement with the project, opting to withdraw rather than navigate further conflicts













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada