Total de visualitzacions de pàgina:

10.3.24

 


BLONDIE - MARIA 


Publicació: 11 de gener de 1999

Llistes: EUA: #82   Regne Unit: #1 (1 setmana)


Escrita pel teclista Jimmy Destri i produïda per Craig Leon, "Maria" va marcar el ressorgiment de Blondie, representant el seu primer llançament nou des del 1982, i va ser inclosa al seu setè àlbum, "No Exit", llançat el 1999. En sortir com a senzill a Europa el gener de 1999, "Maria" va guanyar ràpidament popularitat, assolint un èxit generalitzat a les llistes. Especialment, la cançó va arribar al número u al Regne Unit, essent el sisè número u de Blondie al país. A més del seu èxit al Regne Unit, "Maria" també va assolir el número u a les llistes a Grècia i Espanya, consolidant el seu estatus com a èxit internacional.


L'explicació de Jimmy Destri aporta llum sobre la profunditat temàtica de "Maria" destacant el concepte de desig, especialment el desig adolescent. A partir d'experiències personals i observacions, a través de "Maria", Destri captura l'experiència universal de l'ànsia i el desig per algú que sembla inassolible, tot reconeixent les complexitats inherents i els reptes de l'adolescència. En enmarcar l'objecte de desig com a Maria i comparar-la amb l'Ave Maria, Destri impregna la cançó d'un sentiment de reverència i admiració, eleva Maria a un pedestal de quasi estatus diví.


"Maria" va marcar un retorn triomfant per a Blondie, mostrant que els comebacks poden semblar autèntics i reintroduir una banda al primer pla de l'escena musical. L'admissió de Debbie Harry que el número u de la banda amb "Maria" va ser una sorpresa agradable destaca la naturalesa inesperada del seu retorn. Amb 53 anys en aquell moment, Harry va desafiar els estereotips d'edat, demostrant que el talent i la rellevància transcendien les barreres de l'edat.


El vídeo musical dirigit per Roman Coppola (acreditat com a Alan Smithee) ofereix una narrativa visualment captivadora ambientada en el context de la ciutat de Nova York. El vídeo es desplega amb escenes de la ciutat capturades amb ulleres de visió nocturna. A mesura que avança el vídeo, els espectadors són transportats a un apartament on Blondie interpreta la cançó, envoltats d'una aura de suspens. Figurants misteriosos vestits de negre es representen muntant equips de vigilància al voltant de diferents edificis.


Cap al clímax del vídeo, un dels individus vestits de negre pren l'objectiu amb un fusell de tirador cap a Deborah Harry. En una seqüència dramàtica de càmera lenta, una bala és disparada cap a Harry, trencant una finestra i una bombeta en el seu trajecte. En un gir surrealista, Harry, representada en temps real, atura calmadament la bala a l'aire abans que arribi a ella.


La reformació de Blondie el 1998, integrada pels membres originals Chris Stein i Deborah Harry, juntament amb els exmembres Jimmy Destri i Clem Burke, així com nous membres, va revitalitzar la dinàmica i l'energia de la banda. La gira de reunions i l'àlbum no només van encantar els fans de sempre, sinó que també van atraure una nova generació d'oients que descobrien la música de Blondie per primera vegada. L'èxit de "Maria" simbolitzava més que un èxit número u; representava un ressorgiment del so icònic de Blondie i reafirmava el seu estatus com a pioners de la new wave.






BLONDIE - MARIA 


Released: January 11, 1999

Charted:  US: #82   UK: #1 (1 week)


Written by the keyboardist Jimmy Destri and produced by Craig Leon, “Maria” marked Blondie's resurgence, representing their first new release since 1982, and was featured on their seventh album, “No Exit”, released in 1999. Upon its release as a single in Europe on January 1999, "Maria" swiftly gained traction, achieving widespread success on the charts. Notably, the song reached the number one spot in the United Kingdom, marking Blondie's sixth chart-topper in the UK. In addition to its UK success, "Maria" also soared to the top of the charts in Greece and Spain, solidifying its status as an international hit.


Jimmy Destri's explanation sheds light on the thematic depth of "Maria" by highlighting the concept of desire, particularly teenage desire. Drawing from personal experiences and observations, through "Maria," Destri captures the universal experience of yearning and longing for someone who seems unattainable, while also acknowledging the inherent complexities and challenges of adolescent romance. By framing the object of desire as Maria and likening her to the Ave Maria, Destri imbues the song with a sense of reverence and admiration, elevating Maria to a pedestal of almost divine status. 


"Maria" marked a triumphant return for Blondie, showcasing that comebacks can feel authentic and seamlessly reintroduce a band to the forefront of the music scene. Debbie Harry's admission that the band's No. 1 success with "Maria" came as a pleasant shock highlights the unexpected nature of their comeback. At 53 years old then, Harry defied age stereotypes, proving that talent and relevance transcend age boundaries. 


The music video directed by Roman Coppola (credited as Alan Smithee) offers a visually captivating narrative set against the backdrop of New York City. The video unfolds with scenes of the city captured through night-vision goggles. As the video progresses, viewers are transported into an apartment where Blondie performs the song, surrounded by an aura of suspense. Mysterious figures dressed in dark clothing are depicted setting up surveillance equipment around different buildings. 


Towards the climax of the video, one of the dark-clothed individuals takes aim with a sniper rifle at lead singer Deborah Harry. In a dramatic slow-motion sequence, a bullet is fired towards Harry, shattering through a window and a light bulb on its trajectory. In a surreal twist, Harry, portrayed in real-time motion, calmly plucks the bullet from the air before it reaches her.


Blondie's reformation in 1998, comprising original members Chris Stein and Deborah Harry, along with former members Jimmy Destri and Clem Burke, as well as new additions, revitalized the band's dynamic and energy. The reunion tour and album not only delighted longtime fans but also attracted a new generation of listeners who were discovering Blondie's music for the first time. The success of "Maria" symbolized more than just a chart-topping hit; it represented a resurgence of Blondie's iconic sound and reaffirmed their status as pioneers of new wave.


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada