Total de visualitzacions de pàgina:

6.10.24


BEACH BOYS - SURFIN’ U.S.A.


Publicació: 4 de març de 1963

Llistes: EUA: #3 Regne Unit: #34


"Surfin' U.S.A." és una cançó clàssica dels Beach Boys, llançada el 1963 i co-atribuïda a Chuck Berry i Brian Wilson. La lletra serveix com una guia de localitzacions populars per fer surf, capturant l'essència de la cultura del surf a Califòrnia. Va esdevenir un gran èxit, assolint el número tres a les llistes de Billboard i Cash Box, i Billboard la va classificar com la cançó número u de 1963. La cançó va ajudar a definir el so de Califòrnia, simbolitzant l'estil de vida despreocupat i banyat pel sol associat amb l'estat.


"Surfin' U.S.A." és essencialment una versió reescrita de "Sweet Little Sixteen" de Chuck Berry, amb lletra nova de Brian Wilson i una contribució no acreditada de Mike Love. Els Beach Boys pretenien que la cançó fos un homenatge a Berry, però no van demanar el seu permís, possiblement perquè Berry estava a la presó en aquell moment per transportar una menor a través de les fronteres estatals. Quan Berry va amenaçar amb emprendre accions legals, els Beach Boys van acceptar donar-li la majoria dels drets d'autor i acreditar-lo com a compositor de la cançó.


Mike Love va afirmar que va contribuir a escriure "Surfin' U.S.A." però no va ser acreditat. Love ha suggerit anteriorment que fins i tot una petita contribució, com afegir 2 o 3 paraules, mereix un crèdit com a compositor. Va afirmar haver escrit la lletra, però no va poder assegurar-se el crèdit durant la seva demanda de 1994 contra Brian Wilson i Almo/Irving Music, a causa del fet que els drets d'autor estaven en mans d'Arc Music. En una entrevista de ràdio de 1974, Brian Wilson va reconèixer que Love, un fan de Chuck Berry, va ajudar a transformar la lletra original en una cançó centrada en el surf.


David Marks, guitarrista del grup des de 1961 fins a 1963, va explicar que ell i Carl Wilson tocaven la guitarra regularment després de l'escola, i un dia Carl va portar a casa “Chuck Berry Is On Top”. Van quedar captivats pel so de Berry i el van introduir a Brian Wilson, que en va apreciar les seccions rítmiques. Brian va crear llavors "Surfin' U.S.A." inspirat en aquell so, modificant la lletra i afegint un ritme enganxós.


Carl Wilson va crear la introducció de guitarra inspirant-se en "Movin' and Groovin'" de Duane Eddy. Recorda que Brian Wilson volia un riff d'obertura, així que va tocar el riff inspirat en Duane Eddy. Tot i que Carl inicialment estava preocupat perquè potser ja s'hagués fet servir en una altra cançó, va decidir tirar endavant amb ell. Aquest moment va ser la primera vegada que el grup va adonar-se que podien produir un disc potent, sentint-se segurs que el seu so era prou fort per competir amb qualsevol cosa que sonava a la ràdio.


Moltes de les primeres cançons dels Beach Boys estaven centrades en el surf, tot i que Dennis Wilson era l'únic membre que realment practicava aquest esport. El surf era molt popular entre els adolescents, el públic principal de la banda, cosa que el convertia en un tema perfecte per a la seva música. Això els permetia explorar temes d'aventura, diversió i energia juvenil mentre mostraven les seves harmonies vocals i tècniques de producció innovadores. Tot i que la majoria dels americans no practicaven surf, aquestes cançons capturaven l'atractiu de Califòrnia, que simbolitzava un estil de vida modern i emocionant. El surf, i per extensió Califòrnia, es va convertir en una metàfora d'un estat mental idealitzat i despreocupat.





BEACH BOYS - SURFIN’ U.S.A.


Released: March 4, 1963

Charts:  US: #3     UK: #34 


"Surfin' U.S.A." is a classic song by the Beach Boys, released in 1963 and co-credited to Chuck Berry and Brian Wilson. The lyrics serve as a guide to popular surf locations, capturing the essence of California's surf culture. It became a major hit, peaking at number three on the Billboard and Cash Box charts and was ranked the number one song of 1963 by Billboard. The track helped define the California Sound, symbolizing the carefree, sun-soaked lifestyle associated with the state.


"Surfin' U.S.A." is essentially a rewritten version of Chuck Berry's "Sweet Little Sixteen," with new lyrics by Brian Wilson and an uncredited Mike Love. The Beach Boys intended the song as a tribute to Berry but failed to seek his permission, possibly because Berry was in jail at the time for transporting a minor across state lines. When Berry threatened legal action, The Beach Boys agreed to give him most of the royalties and credit him as the song's composer. 


Mike Love asserted that he contributed to writing "Surfin' U.S.A." but was not credited. Love has previously suggested that even a small contribution, such as adding 2-3 words, warrants a songwriting credit. He claimed to have written the song's lyrics but could not secure credit during his 1994 lawsuit against Brian Wilson and Almo/Irving Music due to the copyright being held by Arc Music. In a 1974 radio interview, Brian Wilson acknowledged that Love, a fan of Chuck Berry, helped transform the original lyrics into a surfing-themed song.


David Marks, a guitarist for The Beach Boys from 1961 to 1963, explained that he and Carl Wilson would regularly play guitar after school, and one day Carl brought home “Chuck Berry Is On Top”. They were captivated by Berry's sound and introduced it to Brian Wilson, who appreciated the rhythm sections. Brian then created "Surfin' U.S.A." inspired by that sound, modifying the lyrics and adding a catchy hook.


Carl Wilson created the guitar intro drawing inspiration from Duane Eddy's "Movin' and Groovin'." He recalled that Brian Wilson wanted an opening lick, so he played the Duane Eddy-inspired riff. Although Carl was initially concerned it might have been used in another song, he decided to go with it. This moment marked the first time the group realized they could produce a powerful record, feeling confident that their sound was strong enough to compete with anything on the radio.


Many early Beach Boys songs centered around surfing, even though Dennis Wilson was the only member who actually surfed. Surfing was hugely popular among teenagers, the band's primary audience, making it a perfect subject for their music. It allowed the band to explore themes of adventure, fun, and youthful energy while showcasing their vocal harmonies and innovative production techniques. Though most Americans didn't surf, these songs captured the allure of California, which symbolized a modern, exciting lifestyle. Surfing, and by extension California, became a metaphor for a carefree, idealized state of mind.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada