Total de visualitzacions de pàgina:

27.10.24

 


U2 - DISCOTHEQUE


Publicació: 3 de febrer de 1997

Llistes: EUA: #10  Regne Unit: #1 (1 setmana)


"Discothèque", llançada el 1997 com a single principal de l'àlbum “Pop”, reflecteix el gir de la banda cap a influències de la música electrònica i dance durant els anys 90. La cançó va liderar les llistes d'èxits en diversos països, com Finlàndia, Irlanda, Itàlia, Nova Zelanda, Noruega i el Regne Unit. També va arribar al número u a les llistes de música dance i alternativa als Estats Units i al Canadà. Un fragment de 30 segons de la cançó es va filtrar on line el 26 d'octubre de 1996, i tot el tema es va filtrar completament el 27 de desembre. Davant la filtració, U2 van decidir avançar la data de llançament.


Bono la va descriure com un reflex d'una etapa vibrant de les seves vides, influenciada per la música dance i les nits de festa amb amics. Malgrat el seu so inspirat en el techno i un vídeo musical on la banda apareix disfressada com els Village People, la cançó va generar reaccions polaritzades. Alguns van elogiar la inspiració de U2, mentre que altres van criticar el canvi com a arriscat, especialment quan “Pop” va sortir ràpidament del Top 10 després de debutar al número u. Bono va defensar l'èxit global de l'àlbum, subratllant que havia estat número u en 28 països i qüestionant les expectatives dels crítics.


U2 també van afrontar crítiques pel gran nombre de remescles de música dance de la cançó. Alguns crítics van suggerir que aquesta estratègia era un intent de la banda per aprofitar la popularitat de la música dance del moment. Tanmateix, Stephen Thomas va tenir una visió més positiva, veient les remescles com una reflexió de la influència creixent de la cultura remix en la música. Larry Flick de Billboard en va elogiar el caràcter divertit i experimental, destacant que s'allunyava significativament dels temes més orientats al rock de la banda, com "Sunday Bloody Sunday."


El vídeo musical, dirigit per Stéphane Sednaoui, va submergir U2 en un entorn de miralls amb una bola de discoteca, evocant l'era del disco amb moviments de ball que recordaven “Saturday Night Fever”. La banda es va disfressar de manera lúdica amb vestits semblants als Village People, amb Bono com a policia motorista, The Edge com a motorista de cuir, Adam Clayton com a mariner nord-americà i Larry Mullen Jr. com a cowboy. La revista Stylus va qualificar el vídeo com a estrany i sublim. Abans del seu debut a MTV, el canal va emetre una marató de 24 hores amb 13 vídeos de U2.






U2 - DISCOTHEQUE


Released: February 3, 1997

Charted:  US: #10   UK: #1 (1 week)


"Discothèque" released in 1997 as the lead single from the album "Pop," showcases the band's shift towards electronic dance music influences during the 1990s. The song topped charts in multiple countries including Finland, Ireland, Italy, New Zealand, Norway, and the United Kingdom. It also reached number one on dance and alternative charts in the United States and Canada. A 30-second sample of the song was leaked online on 26 October 1996. Subsequently, the entire track was leaked by 27 December of the same year. In response to the leak, U2 decided to move forward the release date of the song. 


Bono described the song as capturing a vibrant period of their lives, influenced by dance music and late nights with friends. Despite its techno-inspired sound and a music video featuring the band in Village People attire, the song faced polarizing reactions. While some praised U2's inspiration, others criticized the change as expensive and questioned their commercial judgment when "Pop" dropped out of the Top 10 shortly after debuting at Number One. Bono defended the album's global success, highlighting its Number One status in 28 countries and questioning critics' expectations.


U2 faced criticism from some reviewers due to the extensive number of dance music remixes of the song. Critics suggested that this approach was an attempt by the band to capitalize on the popularity of dance music at the time. However, Stephen Thomas viewed the remixes more positively, seeing them as reflective of the increasing influence of remix culture in music. Larry Flick of Billboard praised the song's playful and experimental nature, noting that it diverged significantly from the band's earlier, more rock-oriented tracks like "Sunday Bloody Sunday."


The music video directed by Stéphane Sednaoui, immersed U2 in a mirrored disco-ball environment, evoking the disco era with dancing reminiscent of "Saturday Night Fever." The band playfully donned costumes resembling the Village People, with Bono as a motorcycle cop, the Edge as a gay-fetish biker, Adam Clayton as an American sailor, and Larry Mullen Jr. as a cowboy. Stylus magazine hailed the video as "sublimely bizarre." Prior to its MTV debut, the channel aired a 24-hour marathon featuring 13 U2 music videos.

















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada