Total de visualitzacions de pàgina:

13.2.09

FOTOGRAFIA: UN TREBALL AMB PHOTOSHOP



Aquesta és una foto que vaig fer en la Tirada de l’Art del Xino Xano de desembre de 2007. Podria ser una més de les moltes que en vaig fer, però en ella destaca poderosament el groc de la jaqueta de la Vanessa, i a més està situada en una posició centrada en el grup, cosa que em va donar la idea d’intentar fer que el groc centres tota l’atenció de la imatge. Passar-ho tot a blanc i negre i deixar només el groc va ser la primera prova, però no m’acabava d’agradar del tot, així que vaig decidir que seria la Vanessa sencera qui aniria en color. Això ja estava més bé, però encara hi faltava algun altre detall que donés significat al que estava fent en mig de tota aquella gent. Llavors vaig pensar en el mar, el blau de l’aigua podia ser el contrapunt perfecte al groc, i donava sentit al que la Vanessa i tota aquella gent estaven fent: pescar.

Tècnicament ho vaig fer de la següent manera: primer vaig agafar la foto original i la vaig deixar com a capa 1. Tot seguit vaig passar-la a blanc i negre i vaig salvar-la com a capa 2. Tenint la capa en blanc i negre a sobre, anava esborrant les parts que volia que sortissin en color fins aconseguir el efecte desitjat. Quan ho tenia com volia sols era qüestió de fusionar les capes i llest. Després de fer el curset de Photoshop ho hauria fet molt més simple. Fent traçats amb l’eina plumilla és molt més eficaç i ràpid. Però com que aquesta va ser la primera foto amb la qual vaig jugar amb els efectes de color i blanc i negre, li tinc un especial afecte, encara que si s’observa amb atenció si poden trobar diverses errades de principiant.

Càmera: Nikon D40X
Lent: Zoom Nikkor 70-300 mm f/4-5.6
ISO: 200
Focal: 70 mm
Exposició: 1/400 a f/5,0
Data: 02/12/07
Hora: 8 h. 54 min. 14 sec.

4 comentaris:

  1. La foto está caigua cap a la dreta, només cal veure la línea de l'horitzó del mar.
    Per altre banda el tractament del groc es correcte, però el del mar, al meu parer, massa agressiu; prova a treure-li una mica d'opacitat i veuras com guanya ;-)

    Lo FM

    ResponElimina
  2. Okis Fosc, ja deia que hi havia unes quantes errades i aquesta (l'horitzó) n'és una. També es pot veure en la corda que hi ha errades perquè es veu en color quan no hauria de ser així, i si mires l'horitzó (ja que t'agrada tant ;-P) també i trobaràs una errada més. M'apunto el que em dius del blau del mar i ho tindré en compte per fer noves proves.

    ResponElimina
  3. Si que "si poden trobar diverses errades de principiant." ;-)

    El Color de la corda costa de veure a aquesta resol.lució, al igual que l'altre errada de l'horitzó... un "guinyo" a la mítica "Horizontes perdidos" potser? (no oblidessim pas que estem a un blog de "cinema") ;-)

    Aveure quan fem una escapada a fotografiar quelcom.

    Lo FM

    ResponElimina
  4. Bé, de cinema tampoc exactament, més aviat és un blog lliure, parlo del que em bé de gust. Potser sí hi ha més cinema que d'altres coses, però jo no ho consideraria axactament un blog de cinema. En quant a lo d'anar a fer fotos, aviat, deseguida que s'acabin els weekends atapeits.

    ResponElimina