Total de visualitzacions de pàgina:

6.2.24


 

PET SHOP BOYS - IT’S A SIN


Estrena: 15 de juny de 1987

Llistes: Regne Unit: #1 (3 setmanes)   EUA: #9 


"It's a Sin" es consolida com una de les cançons distintives del duo anglès Pet Shop Boys, inclosa en el seu segon àlbum d'estudi, “Actually”. Escrita per Chris Lowe i Neil Tennant, el tema es va convertir en el single principal de l'àlbum, arribant a les ones radiofòniques el 15 de juny de 1987. El seu ritme contagiós la va impulsar al primer lloc de la UK Singles Chart, on va regnar durant tres setmanes consecutives. Més enllà del Regne Unit, el senzill va arribar al número u en diversos països europeus, incloent Àustria, Dinamarca, Finlàndia, Alemanya, Irlanda, Noruega, Portugal, Espanya, Suècia i Suïssa. Als Estats Units, va assolir una posició respectable, arribant al número nou de la llista Billboard Hot 100.


"It's a Sin" va connectar profundament amb l’infància i les experiències religioses de Neil Tennant. Tennant, que va ser educat catòlic, va impregnar la lletra de la cançó amb els seus sentiments complexos cap a l'església. Aquesta narrativa va provocar controvèrsia, però també va captar una atenció significativa, contribuint a l'immens èxit de la pista al Regne Unit, on va assolir el segon número u del duo després de "West End Girls".


Julian Mendelsohn va tenir un paper crucial en la producció i l'enginyeria de la majoria de les cançons del segon àlbum dels Pet Shop Boys, “Actually”. Al haver col·laborat anteriorment amb el duo en la pista "Suburbia" del seu àlbum debut, Mendelsohn va aportar la seva experiència per donar forma al so d’ “Actually”. En una entrevista amb Sound on Sound, Mendelsohn va descriure el seu paper com principalment centrat en la gravació de l'àlbum, alhora que proporcionava orientació i suggeriments per millorar la qualitat global.


Va reconèixer els reptes de treballar amb la veu de Neil Tennant, assenyalant que el mateix Tennant reconeixia les seves limitacions com a cantant en aquell moment. La dedicació de Mendelsohn per aconseguir el so i la interpretació desitjats, especialment en cançons com "It's a Sin", a vegades portava a moments intensos de frustració i desacord amb col·laboradors com Andy Richards. Malgrat els reptes, Mendelsohn va mantenir-se compromès a fer realitat la seva visió pel so per l'àlbum.


Les reflexions de Neil Tennant sobre "It's a Sin" aclareixen els orígens de la cançó i l'impacte no previst que va tenir. Nascuda de la frustració i la ràbia durant el seu temps a St Cuthbert's High School, la lletra de Tennant expressa el seu sentiment de culpa i condemna dins l'entorn catòlic. Malgrat la seva intenció inicial que la cançó fos una broma, va arribar profundament al públic, provocant una reflexió seriosa i discussions, fins i tot dins de la mateixa església. El fragment en llatí que conclou la cançó es tradueix aproximadament com "Pare, Pare meu, si us plau, perdóname, perquè he pecat, és culpa meva, és culpa meva."


Les reflexions de Tennant sobre la recepció de la cançó posen de manifest el poder de la música per provocar el pensament i inspirar el diàleg sobre temes complexos com la religió, la culpa i l'autexpressió. El fet que un sacerdot local pronunciés un sermó sobre la cançó destaca la seva importància i influència més enllà de la intenció original de Tennant. "It's a Sin" serveix com una forma de catarsi, permetent a Tennant confrontar i canalitzar els seus sentiments de frustració i desafiament en una expressió musical poderosa.


L'acusació de plagi de Jonathan King contra els Pet Shop Boys pel que fa a la melodia de "It's a Sin" va provocar controvèrsia amb el llançament del single. King, un DJ i columnista britànic, va afirmar que la melodia del tema es semblava a la cançó de Cat Stevens de 1971 "Wild World". Va publicar les seves afirmacions al diari The Sun, on tenia una columna regular durant la dècada dels 80. En resposta, King va llançar la seva pròpia versió de "Wild World", imitant l'arranjament musical de "It's a Sin", com a mitjà per donar suport a les seves acusacions. Els Pet Shop Boys van emprendre accions legals contra King, que van portar a un acord fora dels tribunals on King va pagar danys. Els Pet Shop Boys posteriorment van donar aquestes indemnitzacions a la caritat.


Dirigit per Derek Jarman, el videoclip de "It's a Sin" va marcar l'inici d'una sèrie de col·laboracions entre el director experimental i la banda. L'aproximació avantguardista de Jarman va estendre els temes lírics de la cançó a través de la narració visual. El vídeo mostra Neil Tennant sota arrest per la inquisició, amb Chris Lowe representant el seu carceller i Ron Moody en el paper del seu jutge. Intercalats hi ha breus clips que il·lustren personificacions dels set pecats capitals, afegint profunditat a l'exploració temàtica.






PET SHOP BOYS - IT’S A SIN


Released: June 15, 1987

Charted:  UK: #1 (3 weeks)  US: #9 


"It's a Sin" stands as a hallmark of English synth-pop duo Pet Shop Boys, featured on their second studio album, Actually (1987). Penned by Chris Lowe and Neil Tennant, the track emerged as the album's lead single, hitting the airwaves on 15 June 1987. Its infectious beats propelled it to the top spot on the UK Singles Chart, where it reigned for three consecutive weeks. Beyond the UK, the single soared to number one across various European countries including Austria, Denmark, Finland, Germany, Ireland, Norway, Portugal, Spain, Sweden, and Switzerland. In the US, it secured a respectable position, peaking at number nine on the Billboard Hot 100 chart.


"It's a Sin" resonated deeply with Pet Shop Boys' Neil Tennant's upbringing and religious experiences. Tennant, who was raised Catholic, infused the song's lyrics with his complex feelings toward the church. This narrative stirred controversy but also garnered significant attention, contributing to the track's immense success in the UK, where it marked the duo's second number-one hit following "West End Girls."


Julian Mendelsohn played a crucial role in producing and engineering most of the songs for Pet Shop Boys' second album, “Actually”. Having previously collaborated with the duo on the track "Suburbia" from their debut album, Mendelsohn brought his expertise to shape the sound of “Actually”. In an interview with Sound on Sound, Mendelsohn described his role as primarily focused on recording the album, while also providing guidance and suggestions to enhance the overall quality.


He acknowledged the challenges of working with Neil Tennant's vocals, noting that Tennant himself recognized his limitations as a singer at the time. Mendelsohn's dedication to achieving the desired sound and performance, especially on tracks like "It's a Sin”, sometimes led to intense moments of frustration and disagreement with collaborators like Andy Richards. Despite the challenges, Mendelsohn remained committed to realizing his vision for the album's sound. 


Neil Tennant's reflections on "It's a Sin" shed light on the song's origins and the unintended impact it had. Born out of frustration and anger during his time at St Cuthbert's High School, Tennant's lyrics express his sense of guilt and condemnation within the Catholic environment. Despite his initial intention for the song to be a camp joke, it resonated deeply with audiences, prompting serious reflection and discussion, even within the Church itself. The Latin stanza that concludes the song translates roughly to "Father, my father, please forgive me, for I have sinned, it is my fault, it is my fault."


Tennant's musings on the song's reception highlight the power of music to provoke thought and inspire dialogue on complex issues like religion, guilt, and self-expression. The fact that a local parish priest delivered a sermon on the song underscores its significance and influence beyond Tennant's original intent. "It's a Sin" serves as a form of catharsis, allowing Tennant to confront and channel his feelings of frustration and defiance into a powerful musical expression.


Jonathan King's accusation of plagiarism against the Pet Shop Boys regarding the melody of "It's a Sin" stirred controversy upon the single's release. King, a British DJ and columnist, alleged that the melody of "It's a Sin" bore resemblance to Cat Stevens' 1971 song "Wild World". He publicized his claims in The Sun newspaper, where he had a regular column during the 1980s. In response, King released his own cover version of "Wild World", mimicking the musical arrangement of "It's a Sin", as a means to support his accusations. The Pet Shop Boys took legal action against King, leading to an out-of-court settlement where King paid damages. The Pet Shop Boys subsequently donated these damages to charity.


Directed by Derek Jarman, the music video for "It's a Sin" marked the beginning of a series of collaborations between the experimental director and the band. Jarman's avant-garde approach extended the lyrical themes of the song through visual storytelling. The video depicts Neil Tennant under arrest by an inquisition, with Chris Lowe portrayed as his jailer and Ron Moody in the role of his judge. Interspersed throughout are brief clips illustrating personifications of the seven deadly sins, adding depth to the thematic exploration.
















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada