HUEY LEWIS & THE NEWS - HIP TO BE SQUARE
Estrena: 6 d'octubre de 1986
Llistes: Regne Unit: #41 EUA: #3
"Hip to Be Square" és una cançó escrita per Bill Gibson, Sean Hopper i Huey Lewis. Llançada el 1986 com a segon senzill del seu àlbum "Fore!", la cançó es va convertir en un èxit, arribant al número tres de la llista Billboard Hot 100. Es destaca per les veus de suport dels jugadors dels San Francisco 49ers: Joe Montana, Ronnie Lott, Dwight Clark i Riki Ellison.
"Hip to Be Square" aborda de manera humorística la imatge pulcra de la banda enmig del seu creixent èxit. Contràriament a l'estereotip del rockero rebel, els membres de la banda, que tenien uns 30 anys en aquell moment, es centraven més en les seves carreres i el seu benestar personal que no pas en abraçar els tòpics típics de la fama com el comportament desenfrenat. Aquest enfocament, però, va portar a ser percebuts com a ídols conservadors, especialment per les seves interpretacions de "The Star Spangled Banner" en esdeveniments d'alt perfil. Malgrat la seva imatge, Huey Lewis, influït per la seva educació i experiències, no s'ajustava al model conservador. Lewis s'identificava més amb un estil de vida bohemi que amb ser un yuppie convencional, desafiant la percepció que era simplement el que anomenen el noi del costat.
El terme "square" com a argot per a algú que no està en sintonia amb les tendències o modes actuals té origen en l'argot afroamericà dels anys 1940. Segons el Brewer's Dictionary of Modern Phrase and Fable, l'origen exacte roman incert, però hi ha diverses teories. Una explicació possible és que prové d'un gest utilitzat pels músics de jazz i directors per marcar un ritme regular, on la mà descriu una forma quadrada a l'aire. Aquest gest simbolitza agafar-se a un ritme estrictament convencional, en contrast amb l'estil improvisacional i fluït sovint associat amb el jazz i la cultura contemporània. Per tant, ser "square" va arribar a denotar algú conservador, convencional o desconnectat de les tendències dinàmiques i evolutives del temps.
El vídeo dirigit per Kevin Godley i Lol Creme, coneguts pel seu treball innovador en la dècada de 1980, va utilitzar una càmera mèdica per aconseguir una perspectiva visual única. Aquesta càmera, normalment utilitzada pels metges per examinar l'interior del cos humà, va capturar la banda interpretant la cançó des de prop. Després, els directors van millorar les imatges en postproducció, cosa que semblar sorprenentment fàcil per a la banda. El vídeo va incloure àngles poc convencionals, incloent perspectives des de les baquetes, que eren noves per a MTV en aquell moment. El seu enfocament avantguardista va valdre una nominació a Millor Vídeo Experimental als Premis MTV Video Music Awards de 1987.
HUEY LEWIS & THE NEWS - HIP TO BE SQUARE
Released: October 6, 1986
Charted: UK: #41 US: #3
"Hip to Be Square" is a track written by Bill Gibson, Sean Hopper, and Huey Lewis. Released in 1986 as the second single from their album “Fore!”, the song became a hit, reaching number three on the Billboard Hot 100 chart. Notably, it features backup vocals from San Francisco 49ers players Joe Montana, Ronnie Lott, Dwight Clark, and Riki Ellison.
"Hip to Be Square" humorously addresses the band's clean-cut image amidst the backdrop of their growing success. Contrary to the rebellious rock star stereotype, the band members, in their mid-30s at the time, focused more on their careers and personal well-being rather than embracing the typical trappings of fame like wild behavior. This approach, however, led to them being perceived as conservative icons, exacerbated by their performances of "The Star Spangled Banner" at high-profile events. Despite their image, Huey Lewis, shaped by his upbringing and experiences, didn't fit the conservative mold. Lewis identified more with a beatnik lifestyle than with being a conventional yuppie, challenging the perception that he was just the boy next door.
The term "square" as a slang for someone who is not in tune with current trends or fashions has origins in African American slang from the 1940s. According to Brewer's Dictionary of Modern Phrase and Fable, its exact origin remains uncertain, but there are several theories. One possible explanation is that it stems from a gesture used by jazz musicians and conductors to beat out a regular rhythm, where the hand describes a square shape in the air. This gesture symbolizes adherence to a strict, conventional rhythm, contrasting with the improvisational and fluid style often associated with jazz and contemporary culture. Thus, being "square" came to denote someone who was conservative, conventional, or out of touch with the dynamic and evolving trends of the time.
The music video directed by Kevin Godley and Lol Creme, renowned for their innovative work in the 1980s, utilized a medical camera to achieve a unique visual perspective. This camera, typically used by doctors to examine the inside of the human body, captured the band performing the song from close proximity. The directors then enhanced the footage in post-production, which the band found remarkably easy. The video featured unconventional angles, including perspectives from the drumsticks, which were novel for MTV at the time. Its avant-garde approach earned it a nomination for Best Experimental Video at the 1987 Video Music Awards.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada