Total de visualitzacions de pàgina:

10.7.24


THE ROLLING STONES (HISTÒRIA D’UNA LLENGUA)


El logotip de la llengua i els llavis, dissenyat per l'artista anglès John Pasche el 1970, és un dels logos més icònics i reconeixibles de la història de la música popular. També conegut com el logotip Hot Lips o simplement el logotip dels Rolling Stones, ha aparegut a tots els àlbums i singles dels Stones des de 1970, així com al seu merchandising i escenaris.


John Pasche, llavors estudiant de disseny a la Royal College of Art de Londres, va ser contractat per Mick Jagger per crear un pòster per a la gira europea dels Rolling Stones de 1970. Insatisfets amb dissenys anteriors, el grup buscava una perspectiva nova. Els dissenys de Pasche van cridar l'atenció de Jagger a l'exposició final, i això va portar a la seva contractació. La segona versió del pòster de Pasche va ser finalment acceptada per Jagger, marcant l'inici d'una col·laboració que va donar lloc al icònic logotip de la llengua i els llavis.


Inicialment, John Pasche es va inspirar en la suggerència de Mick Jagger d'utilitzar la llengua de la deessa hindú Kali per al logotip, però Pasche va decidir no incorporar directament imatges hindús, ja que creia que es passarien de moda ràpidament. En lloc d'això, va buscar capturar l'esperit rebel del grup, la peculiar boca de Mick Jagger i les connotacions suggerents associades al rock and roll. El disseny resultant, amb la seva representació atrevida i provocadora d'una llengua i uns llavis, va combinar aquests elements alhora que era fàcilment reproducible i d’estil atemporal.


Craig Braun, propietari i director creatiu de Sound Packaging Corporation, necessitava el logotip per a la portada de l'àlbum Sticky Fingers dels Rolling Stones, però en aquell moment John Pasche només havia completat esbossos preliminars del logotip. Marshall Chess, president de Rolling Stones Records, estava a Londres i només tenia accés a un segell de goma de l'esbós de Pasche. En una solució creativa, Braun va fer que li enviessin per fax el segell, tot i que la qualitat era pobra. Després, va ampliar la silueta del logotip i va fer que un il·lustrador la refinés encara més. Malgrat que Pasche no havia acabat el seu logotip, la versió de Braun va acabar sent el logotip oficial de Rolling Stones utilitzat per a gires, merchandising i llicències. Posteriorment, Pasche va rebre una compensació pel treball original del seu logotip, tot i que no és la versió oficial associada al grup.


Els il·lustradors de Sound Packaging Corporation de Craig Braun van completar el logotip refinant el disseny, estrenyint la llengua, ajustant l'espai blanc al voltant dels llavis i la llengua, i afegint negre per ressaltar la gola. Aquesta versió modificada va ser llavors ampliada per cobrir tota la funda interior de l'edició americana de l'àlbum “Sticky Fingers”. Mentre tant, la versió original de Pasche del logotip va ser utilitzada internacionalment. El logotip va fer la seva primera aparició oficial el 26 de març de 1971, en passis VIP per a un concert dels Rolling Stones al Marquee Club, marcant la fi de la seva gira pel Regne Unit del 1971.


Pasche va rebre un pagament de només 50 lliures esterlines el 1970 per crear el logotip. Va rebre 200 lliures esterlines addicionals el 1972. El 1984, Pasche va vendre els drets d'autor del logotip a la branca comercial dels Rolling Stones, Musidor BV, per 26.000 lliures esterlines. El 2008, el Victoria and Albert Museum (V&A) de Londres va adquirir l'obra original de John Pasche del logotip de la llengua i els llavis dels Rolling Stones per 51.000 lliures esterlines. Victoria Broakes, cap d'exposicions del V&A, va comentar que el logotip de la llengua dels Rolling Stones és un dels primers exemples d'un grup utilitzant la marca i ha esdevingut potser el logotip de rock més famós del món. El 2012, la banda va encarregar a Shepard Fairey que actualitzés el logotip per al seu 50è aniversari.






THE ROLLING STONES (A TONGUE’S STORY)


The tongue and lips logo, designed by English art designer John Pasche in 1970, is one of the most iconic and recognizable logos in the history of popular music. Also known as the Hot Lips logo or simply the Rolling Stones logo, it has adorned all post-1970 albums and singles by The Rolling Stones, as well as their merchandise and stage sets.


John Pasche, then a design student at the Royal College of Art in London, was approached by Mick Jagger to create a poster for The Rolling Stones' 1970 European Tour. Unsatisfied with previous designs, the band sought a fresh perspective. Pasche's designs caught Jagger's eye at the final degree show, leading to the commission. Pasche's second version of the poster was ultimately accepted by Jagger, marking the beginning of a collaboration that would produce the iconic tongue and lips logo.


John Pasche initially drew inspiration from Mick Jagger's suggestion of using the tongue of the Hindu goddess Kali for the logo. However, Pasche decided against directly incorporating Indian imagery, as he felt it would quickly become dated. Instead, he aimed to capture the band's rebellious spirit, Mick Jagger's distinctive mouth, and the suggestive undertones associated with rock and roll. The resulting design, with its bold and provocative depiction of a tongue and lips, encapsulated these elements while also being easily reproducible and timeless in style.


Craig Braun, owner and creative director of the Sound Packaging Corporation, needed the logo for the Rolling Stones' Sticky Fingers album artwork. However, John Pasche had only completed rough sketches of the logo at the time. Marshall Chess, the president of Rolling Stones Records, was in London and had access only to a rubber stamp of Pasche's sketch. In a creative workaround, Braun had the stamp faxed to him, even though the quality was poor. He then enlarged the silhouette of the logo and had an illustrator refine it further. Despite Pasche not having finished his logo, Braun's version ultimately became the official Rolling Stones tongue and lip logo used for tours, merchandising, and licensing. Pasche later received compensation for his original logo art, although it is not the version officially associated with the band.


The illustrators at Craig Braun's Sound Packaging Corporation completed the logo by refining the design, including narrowing the tongue, adjusting the white space around the lips and tongue, and adding black to highlight the throat. This modified version was then enlarged to cover the entire inside sleeve of the American release of the Sticky Fingers album. Meanwhile, Pasche's original version of the logo was used internationally. The logo made its first official appearance on March 26, 1971, on VIP passes for a Rolling Stones concert at the Marquee Club, marking the end of their 1971 UK Tour.


Pasche received a payment of just £50 in 1970 for creating the logo. He received an additional £200 in 1972. In 1984, Pasche sold the copyright of the logo to the Rolling Stones' commercial arm, Musidor BV, for £26,000. In 2008, the Victoria and Albert Museum (V&A) in London acquired Pasche's original artwork of the Rolling Stones tongue and lips logo for £51,000. Victoria Broakes, head of exhibitions at the V&A, remarked that the Rolling Stones' tongue logo is one of the first examples of a group using branding and has become arguably the world's most famous rock logo. In 2012, the band commissioned Shepard Fairey to update the logo for their 50th anniversary.

























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada