Total de visualitzacions de pàgina:

8.7.24


 

ISAAC HAYES - THEME FROM SHAFT


Estrena: 30 de setembre de 1971

Llistes: EUA: #1 (2 setmanes)   Regne Unit: #4


"Theme from Shaft", escrita i interpretada per Isaac Hayes el 1971, es va publicar com a tema principal amb estil soul i funk per a la pel·lícula "Shaft", produïda per Metro-Goldwyn-Mayer. Llançada com a senzill per l'etiqueta Enterprise de Stax Records poc després de la banda sonora de la pel·lícula, el tema va arribar al número u de les llistes Billboard Hot 100 al novembre de 1971, i també va assolir el número dos a les llistes Billboard Soul Singles.


L'any següent, "Theme from Shaft" va guanyar l'Oscar a la millor cançó original, convertint Isaac Hayes en el primer afroamericà en aconseguir aquesta distinció, o qualsevol Oscar en una categoria que no sigui d'actuació. A més, Hayes es va convertir en el primer guanyador del premi que va composar i interpretar la cançó guanyadora.


Isaac Hayes va acceptar escriure i gravar la banda sonora de "Shaft" el 1971 després que el productor de la pel·lícula li prometés una audició per al paper principal, que finalment va ser per a Richard Roundtree. Tot i que Hayes mai no va rebre l'audició promesa, va complir amb la seva part de l'acord i va crear la banda sonora icònica de la pel·lícula.


La pel·lícula presenta a Richard Roundtree com un detectiu de Harlem al qual un mafiós contracta per trobar la seva filla desapareguda. La cançó subratlla la persona de Shaft com un individu intrèpid que enfronta el perill directament i mai no s'acovarda. El caracteritza com una figura elegant i carismàtica, semblant a un James Bond negre, amb el seu atractiu de seducció cap a les dones.


"Theme from Shaft" va comptar amb Telma Hopkins i Joyce Wilson com a cantants de suport, amb Hopkins pronunciant la memorable frase "Shut Your Mouth!" Aquesta frase feta va estar associada més tard als personatges de Hopkins en els seus programes de televisió. Isaac Hayes mateix va tocar els teclats a la peça, acompanyat pel bateria Willie Hall i el baixista James Alexander del grup de funk de Memphis, The Bar-Kays. La cançó també va incloure contribucions de The Memphis Strings, The Memphis Horns, els guitarristes Charles Pitts i Michael Toles, el percussionista Gary Jones i el pianista Lester Snell. Però sense dubte, el que caracteritza la cançó és l'ús de l'efecte wah-wah a la guitarra al llarg de tota la seva durada.






ISAAC HAYES - THEME FROM SHAFT


Released: September 30, 1971

Charted:  US: #1 (2 weeks)  UK: #4 


"Theme from Shaft," penned and performed by Isaac Hayes in 1971, serves as the soul and funk-styled theme song for the film “Shaft”, produced by Metro-Goldwyn-Mayer. Released as a single by Stax Records' Enterprise label shortly after the movie's soundtrack, the theme soared to number one on the Billboard Hot 100 chart in November 1971, and also reached number two on the Billboard Soul Singles chart. 


In the subsequent year, "Theme from Shaft" clinched the Academy Award for Best Original Song, marking Isaac Hayes as the first African American to secure this accolade, or any Academy Award in a non-acting capacity. Additionally, Hayes became the first recipient of the award to both compose and perform the winning song.


Isaac Hayes agreed to write and record the “Shaft” score in 1971 after the film's producer promised him an audition for the lead role, which ultimately went to Richard Roundtree. Despite Hayes never receiving the promised audition, he fulfilled his end of the deal and created the iconic soundtrack for the film.


The film features Richard Roundtree as a Harlem detective tasked by a mobster to locate his abducted daughter. The song underscores Shaft's persona as a fearless individual who confronts danger head-on and never relents. It characterizes him as a suave and charismatic figure, akin to a black James Bond, with his allure extending to women. 


"Theme from Shaft" featured Telma Hopkins and Joyce Wilson as backup singers, with Hopkins delivering the memorable line "Shut Your Mouth!" This catchphrase later became associated with Hopkins' characters on her television shows. Isaac Hayes himself played keyboards on the track, accompanied by drummer Willie Hall and bass player James Alexander from The Bar-Kays, a Memphis funk group. The song also included contributions from The Memphis Strings, The Memphis Horns, guitarists Charles Pitts and Michael Toles, conga player Gary Jones, and electric pianist Lester Snell. But without a doubt, what characterizes the song is the use of the wah-wah effect on the guitar throughout its duration.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada