Total de visualitzacions de pàgina:

16.7.24


THE CURE - IN BETWEEN DAYS


Estrena: 19 de juliol de 1985

Llistes: Regne Unit: #15   EUA: #99


"In Between Days," llançada el juliol de 1985, és una cançó de l'àlbum "The Head on the Door". Va assolir èxit internacional, convertint-se en el primer single del grup que va entrar a la llista Billboard Hot 100, arribant al número 99. Al Regne Unit, va ser el seu novè senzill en llista i el quart Top 20 consecutiu.


"In Between Days" és una barreja d'excentricitat i sensibilitat pop, caracteritzada per una música vibrant i colorista que contrasta amb la seva lletra introspectiva. La lletra de Robert Smith, instigant algú a "simplement marxar" però "tornar amb mi", evoca una barreja complexa d'emo­cions: amor, odi, melangia i sensibilitat pop, tot en un. És una cançó que travessa l'espectre de les emocions humanes, encarnant l'essència d'alguna cosa intermèdia, no totalment feliç ni completament trista, sinó que existeix en un espai on les emocions conflictives coexisteixen harmoniosament. Aquesta cançó va marcar un moment definidor per a The Cure, mostrant el seu estil caracterīstic.


En una entrevista amb Rolling Stone el 2004, Smith va revelar que l'adquisició d'una guitarra acústica de metall de sis cordes de qualitat va impulsar la creació de "In Between Days". Va admitir que abans de tenir aquesta guitarra, no havia explorat tocar-ne una intensament per manca d'un instrument adequat. Un cop va començar a experimentar amb ella, els acords i les melodies de "In Between Days" van fluir sense esforç.


El vídeo dirigit per Tim Pope i filmat als estudis de Fulham a Londres el 18 de juny de 1985, captura The Cure d'una manera peculiar. Tim Pope, conegut pel seu enfocament creatiu i poc convencional, va utilitzar plans de 360 graus i va posar èmfasi en mitges de colors al vídeo. Robert Smith i Porl Thompson van tenir càmeres fixades en ells, permetent-los apartar-les i agafar-les a voluntat, millorant la dinàmica i la sensació espontània de les imatges.


Tim Pope va descriure Robert Smith com un autèntic excèntric anglès, descrivint-lo com algú que podia tornar-se una mica boig, cosa que va influir en la direcció del vídeo. Smith mateix va expressar satisfacció amb la feina feta, manifestant que el vídeo capturava autènticament l'essència de la cançó. Va destacar el desig de retractar el grup tal com eren realment, sense glamurització ni pretensió, contrastant amb el tòpic habitual dels vídeos musicals on els artistes passegen i posen.






THE CURE - IN BETWEEN DAYS


Released: July 19, 1985

Charted:  UK: #15    US: #99 


"In Between Days," released on July 1985, is a song from the album "The Head on the Door." It achieved international success, becoming the band's first single to enter the Billboard Hot 100, where it peaked at number 99. In the UK, it marked their ninth chart single and fourth consecutive Top 20 hit. 


"In Between Days" is a distinctive blend of eccentricity and pop sensibility, characterized by buoyant and colorful music that contrasts with its introspective lyrics. Robert Smith's lyrics, urging someone to "just walk away" yet "come back to me," evoke a complex blend of emotions—love, hate, melancholy, and pop sensibility all rolled into one. It's a song that traverses the spectrum of human emotions, embodying the essence of something in between—neither fully happy nor completely sad, but existing in a nuanced space where conflicting feelings coexist harmoniously. This track marked a defining moment for The Cure, showcasing their signature style. 


In an interview with Rolling Stone in 2004, Smith revealed that the acquisition of a high-quality metal six-string acoustic guitar sparked the creation of "In Between Days." He admitted that prior to owning this guitar, he hadn't explored playing one extensively due to the lack of a suitable instrument. Once he began experimenting with it, the chords and melodies for "In Between Days" effortlessly flowed out.


The music video directed by Tim Pope and filmed at Fulham Studios in London on June 18, 1985, captures The Cure in a distinct and quirky manner. Tim Pope, known for his creative and unconventional approach, utilized 360-degree shots and emphasized colorful socks in the video. Robert Smith and Porl Thompson had cameras fixed on them, allowing them to push away and hold the cameras at will, enhancing the dynamic and spontaneous feel of the visuals. 


Tim Pope characterized Robert Smith as a true English eccentric, describing him as someone who could go a bit mad, which influenced the video's direction. Smith himself expressed satisfaction with the video, believing it authentically captured the essence of the song. He emphasized a desire to portray the band as they truly were, without glamorization or pretense, contrasting with the typical music video trope of artists strutting and posing.



















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada