U2 - EVEN BETTER THAN THE REAL THING
Estrena: 8 de juny de 1992
Llistes: EUA: #32 Regne Unit: #8
"Even Better Than the Real Thing" és una pista de l'àlbum d'U2 "Achtung Baby" llançat el 1992. Inicialment va assolir el número 12 al Regne Unit i el número 3 a Irlanda. Publicada com a quart senzill de l'àlbum, es va convertir en un dels pocs senzills d'U2 que inicialment no va arribar al top 10 al Regne Unit, però un remix de DJ Paul Oakenfold llançat poc després del primer llançament la va propulsar al número vuit.
La cançó originalment va començar amb el títol "The Real Thing" durant les sessions de "Rattle And Hum", jugant amb el lema de Coca-Cola "It's The Real Thing". La intenció darrere de la cançó era fer comentaris sobre el consumisme. Richard Branson va apropar-se a U2 per utilitzar la cançó per llançar la seva Virgin Cola, competidora de Coca-Cola, però la banda va rebutjar l'oferta.
A la seva autobiografia "U2 by U2", Bono descriu "Even Better Than the Real Thing" com a reflex de la cerca contemporània de gratificació instantània per sobre de veritats més profundes. La lletra explora temes de tensió sexual i el desig de plaers superficials, capturant un element divertit del rock 'n' roll enmig dels temes més seriosos de l'àlbum "Achtung Baby". Bono explica que aquest equilibri era necessari per fer que els missatges més profunds del disc fossin més gaudibles per l’oient.
El vídeo musical dirigit per Kevin Godley va fer servir aparells de càmera innovadors que podien girar al voltant de cada membre d'U2, creant un moviment continu i dinàmic. Anomenada "the wheel thing", aquesta tècnica va capturar l'essència energètica de la cançó. El vídeo també integrava talls ràpids d’eslògans publicitaris i imatges de productes, culminant amb un missatge provocador: "Watch more TV", reflectint la crítica de la saturació mediàtica del concepte Zoo TV.
La col·laboració de Kevin Godley amb U2 va començar amb aquest vídeo i va continuar amb altres com "Numb", "Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me", "Sweetest Thing" i "Stuck In A Moment You Can't Get Out Of". Reflexionant sobre el vídeo, Godley va destacar com la banda va entendre intuitivament el concepte i va augmentar el seu impacte, convertint un concepte en una experiència visual captivadora el dia de la gravació.
U2 - EVEN BETTER THAN THE REAL THING
Released: June 8, 1992
Charted: US: #32 UK: #8
"Even Better Than the Real Thing" is a track from U2's album "Achtung Baby" released in 1992. Initially peaking at number 12 in the UK and number three in Ireland, released as the fourth single of the album, it became one of U2's few singles to miss the UK top 10. A remix by DJ Paul Oakenfold released shortly after the first release propelled it to number eight in the UK.
The song originally started with the title "The Real Thing" during the “Rattle And Hum” sessions, playing on the Coca-Cola slogan "It's The Real Thing." The intention behind the song was to comment on commercialism. Richard Branson approached U2 to use the song to launch his Virgin Cola, a competitor of Coca-Cola, but the band declined the offer.
In their autobiography "U2 by U2," Bono describes "Even Better Than the Real Thing" as reflecting the contemporary search for instant gratification over deeper truths. The song's lyrics explore themes of sexual tension and the desire for superficial pleasures, capturing a playful element of rock 'n' roll amidst the more serious themes on the album "Achtung Baby." Bono explains that this balance was necessary to make the album's deeper messages more palatable and enjoyable.
The music video directed by Kevin Godley, employed innovative camera rigs that could rotate around each member of U2, creating continuous and dynamic motion. Dubbed "the wheel thing," this technique captured the energetic essence of the song. The video also integrated rapid cuts of advertising slogans and product imagery, culminating with a provocative message: "Watch more TV," reflecting the Zoo TV concept's critique of media saturation.
Kevin Godley's collaboration with U2 began with this video and continued with others like "Numb," "Hold Me, Thrill Me, Kiss Me, Kill Me," "Sweetest Thing," and "Stuck In A Moment You Can't Get Out Of." Reflecting on the video, Godley noted how the band intuitively grasped the concept and enhanced its impact, turning a concept into a compelling visual experience on shoot day.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada