Total de visualitzacions de pàgina:

25.8.25


 
BILLY PAUL - ME AND MRS. JONES

Publicada: 13 de setembre de 1972

Llistes: Regne Unit: #12   EUA: #1 (3 setmanes)


Quan Billy Paul va enregistrar “Me and Mrs. Jones” l’any 1972, no només cantava sobre una aventura secreta — s’endinsava en la pell d’un home atrapat entre la passió i la culpa, entre la rutina diària i el judici moral. Escrita per Kenny Gamble, Leon Huff i Cary (Hippy) Gilbert, la cançó es va convertir en un moment definitori del soul de Filadèlfia, i en una balada atemporal sobre l’amor prohibit.


La lletra és d’una honestedat descarnada: “We got a thing going on / We both know that it’s wrong / But it’s much too strong / To let it go now.” (Tenim una cosa passant / Tots dos sabem que està malament / Però és massa fort / Per deixar-ho anar ara.) Cada dia, a les 6:30 en punt, el narrador i la senyora Jones es troben “al mateix cafè”, parlen, es donen les mans i posen les mateixes cançons al tocadiscs. Però el que hi ha entre ells és més que una simple flirtació — és un embolic emocional cobert de secretisme. A diferència de la majoria de cançons de l’època, “Me and Mrs. Jones” està narrada des de la perspectiva de l’home que enganya, oferint una finestra rara al pes emocional de la infidelitat, no només a la seva excitació. I en una picada d’ullet subtil al tema, la cançó s’obre amb una cita de saxòfon del clàssic de Doris Day de 1953 “Secret Love”, insinuant la naturalesa il·lícita de la trobada abans que es canti ni una sola paraula.


Segons Gamble, la inspiració va venir de la vida real. A sota de l’edifici Schubert de Filadèlfia, on es trobaven les oficines de Philadelphia International Records, hi havia un petit bar. Gamble i Huff hi van notar un home — “un homenet que semblava un jutge” — que hi entrava puntualment. Poc després, hi arribava una dona. S’asseien sempre al mateix racó, posaven les mateixes cançons i sempre marxaven separats. Aquell ritual breu i inexplicat va encendre la seva imaginació: “Això és Me and Mrs. Jones”, van dir, i van córrer escales amunt per convertir el moment en música. No importava qui fos realment la dona — neboda, col·lega, amiga — la història que van crear esdevenia quelcom més profund.


Billy Paul es va endur la cançó de vacances per conviure-hi. Quan va tornar, en va oferir una interpretació plena de dolor, anhel i matís. La seva veu formada en el jazz s’estira i es trenca en tots els llocs adequats, donant a la cançó el seu pes emocional. No es tracta només de luxúria — sinó de penediment, addicció i dependència emocional.


Publicada dins del seu àlbum “360 Degrees of Billy Paul”, la cançó es va convertir en el senzill destacat del segell Philadelphia International Records de Gamble & Huff. Va arribar al número 1 del Billboard Hot 100, va vendre més de dos milions de còpies i va guanyar el Grammy a la millor interpretació vocal R&B masculina el 1973.


Amb el temps, “Me and Mrs. Jones” ha esdevingut un clàssic del soul, no només per la seva producció suau i l’orquestració, sinó també per la seva honestedat. Quan Billy Paul va morir el 2016, Gamble i Huff van anomenar el tema el seu moment més orgullós amb ell: “En la nostra opinió, és una de les millors cançons d’amor mai enregistrades.”






BILLY PAUL - ME AND MRS. JONES


Released: September 13, 1972

Charts:  UK: #12   US: #1 (3 weeks)


When Billy Paul recorded “Me and Mrs. Jones” in 1972, he wasn’t just singing about a secret affair—he was stepping into the skin of a man caught between passion and guilt, between daily routine and moral reckoning. Written by Kenny Gamble, Leon Huff, and Cary (Hippy) Gilbert, the song became a defining moment for Philadelphia soul, and a timeless ballad of forbidden love.


The lyrics are starkly honest: “We got a thing going on / We both know that it’s wrong / But it’s much too strong / To let it go now.” Each day at 6:30 sharp, the narrator and Mrs. Jones meet “at the same café,” talk, hold hands, and play the same songs on the jukebox. But what lies between them is more than casual flirtation—it’s an emotional entanglement cloaked in secrecy. Unlike most songs of its time, “Me and Mrs. Jones” is told from the perspective of the man doing the cheating, offering a rare window into the emotional weight of infidelity, not just its thrill. And in a subtle nod to its theme, the song opens with a saxophone quote from Doris Day’s 1953 hit “Secret Love”, hinting at the illicit nature of the rendezvous before a single lyric is sung.


According to Gamble, the inspiration came from real life. Beneath the Schubert Building in Philadelphia, where the offices of Philadelphia International Records were located, there was a small bar. Gamble and Huff noticed a man—“a little guy who looked like a judge”—who came in like clockwork. Shortly after, a woman would follow. They’d sit in the same booth, play the same songs, and always leave separately. That brief, unexplained ritual sparked their imagination: “That’s me and Mrs. Jones,” they said, and hurried upstairs to turn the moment into music. It didn’t matter who the woman really was—niece, colleague, friend—the story they created became something deeper.


Billy Paul took the song on vacation to live with it. When he returned, he delivered a performance filled with pain, longing, and nuance. His jazz-trained voice stretches and breaks in all the right places, giving the song its emotional weight. It’s not just about lust—it’s about regret, addiction, and emotional dependency.


Released as part of his album “360 Degrees of Billy Paul”, the song became the standout single on Gamble & Huff’s Philadelphia International Records label. It hit #1 on the Billboard Hot 100, sold over two million copies, and won the Grammy Award for Best R&B Vocal Performance, Male in 1973.


Over time, “Me and Mrs. Jones” has been embraced as a soul classic, not just for its smooth production and orchestration, but for its brutal honesty. When Billy Paul passed away in 2016, Gamble and Huff called the track their proudest moment with him: “In our view, it is one of the greatest love songs ever recorded.”

 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada