Total de visualitzacions de pàgina:

20.10.25


BEYONCÉ – SINGLE LADIES (PUT A RING ON IT)


Publicada: 8 d’octubre de 2008

Llistes: Regne Unit: #1 · EUA: #3


“Single Ladies (Put a Ring on It)” es va convertir en una de les cançons més emblemàtiques de Beyoncé, un himne d’empoderament que difuminava la línia entre la música pop i el manifest cultural. Publicada el 8 d’octubre de 2008 com a doble cara A amb “If I Were a Boy”, del seu tercer àlbum “I Am… Sasha Fierce”, la cançó mostrava les dues cares de la seva personalitat artística: la cantant introspectiva de balades i l’alter ego atrevit Sasha Fierce. Mentre “If I Were a Boy” explorava els rols de gènere i la desconnexió emocional, “Single Ladies” era incendiària i assertiva, animant les dones a exigir compromís —o a seguir endavant.


Escrita per Beyoncé, The-Dream, Kuk Harrell i Tricky Stewart, la cançó es basa en un ritme percussiu i minimalista creat pel mateix equip que va produir “Umbrella” de Rihanna. The-Dream va revelar que la inspiració provenia en part de la pròpia vida de Beyoncé: s’havia casat amb Jay-Z només uns mesos abans, l’abril de 2008, però a través del seu alter ego Sasha projectava la veu d’una dona que no té por d’allunyar-se si la seva parella no vol comprometre’s. La frase “If you like it then you should’ve put a ring on it” (“Si t’agrada, li hauries d’haver posat un anell”) es va convertir alhora en burla i consigna, una tornada pop que va sonar tant a les pistes de ball com als casaments.


La cançó va guanyar tres premis Grammy el 2010, incloent-hi Cançó de l’any. Però gran part del seu llegat cultural prové del videoclip. Dirigit per Jake Nava, el clip en blanc i negre mostrava Beyoncé amb dues ballarines en una coreografia ajustada inspirada en el número Mexican Breakfast de Bob Fosse dels anys seixanta. Beyoncé hi combinava aquella precisió retro amb el J-setting, un estil arrelat en els moviments de les bandes de majorets del sud dels Estats Units, creant una actuació hipnòtica que posava l’accent en el ritme, la repetició i l’actitud.


El vídeo, famós per haver estat rodat amb un pressupost mínim —ja que gran part dels diners s’havien destinat a “If I Were a Boy”—, es va convertir en una sensació d’internet. La seva simplicitat era la seva força: milers de fans (i celebritats) van penjar les seves pròpies imitacions a YouTube, impulsant-lo cap a la cultura del meme molt abans que existís TikTok. La mateixa Beyoncé va admetre que mai hauria imaginat que acabaria desencadenant tot un moviment.





BEYONCÉ - SINGLE LADIES (PUT A RING ON IT)


Released: October 8, 2008

Charts:  UK: #1   US:3 


“Single Ladies (Put a Ring on It)” became one of Beyoncé’s defining songs, an anthem of empowerment that blurred the line between pop music and cultural manifesto. Released on October 8, 2008, as a double A-side with “If I Were a Boy” from her third album “I Am… Sasha Fierce”, it showcased the two sides of her artistry: the introspective ballad singer and the bold alter ego Sasha Fierce. Where “If I Were a Boy” examined gender roles and emotional disconnect, “Single Ladies” was fiery and declarative, urging women to demand commitment—or move on.


Written by Beyoncé, The-Dream, Kuk Harrell, and Tricky Stewart, the track rides a minimalist, percussive beat from the same duo who produced Rihanna’s “Umbrella.” The-Dream revealed that the inspiration came partly from Beyoncé’s own life: she had married Jay-Z just months before, in April 2008, but in her Sasha persona, she projected the voice of a woman unafraid to walk away if her partner refused to commit. “If you like it then you should’ve put a ring on it” became both a taunt and a rallying cry, a pop refrain that cut across dance floors and weddings alike.


The song won three Grammy Awards in 2010, including Song of the Year. But much of its cultural staying power came from the video. Directed by Jake Nava, the black-and-white clip featured Beyoncé with two dancers in a tightly choreographed routine inspired by Bob Fosse’s 1960s number Mexican Breakfast. Beyoncé blended that retro precision with J-setting, a style rooted in Southern drill team movements, creating a stark but hypnotic performance that emphasized rhythm, repetition, and attitude.


The video, famously shot on a shoestring budget after money had gone into “If I Were a Boy,” became an internet sensation. Its simplicity was its power: thousands of fans (and celebrities) uploaded their own imitations to YouTube, propelling it into meme culture long before TikTok. Beyoncé herself admitted she never imagined it would spark a movement.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada