Total de visualitzacions de pàgina:

16.12.23

 



PINK FLOYD - RUN LIKE HELL


Publicada: abril de 1980

Llistes: EUA: #53


"Run Like Hell" és una cançó de l'àlbum "The Wall" que destaca com la darrera col·laboració original entre David Gilmour i Roger Waters sota la bandera de Pink Floyd, convertint-la en una peça significativa dins de la història de la banda. La fusió dels ritmes inspirats en la música disco i el característic treball de guitarra de Gilmour afegeix un sabor únic al repertori de Pink Floyd. El fet que compti amb les contribucions dels quatre membres clàssics de l'era de Floyd enforteix encara més la seva importància històrica. Els ritmes enèrgics i la lletra evocadora creen una barreja captivadora que demostra la capacitat de la banda per oferir tant música fascinant com narratives que fan reflexionar.


"Run Like Hell" juga un paper crucial en la narrativa de The Wall, retratant un punt d'inflexió en la caiguda a la bogeria i la tirania del protagonista, Pink. La cançó serveix com una poderosa al·legoria, establint paral·lelismes amb esdeveniments històrics, especialment la tràgica Kristallnacht durant el règim d'Hitler. Aquesta connexió millora l'impacte de la cançó, retratant les fosques conseqüències del poder sense control i la demagògia.


L'habilitat de Pink Floyd per teixir narracions complexes a la seva música, abordant temes històrics i socials, fa que "Run Like Hell" esdevingui una peça commovedora i que porta a la reflexió. La disposició de la banda a aprofundir en temes incòmodes mostra el seu compromís a l'hora de crear experiències musicals immersives i desafiants per al seu públic.


Les restriccions dels discs de vinil sovint obligaven els artistes a prendre decisions difícils sobre la durada de les cançons. En el cas de "Run Like Hell", la versió original era més llarga, però va haver de ser retallada per ajustar-se a l'espai disponible a l'àlbum The Wall. La menció de David Gilmour que la cançó va ser "trossejada" reflecteix els reptes de condensar composicions musicals sense perdre la seva essència. La possibilitat de publicar una versió estesa depenia de la col·laboració entre Roger Waters i David Gilmour, cosa que va ser improbable donades les seves diferències passades i la negativa de Waters a treballar amb Gilmour de nou.


L'artista Gerald Scarfe va crear el símbol dels dos martells creuats que apareix com el logotip de Pink a la pel·lícula The Wall. Quan feia animació per a la pel·lícula, volia tenir un exèrcit de martells marxant però no sabia com fer que un martell marxés. Després va adonar-se que dos martells junts donaven la il·lusió de dues cames, així que va utilitzar aquest mètode en l'animació i va néixer el símbol dels "martells creuats".



PINK FLOYD - RUN LIKE HELL


Released: April 1980

Charted:  US: #53 


"Run Like Hell" is a song from “The Wall” album, that stands out as the final original collaboration between David Gilmour and Roger Waters under the Pink Floyd banner, making it a significant piece within the band's history. The song's fusion of disco-inspired rhythms and Gilmour's distinctive guitar work adds a unique flavor to Pink Floyd's repertoire. The fact that it features contributions from all four classic-era Floyd members further enhances its historical significance. The energetic beats and haunting lyrics create a captivating blend that showcases the band's ability to deliver both compelling music and thought-provoking narratives.


"Run Like Hell" plays a crucial role in The Wall's narrative, portraying a turning point in Pink's descent into madness and tyranny. The song serves as a powerful allegory, drawing parallels to historical events, particularly the infamous Kristallnacht during Hitler's regime. This connection enhances the song's impact, depicting the dark consequences of unchecked power and demagoguery.


Pink Floyd's ability to weave complex narratives into their music, tackling historical and societal themes, sets "Run Like Hell" apart as a poignant and thought-provoking piece. The band's willingness to delve into uncomfortable subject matter showcases their commitment to creating immersive and challenging musical experiences for their audience.


The constraints of vinyl records often led to artists making tough choices about song lengths. In the case of "Run Like Hell," the original version was longer, but it had to be trimmed to fit the available space on The Wall album. David Gilmour's mention of the song being "chopped to bits" reflects the challenges of condensing musical compositions without losing their essence. The prospect of releasing an extended version would depend on the collaboration between Roger Waters and David Gilmour, which seems unlikely given their past differences and Waters' reluctance to work with Gilmour again.


The artist Gerald Scarfe came up with the symbol of the two hammers crossed that appears as Pink's logo in the movie The Wall. When he was doing animation for the film, he wanted to have an army of hammers marching but couldn't figure out how to make a hammer march. He then realized that two hammers together give the illusion of two legs, so he used that method in the animation and the "crossed hammer" symbol was born.















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada