Total de visualitzacions de pàgina:

7.1.24


 

THE BEATLES - STRAWBERRY FIELDS FOREVER / PENNY LANE

STRAWBERRY FIELDS FOREVER 

Publicació: 13 de febrer de 1967

Llistes: Regne Unit: #2  EUA: #8 


"Strawberry Fields Forever" es va publicar com a single de doble cara A amb "Penny Lane". Ambdues pistes representen un moment clau a la discografia dels Beatles, marcant una desviació dels seus treballs anteriors i endinsant-se en els àmbits experimentals i psicodèlics. La qualitat onírica de la cançó, juntament amb les lletres introspectives de John Lennon, van contribuir a la seva singularitat i la van diferenciar de la música pop convencional de l'època.


"Strawberry" estava inicialment destinada a ser inclosa a l'àlbum "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". No obstant, degut a la pressió de la seva discogràfica i dels seus gestors per obtenir material nou, els Beatles van decidir publicar-la com a senzill. Seguint la seva filosofia d'excloure senzills ja publicats dels àlbums, la banda va quedar disgustada quan la cançó va ser posteriorment inclosa a l'àlbum "Magical Mystery Tour" als Estats Units.


"Strawberry Fields Forever" i "Penny Lane" capturen ambdues una sensació de nostàlgia pels primers anys dels Beatles a Liverpool, tot i que cada cançó té la seva perspectiva única. La connexió personal de John Lennon amb Strawberry Fields afegeix una capa de significat a la cançó. El lloc real, a prop de la seva casa d'infància, va servir com a teló de fons per als seus records i experiències. El contrast entre l'entorn suburba i la imatge projectada als mitjans destaca la complexitat de les distincions de classe. El vers "Nothing to get hung about" pren una ressonància commovedora quan es considera la relació de John amb Strawberry Fields. El seu desafiament contra la desaprovació de la seva tieta i la comprensió de la lluita dels nois del reformatori local afegixen una dimensió emocional més profunda a la lletra. Paul McCartney va escriure "Penny Lane" en resposta a "Strawberry". Ambdues cançons barregen llocs reals amb elements surrealistes i psicodèlics. George Martin va assenyalar que "Strawberry Fields Forever" creava un "món oníric difús i impressionista". A més, com altres composicions de Lennon a l'àlbum "Revolver", com "Tomorrow Never Knows" i "She Said She Said", aquesta cançó va estar influïda per les seves experiències amb LSD.


"Strawberry" va marcar un canvi significatiu pels Beatles, trencant la seva ratxa d'èxits consecutius número 1 al Regne Unit. Llançada com a single doble A amb "Penny Lane", es va afrontar a un repte inusual en les llistes de vendes. Malgrat la immensa popularitat, les botigues registraven les vendes per separat per a cada cara del single. Aquesta divisió en les vendes va afectar la posició a les llistes de "Strawberry Fields Forever". Si no s'hagués empaquetat amb "Penny Lane", la cançó hauria superat amb escreix els rècords existents de nº1.


"Strawberry Fields Forever" mostra l'esperit innovador dels Beatles ja que dues versions diferents es van fusionar en una obra mestra. Davant del repte de triar entre les preses, John Lennon va confiar a George Martin la tasca de combinar-les. Malgrat que les versions eren en diferents tonalitats i temps, la enginyosa edició de Martin va implicar accelerar la primera part i frenar la segona, fusionant de manera impecable els elements diferents.


La veu distorsionada al final de "Strawberry" que sona com "I buried Paul" va alimentar els rumors de "Paul is dead". No obstant això, en realitat és John Lennon dient "Cranberry sauce". Aquesta addició peculiar es va convertir en una font d'especulació. Amb un gest humorístic, l'episodi dels Simpsons "D'oh-in In The Wind" fa referència a això amb Homer dient "I buried Flanders" sobre els crèdits finals.


El film promocional dels Beatles per "Strawberry Fields Forever" el 30 de gener de 1967 va marcar un moment pioner en els videoclips musicals. Dirigit per Peter Goldmann, amic de Klaus Voormann, el vídeo va mostrar animació stop-motion i efectes especials. Filmada a Knole Park prop de Sevenoaks a Kent, l'arbre distintiu del vídeo es troba darrere la caseta d'ocells del parc. Aquest film innovador, juntament amb el de "Penny Lane" gravat l'endemà, continua sent actual gràcies a la utilització de pel·lícula d’alta qualitat, semblant als estàndards cinematogràfics.


PENNY LANE 

Publicació: 13 de febrer de 1967

Llistes: Regne Unit: #2  EUA: #1 (1 setmana)


"Penny Lane" és una cançó dels Beatles llançada com a senzill de doble cara A amb "Strawberry Fields Forever" al febrer de 1967. Escrita principalment per Paul McCartney i acreditada a la col·laboració Lennon–McCartney, la lletra es refereix nostàlgicament a Penny Lane, un carrer de Liverpool. McCartney s'inspira en records de llocs i personatges de la seva infància a la ciutat.


Paul McCartney va escriure "Penny Lane" mentre esperava John a una parada d'autobús, capturant les vistes i les experiències al seu voltant a Penny Lane, un carrer prop de les seves llars a Liverpool. La cançó reflexiona sobre els records de McCartney, incloent-hi una perruqueria i una infermera que ven roselles pel Dia del Record. Amb el temps, Penny Lane s'ha transformat per atreure els entusiastes dels Beatles, amb establiments temàtics i objectes de col·lecció. Tot i que alguns llocs esmentats a la cançó romanen iguals, altres han canviat, com l'andana que es va convertir en el Sgt. Pepper's Bistro, que després va tancar. La senyal del carrer a Mossley Hill continua sent un lloc popular per a fotos. A la cançó, "Penny Lane" es refereix a l'estació d'autobusos que ja no existeix, situada al costat de "l'andana al mig de la rotonda". En la seva joventut, els Beatles es trobaven en aquesta estació d'autobusos, un centre neuràlgic per als seus viatges. La majoria dels llocs esmentats a la cançó estan situats a Smithdown Place, proporcionant una vista general de la rotonda.


La part de trompeta a "Penny Lane" va ser una incorporació posterior a la cançó. Després de veure The New Philharmonia interpretar el "Concert núm. 2 de Brandenburg" de Bach a la BBC, Paul McCartney va sentir-se inspirat per incorporar una trompeta. Va contractar Dave Mason, el trompetista del grup que havia vist, per tocar-la. Mason va portar nou trompetes a la sessió, optant finalment per una trompeta piccolo en Si B. George Martin, el productor dels Beatles, va facilitar la traducció de la visió de McCartney a Mason, demostrant el seu paper vital en dur a terme les idees innovadores de la banda. Mason també va tocar la trompeta en diverses altres cançons dels Beatles.


Després del llançament de la cançó, les senyals de carrer a la pròpia Penny Lane de Liverpool es van convertir en objectes populars de robatori entre els fans. Per contrarestar això, la ciutat va prendre mesures per evitar la substracció de les senyals pintant "Penny Lane" als edificis de la zona.


La cançó "Penny Lane" de fet conté insinuacions sexuals subtils, com ara "Finger Pie" i ""keeps his fire engine clean", que eren intencionades i es poden interpretar com a argot sexual. Els Beatles eren coneguts per incorporar jocs de paraules intel·ligents i significats ocults a les seves lletres, afegint capes de profunditat i intriga a les seves cançons.






THE BEATLES - STRAWBERRY FIELDS FOREVER / PENNY LANE


STRAWBERRY FIELDS FOREVER 

Released : February 13, 1967

Charted:  UK: #2   US: #8 


"Strawberry Fields Forever" was released as a double A-side single along with "Penny Lane". Both tracks stands as a pivotal moment in The Beatles' discography, marking a departure from their earlier work and delving into the experimental and psychedelic realms. The song's dreamlike quality, coupled with John Lennon's introspective lyrics, contributed to its uniqueness and set it apart from conventional pop music of the time.


"Strawberry" was initially intended for inclusion on the upcoming “Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band” album. However, due to pressure from their record company and management for new material, the Beatles decided to release it as a single. Following their philosophy of excluding previously released singles from albums, the band was displeased when the song was later included on the US “Magical Mystery Tour” LP.


"Strawberry Fields Forever" and "Penny Lane" both capture a sense of nostalgia for the Beatles' early years in Liverpool, although each song has its unique perspective. John Lennon's personal connection to Strawberry Fields adds layers of meaning to the song. The real place, near his childhood home, served as a backdrop for his memories and experiences. The contrast between the suburban setting and the image projected in the media underscores the complexity of class distinctions. The line "Nothing to get hung about" takes on a poignant resonance when considering John's relationship with Strawberry Fields. His defiance against his aunt's disapproval and the understanding of the struggles faced by the boys in the reformatory add a deeper emotional dimension to the lyrics. Paul McCartney wrote "Penny Lane" in response to Lennon's "Strawberry". Both songs blend actual locations with surrealistic and psychedelic elements. George Martin noted that "Strawberry Fields Forever" created a "hazy, impressionistic dreamworld." Additionally, like Lennon's other compositions on the album “Revolver”, such as "Tomorrow Never Knows" and "She Said She Said", this song was influenced by his experiences with LSD.


"Strawberry" marked a significant shift for the Beatles, breaking their streak of consecutive #1 hits in the UK. Released as a double A-side single with "Penny Lane" it encountered an unusual challenge in chart rankings. Despite the immense popularity, stores recorded sales for either side of the single separately. This division in sales affected the chart position of "Strawberry Fields Forever." Had it not been bundled with "Penny Lane," the song could have surpassed existing #1 records by a considerable margin. This unique chart dynamic added an intriguing layer to the impact and reception of this iconic Beatles release.


"Strawberry Fields Forever" showcases the Beatles' innovative spirit as two different versions were melded into one masterpiece. Faced with the challenge of choosing between the takes, John Lennon entrusted George Martin with the task of combining them. Despite the versions being in different keys and tempos, Martin's ingenious editing involved speeding up the first part and slowing down the second, seamlessly blending the distinct elements. The magical edit, occurring around :59 seconds, adds a captivating dimension to the song, illustrating the band's creative prowess during the late '60s.


The distorted voice at the end of "Strawberry" that sounds like "I buried Paul" fueled the "Paul is dead" rumors. However, it's actually John Lennon saying "Cranberry sauce." This quirky addition became a source of speculation. In a humorous nod, the Simpsons episode "D'oh-in In The Wind" references this by having Homer say "I buried Flanders" over the end credits.


The Beatles' promotional film for "Strawberry Fields Forever" on January 30, 1967, marked a pioneering moment in music videos. Directed by Peter Goldmann, a friend of Klaus Voormann, the video showcased stop-motion animation and special effects. Filmed in and around Knole Park near Sevenoaks in Kent, the distinctive tree in the video is situated behind the park's birdhouse. This innovative film, along with the one for "Penny Lane" shot the next day, remains enduring due to its use of high-quality film, akin to cinematic standards.


PENNY LANE 

Released : February 13, 1967

Charted:  UK: #2   US: #1 (1week)


"Penny Lane" is a Beatles song released as a double A-side single with "Strawberry Fields Forever" in February 1967. Primarily written by Paul McCartney and credited to the Lennon–McCartney partnership, the lyrics nostalgically refer to Penny Lane, a street in Liverpool. McCartney draws on memories of sights and characters from his upbringing in the city.


Paul McCartney wrote "Penny Lane" while sitting at a bus shelter waiting for John, capturing the sights and experiences around him on Penny Lane, a street near their homes in Liverpool. The song reflects on McCartney's memories, including a barber's shop and a nurse selling poppies for Remembrance Day. Over the years, Penny Lane has transformed to attract Beatles enthusiasts, featuring themed establishments and memorabilia. While some places mentioned in the song remain, others have changed, like the shelter becoming Sgt. Pepper's Bistro, which has since closed. The street sign at Mossley Hill remains a popular photo spot. "Penny Lane" in the song refers to the Penny Lane Bus Station, now no longer in existence, located next to "the shelter in the middle of the roundabout." In their youth, the Beatles would meet at this bus station, a central hub for their travels. The majority of the places mentioned in the song are situated on Smithdown Place, providing an overview of the roundabout. 


The distinctive trumpet part in "Penny Lane" was a later addition to the song. After watching The New Philharmonia perform Bach's "Brandenburg Concerto #2" on the BBC, Paul McCartney was inspired to incorporate a trumpet. He enlisted Dave Mason, the trumpet player from the group he had seen, to play on the track. Mason brought nine trumpets to the session, ultimately opting for a B-flat piccolo trumpet. Beatles producer George Martin facilitated the translation of McCartney's vision to Mason, demonstrating his vital role in bringing the band's innovative ideas to fruition. Mason played trumpet on several other Beatles songs as well.


After the release of the song street signs on the actual Penny Lane in Liverpool became popular items for theft among fans. To counter this, the city took measures to prevent the removal of signs by painting "Penny Lane" on buildings in the area. The song's popularity and association with the street led to increased attention and interest from Beatles enthusiasts.


The song "Penny Lane" indeed contains subtle sexual innuendos, such as "Finger Pie" and "keeps his fire engine clean," which were intentional and can be interpreted as sexual slang. The Beatles were known for incorporating clever wordplay and hidden meanings into their lyrics, adding layers of depth and intrigue to their songs.
























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada