Total de visualitzacions de pàgina:

27.6.24

 


CYNDI LAUPER - BRING YA TO THE BRINK


Publicació: 27 de maig de 2008

Llistes: EUA: #41


"Bring Ya to the Brink" va significar l'aventura de Cyndi Lauper en l'escena musical orientada al ball, mostrant col·laboracions amb artistes reconeguts com Basement Jaxx, Richard Morel, Max Martin i Kleerup. Llançat el 2008, l'àlbum va rebre elogi i reconeixement, amb el Songwriters Hall of Fame reconeixent la pista "High and Mighty" com una de les composicions significatives de Lauper.


Les cançons impregnades de música de ball de l'àlbum van cridar l'atenció, guanyant una nominació al Millor Àlbum Dance / Electrònica als 51st Annual Grammy Awards. "Set Your Heart" va ser el single promocional al Japó, mentre que "Same Ol' Story" va ser el primer senzill oficial de l'àlbum llançat al maig de 2008. "Into the Nightlife" va seguir com a segon single.


"Bring Ya to the Brink" s'obre dinàmicament amb "High And Mighty", que marca el to de l'energia i l'orientació dance de l'àlbum. La tornada repetitiva de la pista contrasta amb els versos vius, pintant un quadre de resistència i fortalesa enmig del turment emocional. Mentre alguns poden trobar-la repetitiva, altres aprecien la seva qualitat d'himne. "Into The Nightlife" segueix amb sons sintetitzats que senyalen un punt àlgid de l'àlbum. La veu de Lauper pren un to més baix, semblant al del seu treball a l'àlbum "Sisters Of Avalon". La lletra parla de l'atractiu de ballar fins a la matinada, complementada per ritmes contagiosos que conviden els oients a moure's i ballar.


"Rocking Chair" ofereix un viatge sonor únic a la ment creativa de Lauper, amb veus que guien els oients a través d'un paisatge surrealista. Malgrat la seva sensació poc convencional, la cançó és una altra joia enganxosa al repertori, mostrant la seva capacitat per crear melodies memorables. Els col·laboradors Peer Astrom i Johan Bobeck, que van treballar a "Into the Nightlife", també van contribuir a "Echo", creant una estructura similar amb versos amb sabors industrials i estrofes eufòriques plenes de ritmes pesats. 


A "Lyfe", les lletres creen un contrast interessant amb la música, que presenta una sintetització sense esforç. No obstant això, la ubicació de la pista en comparació amb la següent cançó, "Same Ol' Story", pot semblar una mica desconnectada. "Same Ol' Story" és un conte commovedor de desamor ambientat en una música animada, guanyant-se el primer lloc a la llista Billboard Dance 100 al seu llançament com a primer senzill oficial.


Les contribucions de Richard Morel a l'àlbum són indiscutiblement interessants, amb temes com "Same Ol' Story", "Set Your Heart" i "Raging Storm" destacant com a himnes potencials de la pista de ball de l'estiu del '08. Aquestes cançons evoquen una vibració nostàlgica semblant a la dels èxits de la música dance-pop que dominaven les llistes a principis i mitjans dels anys 90. "Raging Storm" i "Lay Me Down" comparteixen un atractiu similar i estan estratègicament situades a l'àlbum. Malgrat el seu estil de música dance-pop, totes dues cançons transmeten narracions més profundes que s’afegien al seu atractiu. "Raging Storm" explora la mentalitat d'una celebritat dividida entre seguir el cor o la ment, mentre que "Lay Me Down" expressa el desig de reconectar amb les arrels. Ambdues pistes estan impregnades d'una sensació de somni, sintetitzada, que contribueix a l'atractiu general de l'àlbum.


"Give It Up" captura l'essència de voler deixar-se anar i seguir el ritme, amb el seu lleuger to altament sintetitzat que augmenta gradualment en intensitat al llarg de la tornada. El rang vocal de Cyndi Lauper brilla en aquesta pista, mostrant la seva extensió de quatre octaves que els seguidors han après a apreciar. De manera similar, "Set Your Heart" impressiona tant en termes de lletra com de música, amb una línia de trompeta de "Where Are All My Friends" de Harold Melvin & the Blue Notes integrada de manera hàbil a la tornada. Aquestes dues cançons sens dubte destaquen a l'àlbum, tant pel seu contingut líric com per la seva composició musical.


"Grab A Hold" continua la pista energètica establerta pels seus predecessors, mantenint l'atmosfera vibrant de l'àlbum. La seva vibra inspiradora i el ritme animat semblen dissenyats per inspirar una atmosfera despreocupada on les mans s'alcen a l'uníson, deixant de banda les càrregues de la vida, ni que sigui només per un moment. D'altra banda, "Rain On Me" divergeix dels himnes de la pista de ball i es presenta com una balada dance, afegint varietat al paisatge sonor de l'àlbum. Juntes, serveixen com a una conclusió adequada pel que podria considerar-se un àlbum gairebé perfecte.


Tot i que "Bring Ya to the Brink" podria ser considerat perfectament com la continuació ideal de "Confessions on a dance floor" de Madonna, degut a la seva similitud en el temps i el tema, l'àlbum és un pas més en la reinvenció personal de Lauper en cada obra publicada al segle XXI, demostrant la seva capacitat per adaptar-se a l'estil que vol honorar en cada entrega. La seva incursió a la pista de ball va acabar amb una alta distinció. Si t’agrada la música dance i disco i no l’has escoltat, dóna-li una oportunitat i segur que no et decebrà.











CYNDI LAUPER - BRING YA TO THE BRINK 


Released: May 27, 2008

Charted:  US: #41    


"Bring Ya to the Brink" marked Cyndi Lauper's venture into the dance-oriented music scene, showcasing collaborations with renowned artists like Basement Jaxx, Richard Morel, Max Martin, and Kleerup. Released in 2008, the album received acclaim and recognition, with the Songwriters Hall of Fame acknowledging the track "High and Mighty" as one of Lauper's significant compositions.


The album's dance-infused tracks garnered attention, earning it a nomination for Best Dance/Electronica Album at the 51st Annual Grammy Awards. "Set Your Heart" served as a promotional single in Japan, while "Same Ol' Story" was the album's first official single release in May 2008. "Into the Nightlife" followed as the second single.


"Bring Ya to the Brink" opens dynamically with "High And Mighty," setting the tone for the album's energetic and dance-oriented vibe. The track's repetitive chorus contrasts with vivid verses, painting a picture of resilience and strength amid emotional turmoil. While some may find it repetitive, others appreciate its anthemic quality. "Into The Nightlife" follows with synthesized sounds that signal a highlight of the album. Lauper's vocals take on a lower range, reminiscent of her work on the "Sisters Of Avalon" album. The lyrics speak of the allure of dancing into the night, complemented by infectious beats that invite listeners to move and groove along.


"Rocking Chair" offers a unique sonic journey into Lauper's creative mind, with vocals that guide listeners through a trippy landscape. Despite its unconventional feel, the song is yet another catchy gem in Lauper's repertoire, showcasing her ability to craft memorable tunes. Collaborators Peer Astrom and Johan Bobeck, who worked on "Into the Nightlife," also contributed to "Echo," creating a similar structure with industrial-flavored verses and euphoric choruses filled with chunky beats. The refrain in "Echo" lingers in memory long after the album concludes, demonstrating Lauper's knack for hooks.


In "Lyfe”, the syncopated lyrics create an interesting contrast with the music, which features effortless synthesization. However, the track's placement in comparison to the following song, "Same Ol' Story," may feel somewhat disjointed. "Same Ol' Story" is a poignant tale of heartbreak set against upbeat music, earning it the top spot on the Billboard Dance 100 chart upon its release as the first official single. 


Richard Morel's contributions to the album are undeniably strong, with tracks like "Same Ol' Story," "Set Your Heart," and "Raging Storm" standing out as potential dance-floor anthems of the summer of '08. These songs evoke a nostalgic vibe reminiscent of the dance-pop hits that dominated the charts in the early-to-mid-'90s. "Raging Storm" and "Lay Me Down" share a similar appeal and are strategically placed on the album. Despite their dance-pop style, both songs convey deeper narratives that add to their appeal. "Raging Storm" explores the mindset of a celebrity torn between following their heart and mind, while "Lay Me Down" expresses a desire to reconnect with one's roots. Both tracks are infused with a dreamy, synthesized feel that contributes to the album's overall allure.


"Give It Up" captures the essence of wanting to let loose and follow the rhythm, with its light beat and heavily synthesized tones gradually building in intensity throughout the chorus. Cyndi Lauper's vocal range shines in this track, showcasing her four-octave stretch that fans have come to appreciate. Similarly, "Set Your Heart" impresses both lyrically and musically, featuring a horn line from Harold Melvin & the Blue Notes' "Where Are All My Friends" skillfully integrated into the chorus. These two songs undoubtedly stand out on the album, both in terms of their lyrical content and musical composition.


"Grab A Hold" continues the energetic trail set by its predecessors, maintaining the album's vibrant atmosphere. Its uplifting vibe and spirited rhythm seem tailored to inspire a carefree atmosphere where hands are raised in unison, casting aside the burdens of life even just for a moment. On the other hand, "Rain On Me" diverges from the dance-floor anthems and presents itself as a dance floor ballad, adding variety to the album's sonic landscape. Together, they serve as a fitting conclusion to what could be considered a near-perfect album.


Although "Bring Ya to the Brink" could perfectly be considered the ideal continuation of Madonna's “Confessions on a dance floor” due to its similarity in time and theme, the album is one more step in Lauder personal reinvention in each work published in the 21st century, demonstrating her ability to adapt to the style she wants to honor in each delivery. Her venture into the dance floor ended with a high distinction.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada