Total de visualitzacions de pàgina:

19.6.24


THE CARDIGANS - LOVEFOOL 


Publicació: 10 d'agost de 1996

Llistes: Regne Unit: #2 


"Lovefool" dels Cardigans, escrita per Peter Svensson i Nina Persson, va debutar com a single principal del seu àlbum "First Band on the Moon" el 1996. Inicialment llançada al Japó, va aconseguir reconeixement global després de ser inclosa a la pel·lícula de Baz Luhrmann "Romeo + Juliet". Malgrat la seva popularitat, no va arribar a les llistes del Billboard Hot 100 a causa dels criteris de llançament comercial de singles, però va encapçalar les llistes Billboard Hot 100 Airplay i Top 40 Mainstream. La inclusió de la cançó a la pel·lícula va ajudar a catapultar els Cardigans a la fama internacional.


Nina Persson va trobar inspiració per "Lovefool" mentre esperava un avió a l'aeroport, imaginant-la amb una "lenta sensació de bossa nova". Peter Svensson, recordant la creació de la cançó, va mencionar que la va escriure a la seva ciutat natal al seu llit, amb l’intenció original que fos una bossa nova lenta, mel·lancòlica i trista. La producció la va transformar en quelcom totalment diferent.


"Lovefool" va trobar èxit inicialment a Europa, arribant a posicions moderades a les llistes de Suècia i el Regne Unit el 1996. La seva inclusió a "Romeo + Juliet" va catapultar la seva popularitat a nivell mundial. En el seu rellançament el 1997, la cançó va arribar al número dos a les llistes del Regne Unit i va aconseguir èxit internacional, encapçalant les llistes a Nova Zelanda i causant un impacte significatiu als Estats Units. Malgrat el seu triomf comercial, la cantant principal Nina Persson va admetre sentir-se confusa sobre l'atractiu mainstream de la cançó, ja que la banda es va identificar més amb una estètica rockera que no pop.


Es van crear tres vídeos musicals per a "Lovefool". El primer, per al mercat europeu, va tenir un to més fosc i un estil original, amb un actor interpretant un gangster enamorat i el grup interpretant els membres de la seva banda. El segon vídeo, dirigit per Geoff Moore a Nova York, mostrava un home varat en una illa enviant un missatge en una ampolla a la seva amant, intercalat amb escenes de la banda actuant dins de l'ampolla. A més, els reporters amb equip de submarinisme entrevisten la banda mentre interpreten. El tercer vídeo, lligat a "Romeo + Juliet" de Baz Luhrmann, incorporava clips de la pel·lícula al costat de les escenes de la banda actuant. 






THE CARDIGANS - LOVEFOOL 


Released: August 10, 1996

Charted:  UK: #2 


"Lovefool" by the Cardigans, penned by Peter Svensson and Nina Persson, debuted as the lead single from their album "First Band on the Moon" in 1996. Initially released in Japan, it gained global recognition after being featured in Baz Luhrmann's film "Romeo + Juliet." Despite its popularity, it didn't chart on the Billboard Hot 100 due to commercial single release criteria, but it did top the Billboard Hot 100 Airplay and Top 40 Mainstream charts. The song's inclusion in the film helped propel the Cardigans to international fame.


Nina Persson found inspiration for "Lovefool" while waiting for a plane at an airport, envisioning it with a "slow bossa nova feel." Peter Svensson, recalling the song's creation, mentioned writing it in his hometown on his bed, originally intending for it to be a slow, mellow, and sad bossa nova. The production and disco drums transformed its vibe into something shinier.


"Lovefool" initially found success in Europe, reaching moderate positions on charts such as Sweden and the UK in 1996. Its inclusion in "Romeo + Juliet" catapulted its popularity globally. Upon re-release in 1997, the song soared to number two on the UK Singles Chart and achieved international success, topping charts in New Zealand and making significant impacts in the US. Despite its commercial triumph, lead singer Nina Persson admitted feeling conflicted about the song's mainstream appeal, as the band identified more with a rock aesthetic.


Three music videos were created for "Lovefool." The first, for the European market, featured a darker tone and original style, with an actor playing a gangster love interest and the band portraying his gang members. The second video, directed by Geoff Moore in New York, depicted a man stranded on an island sending a message in a bottle to his lover, interspersed with scenes of the band performing inside the bottle. Additionally, reporters in scuba gear interview the band mid-song. The third video, tied to Baz Luhrmann's "Romeo + Juliet," incorporated clips from the film alongside the band's performance scenes.














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada