Total de visualitzacions de pàgina:

24.6.24


 

SLADE / QUIET RIOT - CUM ON FEEL THE NOIZE


Versió Slade Publicada: 23 de febrer de 1973

Llistes: Regne Unit: # 1 (4 setmanes)   EUA: # 98 


Versió Quiet Riot Publicada: 11 de juliol de 1983

Llistes: EUA: #5   Regne Unit: #45


"Cum On Feel the Noize" és un himne del glam rock originalment escrit i interpretat per la banda anglesa Slade el 1973. Escrita pel vocalista principal Noddy Holder i el baixista Jim Lea, i produïda per Chas Chandler, la cançó ràpidament va arribar al número u en les llistes de vendes del Regne Unit, sent el quart número u de Slade. El 1983, la banda nord-americana de heavy metal Quiet Riot va catapultar la cançó a noves alçades amb la seva pròpia versió, que es va convertir en un èxit de vendes als Estats Units. La versió de Quiet Riot va assolir el número 5 al Billboard Hot 100.


"Cum On Feel the Noize" captura l'atmosfera electritzant viscuda als concerts en directe de Slade. Originalment concebuda com "Cum On Hear the Noize," el títol es va transformar després que Noddy Holder recordés un concert al Regne Unit el 1972 on va sentir físicament l'energia de la multitud ressonant en el seu pit. L'obertura de la cançó, amb el càntic enèrgic de Holder "Baby, baby, baby", va començar inicialment com una prova de micròfon però eventualment es va convertir en part integral de la gravació final.


El vídeo musical de "Cum On Feel the Noize" va ser gravat per Caravelle durant un dels concerts de Slade a Den Hag, Països Baixos. La interpretació enèrgica va capturar la dinàmica presència escènica de la banda i va transmetre l'ambient contagios de la cançó.


En una entrevista del 1983, la perspectiva de Noddy Holder subratlla la qualitat perdurable de la música de Slade i la importància de "Cum On Feel the Noize" fins i tot una dècada després del seu llançament inicial. Holder va reconèixer la versió d'èxit de Quiet Riot com un testimoni de l'atractiu durador de la cançó i de la força de la composició de Slade. Malgrat les ofertes per modernitzar els seus clàssics, Holder va subratllar la importància de preservar l'essència original i l'energia de la seva música, prioritzant l'autenticitat per sobre del guany financer.


Les declaracions de Frankie Banali, el bateria de Quiet Riot, sobre el procés d'enregistrament de "Cum On Feel the Noize" revelen la naturalesa espontània i una mica caòtica de la sessió. La franquesa de Banali amb l'enginyer sobre la falta de preparació de la banda va conduir a una gravació improvisada que finalment es va convertir en la versió icònica de la cançó. La manca de proves i la familiaritat amb la versió original de Slade va resultar en una interpretació única per part de Quiet Riot, marcada per una introducció improvisada i petites variacions en l'arranjament.


Amb un fons ambientat en l'habitació d'un adolescent, el vídeo de Quiet Riot es desenvolupa amb una sèrie de seqüències surrealistes i exagerades que reflexen l'impacte potent de la peça. La rutina matinal del noi pren un gir salvatge mentre el seu sistema estèric es transforma en una entitat colossal i palpitant, omplint l'habitació amb un so retumbant i llums vibrants. Les escenes de flashback de la màscara de Metal Health evoquen l'emoció i la intensitat d'un concert en directe, subratllant la influència de la banda i la connexió visceral entre la música i l'audiència. Els intents inutils del noi per controlar el sistema estèric sobredimensionat intensifiquen els elements còmics i surrealistes del vídeo, culminant en una conclusió dramàtica on la realitat es fusiona perfectament amb la fantasia.


La popularitat de Slade al Regne Unit durant la dècada dels 1970 va ser notable, amb una sèrie de números u i un impacte significatiu en el moviment del glam rock. La seva col·laboració amb el productor Chas Chandler va solidificar encara més el seu so i va contribuir al seu èxit. Tot i que la influència de Slade va disminuir als Estats Units a finals dels anys 1970, la versió de Quiet Riot de "Cum On Feel the Noize" va reintroduir al públic nord-americà la música de la banda i va ajudar a augmentar les seves vendes.








SLADE / QUIET RIOT - CUM ON FEEL THE NOIZE


Slade version Released: February 23, 1973

Charted: UK:#1 ( 4 weeks) US: #98 


Quiet Riot version Released: July 11, 1983

Charted:  US: #5  UK: #45 


"Cum On Feel the Noize" is a rock anthem originally penned and performed by the English rock band Slade in 1973. Written by lead vocalist Noddy Holder and bassist Jim Lea, and produced by Chas Chandler, the song quickly ascended to the top of the UK Singles Chart, marking Slade's fourth number one single. In 1983, American heavy metal band Quiet Riot catapulted the song to new heights with their own rendition, which became a million-selling hit single in the United States. Quiet Riot's version soared to No. 5 on the Billboard Hot 100.


"Cum On Feel the Noize" captures the electrifying atmosphere experienced at Slade's live concerts. Originally conceived as "Cum On Hear the Noize," the title underwent a transformation after lead vocalist Noddy Holder reminisced about a 1972 UK concert where he physically felt the pulsating energy of the crowd resonating in his chest. The song's opening, featuring Holder's spirited chant of "Baby, baby, baby," initially began as a microphone test but eventually became an integral part of the finished recording.


The music video for "Cum On Feel the Noize" was shot by Caravelle and filmed during one of Slade's concerts in The Hague, Netherlands. The energetic performance captured the band's dynamic stage presence and added visual depth to the song's infectious vibe. 


In a 1983 interview, Noddy Holder's perspective underscores the enduring quality of Slade's music and the significance of "Cum On Feel the Noize" even a decade after its initial release. Holder acknowledged Quiet Riot's successful rendition of the song as a testament to its enduring appeal and the strength of Slade's songwriting. Despite offers to modernize their classics, Holder emphasized the importance of preserving the original essence and energy of their music, prioritizing authenticity over financial gain. 


Frankie Banali's drummer of Quiet Riot's talking about the recording process for "Cum On Feel the Noize" sheds light on the spontaneous and somewhat chaotic nature of the session. Banali's honesty with the engineer about the band's lack of preparation led to an impromptu recording that ultimately became the iconic version of the song. The lack of rehearsal and familiarity with the original Slade version resulted in a unique interpretation by Quiet Riot, marked by an improvised intro and slight variations in the arrangement. 


Set against the backdrop of a teenage boy's bedroom, the Quiet Riot's video unfolds with a series of surreal and exaggerated sequences that mirror the song's powerful impact. The boy's morning routine takes a wild turn as his stereo system transforms into a colossal, pulsating entity, filling the room with booming sound and vibrant lights. The flashback scenes of the Metal Health Mask evoke the excitement and intensity of a live concert, emphasizing the band's influence and the visceral connection between music and audience. The boy's futile attempts to control the oversized stereo system heighten the video's comedic and surreal elements, culminating in a dramatic conclusion where reality seamlessly merges with fantasy.


Slade's popularity in the UK during the 1970s was remarkable, with a string of chart-topping hits and a significant impact on the glam rock movement. Their collaboration with producer Chas Chandler further solidified their sound and contributed to their success. While Slade's influence waned in the US by the late 1970s, Quiet Riot's cover of "Cum On Feel the Noize" reintroduced American audiences to the band's music and helped boost their own sales a bit.














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada