Total de visualitzacions de pàgina:

6.6.24


LED ZEPPELIN - IN THE EVENING / ALL MY LOVE / FOOL IN THE RAIN


Publicades: 15 d'agost de 1979

Àlbum: In Through the Out Door


"In the Evening" és el tema d'obertura de l'àlbum del 1979 "In Through the Out Door". Jimmy Page fa servir un Gizmotron per a efectes de guitarra, un dispositiu destinat a aconseguir un so distorsionat peculiar. John Paul Jones contribueix amb sons sintetitzats i la veu de Robert Plant expressa temes de solitud, acompanyada per la potent percussió de John Bonham. La cançó mostra una fusió de l'experimentació electrònica de Jones i la destresa rockera del grup. Potser és l'última gran cançó de la banda inspirada pel seu so més clàssic.


"All My Love" és una balada rock que es presenta com el sisè tema de l'àlbum. Amb crèdits a Robert Plant i John Paul Jones, inclou un solo de sintetitzador de Jones. La cançó té un significat emocional ja que va ser escrita en record del fill de Plant, Karac, que va morir mentre la banda estava de gira per Amèrica del Nord el 1977. Remarcablement, "All My Love" és una de les dues úniques cançons dels Led Zeppelin en què Jimmy Page no va participar en el procés de composició, l'altra és "South Bound Saurez", també d'aquest àlbum.


"Fool in the Rain" és el tercer tema de l'àlbum i va ser el darrer senzill llançat als EUA abans que la banda es dissolgués el 1980. La cançó va arribar al número 21 del Billboard Hot 100 el 16 de febrer de 1980. La lletra descriu un escenari on un home creu que ha estat plantat per una dona, només per adonar-se més tard que esperava al carrer equivocat, fent-lo sentir com un "Fool in the Rain" (insensat sota la pluja). Jimmy Page va treure inspiració pel ritme de Samba que es presenta a la cançó en veure el torneig de futbol de la Copa del Món del 1978, celebrat a Argentina, on va escoltar molts ritmes de Samba.


"In Through the Out Door" és el darrer àlbum d'estudi dels Led Zeppelin, enregistrat en un ràpid període de tres setmanes als estudis Polar d'ABBA a Estocolm, Suècia, i llançat per Swan Song Records l’agost de 1979. La presentació original de l'àlbum imitava una bossa de paper marró, amb una funda interior que presentava una obra d'art interactiva. Dissenyat per Storm Thorgerson d’Hipgnosis, l'art del disc va rebre una nominació als Grammy com a Millor embalatge d'Àlbum el 1980.


L'àlbum va presentar sis variants de portada diferents (A - F), mostrant cadascuna un parell de fotos per a les cobertes frontal i posterior. Una escena d'un home cremant una carta de Dear John a un bar, envoltat per sis espectadors, incloent un cambrer, un pianista, un home amb la seva jaqueta i tres clients femenines. Cada foto ofereix una perspectiva única i poses lleugerament diferents, totes preses des de punts de vista diferents. La sessió de fotos va tenir lloc a un estudi de Londres i tenia com a objectiu recrear l'ambient del Vell Absinthe House a Nova Orleans, Louisiana.


La funda exterior de paper marró ocultava les cobertes, fent impossible per als compradors de discos esveinar quina variant estaven comprant. Per saber-ho, una carta que indicava la lletra de la variant de la coberta es va imprimir a l'espina dorsal. De tant en tant, aquesta lletra era visible mentre el disc romania precintat, oferint una pista sobre la variant de la coberta que es trobava a l’interior.






LED ZEPPELIN - IN THE EVENING / ALL MY LOVE / FOOL IN THE RAIN


Released: August 15, 1979

Album: In Through the Out Door


"In the Evening" is the opening track of 1979 album "In Through the Out Door." Jimmy Page employs a Gizmotron for guitar effects, a device intended to achieve a peculiar distorted sound. John Paul Jones contributes synthesized sounds and Robert Plant's vocals express themes of loneliness, accompanied by John Bonham's powerful drumming. The song showcases a fusion of Jones' electronic experimentation and the band's rock prowess. Perhaps it is the band's last great song inspired by their most classic sound.


"All My Love" is a rock ballad featured as the sixth track on Led Zeppelin's 1979 album "In Through the Out Door." Credited to Robert Plant and John Paul Jones, it includes a synthesizer solo by Jones. The song holds emotional significance as it was written in memory of Plant's son Karac, who passed away while the band was on their 1977 North American tour. Remarkably, "All My Love" is one of only two Led Zeppelin songs in which Jimmy Page had no involvement in the songwriting process, the other being "South Bound Saurez," also from this album.


"Fool in the Rain" is the third track on the album and was their last single released in the US before the band disbanded in 1980. The song reached number 21 on the Billboard Hot 100 on 16 February 1980. The lyrics depict a scenario where a man believes he has been stood up by a woman, only to realize later that he was waiting on the wrong street corner, making him feel like a "fool in the rain." Jimmy Page drew inspiration for the Samba beat featured in the song from watching the World Cup soccer tournament in 1978, held in Argentina, where he was exposed to a lot of Samba rhythms.


"In Through the Out Door" marks Led Zeppelin's final studio album, recorded in a swift three-week period at ABBA's Polar Studios in Stockholm, Sweden, and released by Swan Song Records in August 1979. The album's original packaging mimicked a brown paper bag, with an inner sleeve featuring interactive artwork. Designed by Storm Thorgerson, the album's artwork earned a Grammy nomination for Best Album Package in 1980.


The album featured six different cover sleeve variants (A - F), each showcasing a distinct pair of photos for the front and back covers. A scene of a man burning a Dear John letter at a bar, surrounded by six onlookers including a bartender, a piano player, a man holding his coat, and three female patrons. Each photo offers a unique perspective and slightly different poses, all taken from different viewpoints. The photo session took place in a London studio and aimed to recreate the ambiance of the Old Absinthe House in New Orleans, Louisiana.


The external brown paper sleeve obscured the covers, making it impossible for record buyers to discern which variant they were purchasing. To address this, a corresponding letter indicating the cover variant was printed on the spine. Occasionally, this letter was visible while the record remained sealed, providing a clue to the cover variant.























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada